Nejeden odborník se zarazil, když na jaře tohoto roku Samsung zvolil pro své nové LCD televizory s LED podsvícením označení „LED TV“ – zobrazovače s tvořené LED diodami jsou totiž něco zcela jiného (obrovské několikametrové zobrazovací panely, které znáte ze stadionů). Reklamou uvedené nové LED TV ve skutečnosti to byly pouze LCD televizory využívajíc pro podsvícení LED (diody emitující světlo), nikoliv CCFL (fluorescenční výbojky se studenou katodou).
Přesto tento reklamní termín pomohl odlišit LCD televizory s novým podsvícením od konkurence a opravdu byl velmi úspěšný a tzv. „zabral“. Díky tomu dle společnosti Samsung v Evropě devět z deseti prodaných televizorů s LED podsvícením nese značku Samsung.
Název „LED TV“ se ovšem nelíbí ani ASA (Advertising Standards Autority) ve Velké Británii. Podle organizace, která se v Anglii stará o korektnost reklamních kampaní, se jedná o zavádějící a klamavý název, který nepopisuje prezentovaný výrobek správně. Konečné rozhodnutí zní, že výrobce bude moci použít označení „LED TV“, nicméně v dalším popisu musí vysvětlit, že se jedná o televizor využívající technologii LED podsvícení.
Zmíněné opatření platní jen pro Velkou Británii a v dalších zemích nemusí Samsung úspěšnou reklamní politiku měnit. Důvod použití názvu „LED TV“ je totiž zcela jasný – vzbuzuje dojem zcela nové technologie. Navíc termín „LED TV“ začaly používat i společnosti Toshiba a LG. Sharp naproti tomu bude například používat obchodní označení "Aquos LED".
Vzhledem k tomu, že firmy Toshiba, LG, Sharp, Sony a Samsung uvedly v Berlíně na veletrhu IFA 2009 své LCD televizory s plným LED podsvícením (full-aray – diody umístěny jsou přímo pod LED panelem), které je odlišné od LED podsvícení použitého u jarních modelů Samsung (tzv. edge-lighting – diody jsou umístěny po stranách panelu), bude zajímavé sledovat zda a jaké „marketingové“ označení televizorů společnosti použijí nyní.
Zdroj: cnet, displaysearchblog, engadgethd