10 nejočekávanějších podzimních filmových hitů

10 nejočekávanějších podzimních filmových hitů

První člověk, Creed II, Smrtelné stroje, Aquaman, Alita: Bojový Anděl, Nebezpečná laskavost, Johnny English potřetí, portrét Silvia Berlusconiho a české novinky Zlatý podraz a Ten, kdo tě miloval.

Let posádky Apolla 11 na Měsíc. Basketbal, politika a osudová láska, rozdělená železnou oponou. Thriller ve stylu Zmizelé a Dívky ve vlaku. Analogový agent Johnny English proti digitálnímu padouchovi. Rodinná duchařská detektivní komedie podle předlohy Marie Poledňákové. Provokativní portrét Silvia Berlusconiho a politiků jeho typu. Adonis Johnson proti synovi Ivana Draga v boxerském ringu. Mobilní motorizovaná velkoměsta, pohlcující jiná menší města. Syn moře i země Aquaman. Kyborg s tváří čtrnáctileté dívky, který poznává svou identitu. To vše najdete v nadcházejících podzimních měsících v kinech.


První člověk

r. Damien Chazelle, USA, 2018

Jedno z největších dobrodružství v lidských dějinách. A film o něm vznikl až po skoro padesáti letech. Dramatický příběh letu Neila Armstronga na Měsíc se rozhodl zmapovat třiatřicetiletý americký režisér Damien Chazelle, tvůrce bubenického dramatu Whiplash a muzikálové romance La La Land, oceněné šesti Oscary, včetně toho za nejlepší režii.

Před devětačtyřiceti lety, 21. července 1969, se půl miliardy lidí mačkalo u televizí, aby v přímém přenosu sledovali přistání posádky Apolla 11 na Měsíci. Krátce nato pronesl astronaut Neil Armstrong slavnou větu „Je to malý krok pro člověka, obrovský skok pro lidstvo,“ a počin, který se stal možná nejodvážnější výpravou od plavby Kryštofa Kolumba, byl tímto úspěšně završen.

Stejně fascinující ale byla éra, která tomuto letu předcházela, a životní příběh člověka, jenž dostal to privilegium udělat na Měsíci první „lidský“ krok. Příběh Prvního člověka začíná v roce 1962, kdy začal Neil Armstrong (Ryan Gosling) pracovat jako pilot pro NASA a kdy se musel vyrovnat s osobní tragédií v podobě smrti dvouleté dcery na nevyléčitelnou nemoc. Pro práci, která představovala permanentní koketování se smrtí si těžko mohli v NASA vybrat vhodnějšího aspiranta.

Armstrong ale ve filmu není představen jako vesmírný kovboj, který by riziko podstupoval dobrovolně a s frajerským nadhledem, na druhou stranu ani nepanikaří v situacích, kdy mu jde o život. Základním charakterovým rysem tohoto nenápadného, skromného muže, který téměř nedává najevo emoce, je klid.

Klid ve chvíli, kdy se ve zkušebním modulu řítí k zemi volným pádem, klid, když odpovídá synovi na otázku, zda se z mise vrátí, klid ve chvíli, kdy dělá onen historický první krok. Protiváhou tomuto klidu je pak absolutní neklid jeho ženy Janet (Claire Foy) a její vnitřní drama, s jakou prožívá jeho každý úspěch, a možnost, že se už nikdy nevrátí.

Scenárista Josh Singer, který má na kontě Oscara za scénář k filmu Spotlight, vyšel z třináct let staré knihy historika Jamese Hansena a rozhodl se Armstronga představit nejen jako astronauta, ale i jako manžela a otce. Ve shodě s režisérem nebylo jejich cílem natočit pompézní oslavu velkolepé události, ale spíš komorní, civilní film bez patosu a velkých gest, který je přesto velmi působivý v tom, jak ukazuje křehkost a zároveň hrdinství účastníků mise Apollo 11.

Pokračování 2 / 10

Zlatý podraz

r. Radim Špaček, Česko, 2018

Režisér Radim Špaček (Pouta, seriály Život a doba soudce A. K. a Svět pod hlavou) se inspiroval knižní publikací dvojice novinářů Jakuba Bažanta a Jakuba Závozdy pod názvem "Nebáli se své odvahy - Československý basketbal v příbězích a faktech" a rozhodl se vyprávět příběh největšího poválečného úspěchu československých basketbalistů, kteří se stali v roce 1946 v Ženevě mistry Evropy.

Historické sportovní drama Zlatý podraz se odehrává od konce 30. do počátku 50. let a vychází ze skutečných, ale ne až tak známých osudů našeho basketbalového týmu. Příběh začíná v dramatickém roce 1938. Talentovaný hráč basketbalu František Prokeš (Filip Březina) žije v honosné vile u Prahy a jeho otec (Jan Hartl), ministr prvorepublikové vlády, počítá s tím, že se stane právníkem jako on. Franta má ale raději sport, což vede k jejich častým konfliktům.

Život v Československu změní nacistická okupace. Jednoho dne trenér Jaroslav Valenta (Stanislav Majer) Frantovi sdělí, že vedení týmu a tréninků bude muset převzít on. Od toho okamžiku už odbojáře, zatčeného gestapem, nikdo neuvidí.

Po válce jeho úlohu převezme právě František, který se stane hrajícím trenérem. Tým jede na jaře roku 1946 do švýcarské Ženevy na první poválečné Mistrovství Evropy basketbalistů a Franta zde potkává svou osudovou lásku. V nevěstinci, kde jsou chudí sportovci ubytováni. Frantova vyvolená, polská Židovka Michelle (Patrycja Volny), ale není prostitutka, nýbrž v kuchyni pracuje jako umývačka nádobí. Osudem ji sem zavál, když musela utéct před Stalinem i Hitlerem.

Čechoslováci šampionát senzačně vyhrávají a po návratu se těší, že doženou vše, co kvůli válce zameškali. Franta časem přesvědčí Michelle, aby za ním přijela, a představí ji svým rodičům. Všechno se zdá být v pořádku, ale přijde únor 1948. Když Michelle vidí pochodující milicionáře, okamžitě odjíždí. Mužstvo odjede na olympiádu do Londýna v atmosféře strachu. Michelle tam přijede také, ale Frantu k emigraci nepřesvědčí.

Jejich příběh vrcholí v roce 1951 na šampionátu v Paříži. Československý tým se zde ve finále utkal se Sovětským svazem a sporným způsobem prohrál. Franta se tu měl znovu potkat s Michelle. Ale mohla jejich láska ve světě, rozděleném železnou oponou a ovlivňovaném všudypřítomnými fízly, skončit happy endem?

Ve Zlatém podrazu se prolíná láska, dějiny a sport, což film činí atraktivní pro širokou škálu diváků. Jde o dobovou podívanou, která připomíná sportovní momenty z naší historie, na něž můžeme být právem hrdi.

Pokračování 3 / 10

Nebezpečná laskavost

r. Paul Feig, USA, 2018

Darcey Bell (1981) loni vydala svůj debutový román a už nyní přichází do kin jeho filmové zpracování. Filmové adaptace se chopil režisér Paul Feig, který se dosud prezentoval především komediálními počiny jako Ženy sobě, Drsňačky, Špión nebo Krotitelé duchů.

Tentokrát jde ale o úplně odlišnou žánrovou tóninu. Nebezpečná laskavost je psychologický thriller z rodu populárních adaptací románů jako je Zmizelá nebo Dívka ve vlaku. Všechny tři předlohy a jejich adaptace spojuje to, že pracují s konceptem nespolehlivého vypravěče.

Příběh nás seznamuje s ovdovělou vloggerkou Stephanií Smothers (Anna Kendrick), která na předměstí Connecticutu žije sama s pětiletým synem Milesem (Joshua Satine) od doby, kdy se její manžel spolu s jejím bratrem zabil v autě. Po tragické události zůstala doma, nenastoupila do práce a všechen svůj čas věnuje výchově svého syna a tvorbě blogu, který je určen pro komunitu matek s malými dětmi. Jeho prostřednictvím zahání samotu, která ji obklopuje.

Proto ji tak potěší, když se jednoho dne při čekání na syna před školou seznámí s maminkou jeho spolužáka a nejlepšího kamaráda Nickyho (Ian Ho). Emily Nelson (Blake Lively) je PR manažerka známé módní značky a jeví se jí jako úspěšná, sebevědomá žena, která žije v harmonickém manželství s pohledným profesorem angličtiny Seanem (Henry Golding).

Po čase se z nich stanou nejlepší přítelkyně a Emily pozve Stephanii do svého luxusního sídla. Po pár skleničkách martini se obě ženy začnou navzájem svěřovat s důvěrnostmi, týkajícími se jejich životů. A to včetně těch nejintimnějších a nejniternějších.

Jednoho dne Emily požádá Stephanii o malou laskavost. Má vyzvednout jejího syna ze školy, že si pak pro něj večer přijde. Emily se však neukáže, navíc nezvedá mobil a neodpovídá na zprávy. Stephanie nabírá podezření, že se jí muselo něco stát a využije svůj vlog k nalezení kamarádky. Ta je nalezená utonutá v jezeře. Případ je poměrně záhy uzavřen jako sebevražda, ale Stephanie začne mít pochybnosti o okolnostech její smrti a nejistota ji svírá čím dál naléhavěji.

Jak dobře znala svoji nejlepší kamarádku? Co ví o jejím dřívějším životě? Neudělala chybu, když se jí svěřila s tím, na co by ze své minulosti nejraději zapomněla? A co když se za jejich kamarádstvím skrýval záludný, detailně promyšlený ďábelský plán?

Pokračování 4 / 10

Johnny English znovu zasahuje

r. David Kerr, Velká Británie / Francie / USA, 2018

Když je svět v ohrožení a tajná služba paralyzovaná, vrací se na scénu penzionovaný tajný agent Johnny English (Rowan Atkinson). Dokáže muž, pro kterého jsou zmatky, chyby a omyly základním pracovním nástrojem, obstát i v moderním světě?

Abychom si rozuměli, Johnnyho Englishe, který se na stará kolena stal učitelem, by do služeb vlasti za normálních okolností nepovolal ani ten největší šílenec. Jenže jistý geniální počítačový hacker odhalil identitu všech aktivních agentů britské tajné služby a premiérka (Emma Thompson) rázem připomíná pověstného tonoucího, který by se rád chytnul i stébla.

Shodou jemu vlastních nešťastných náhod je Johnny English tím jediným, kdo svou zemi může právě teď před kybernetickým útokem zachránit. Co na tom, že si absolutně netyká s nejnovějšími technologickými hračkami. Jak sám říká: „Digitálního padoucha můžete dopadnout jedině s analogovým přístupem.“

English se navíc vydává do akce vybaven věrným asistentem Boughem (Ben Miller), který po něm obvykle uklízí následky jeho činů. První kroky obou mužů míří na Azurové pobřeží, kde se tajemný padouch vyskytoval naposledy.

Zde se odehraje první kapitola souboje digitálního génia s analogovým blbcem, souboje, který zdaleka nemusí být tak jednostranný, jak se na první pohled zdá. Na straně Johnnyho Englishe jsou totiž nejen věrný Bough a Spravedlnost, ale i schopnost udělat vždy to nejhorší možné rozhodnutí a vyjít z takové situace bez ztráty kytičky.

Rowan Atkinson je známý tím, že si mezi jednotlivými kapitolami svých filmových pokračování rád dopřává delší pauzu. První díl byl natočen v roce 2003, druhý v roce 2011 a ten třetí, na němž se Rowan Atkinson alias Mr. Bean podílel i jako spoluscenárista, přichází do kin letos. Jeho humor bude kromě klišé agentských špionážních filmů těžit i ze střetu „analogového“ agenta s digitálním světem, který se bude snažit pochopit.

Pokračování 5 / 10

Ten, kdo tě miloval

r. Jan Pachl, Česko, 2018

Režisér a scenárista Jan Pachl si udělal dobré jméno seriály pro Českou televizi Cirkus Bukowsky a Rapl a dvoudílným filmem o Radovanu Krejčířovi podle předlohy novináře a spisovatele Jaroslava Kmenty. Na filmy Gangster Ka a Gangster Ka: Afričan nyní navazuje dalším snímkem s detektivním námětem, ale tentokrát laděným do rodinné komediální taškařice.

Scénář Jana Pachla vychází ze stejnojmenné knihy spisovatelky, scenáristky a režisérky Marie Poledňákové a stylem humoru se bude blížit jejím filmům Líbáš jako Bůh a Líbáš jako ďábel. To znamená, že se dospělé postavy budou chovat jako puberťáci a naopak děti jako dospělí vyšetřovatelé. Alespoň podle prvních trailerů to tak vypadá.

Duchařská rodinná komedie nás zavádí do předvánoční atmosféry lázeňského města Karlovy Vary. Vypravěčkou příběhu je matka (Eva Holubová) kapitána Josefa Kaliny (Pavel Řezníček). Neúplatný elitní policista, milující manžel, skvělý otec a báječný syn v jedné osobě, se ale ironií osudu hned na začátku vyprávění přesune po autonehodě do metafyzické podoby.

Jeho možnosti zasahovat do děje jsou tak omezené a on z pozice ducha sleduje vyšetřování vlastního úmrtí. Dochází při něm k mnoha humorným a nečekaným situacím, protože ho vede více jeho rodina, než členové policejního sboru.

Postupně se začínají objevovat drobné indicie, že všechno nemuselo být tak, jak se zdálo. Partnerská důvěra je narušena, stačí pár fotek, slov a Josefova žena Vanda (Soňa Norisová) začne mít podezření, že jí mohl být manžel nevěrný. Vanda se setkává Josefovou domnělou milenkou Irinou (Lívia Bielovič), která po ní chce, aby dotáhla to, co jí její manžel slíbil a nedokončil.

Vanda, jejich dvě děti a babička se na vlastní pěst pouští do pátrání, do něhož přiberou i babiččina kolegu, nepraktického praktického lékaře doktora Holoubka (Hynek Čermák). Vanda se vydává po stopách temných tajemství, která vedou nejen k nejmocnějšímu muži kraje, ale i do její vlastní minulosti.

Nastává nečekaná eskapáda událostí a nahodilých peripetií, komplikujících snahu přímočaře se dobrat k pravdě. Klíčový kompromitující materiál opouští Kalinův sejf prostřednictvím všetečné tchýně, aby byl se dostal do rukou nic netušícího doktora Holoubka a zamotal tak policistům hlavy, kdo je kdo a co je co.

Naštěstí škody, způsobené „erudovaně“ vedeným vyšetřováním amatérů, nejsou katastrofálního rozměru, neb je ze zálohy jistí zkušený starý policajt Heřman (Václav Postránecký), příznačný svým kousavým humorem a životným heslem „spěchej pomalu“.

Vandě se nakonec za pomocí synů podaří rozluštit zaheslovaný soubor v manželově počítači. Ten jí dá nejen odpověď na všechny otázky vzniklé nedůvěry, ale zejména pomůže úspěšně vyřešit poslední případ kpt. Kaliny. Spravedlnosti je tak učiněno zadost a všechny pochybnosti se rozplynou jako pára nad hrncem. Kalinův „anděl“ tak může stát na kůru a s lehkým úsměvem sledovat svou rodinu, mačkající se mezi ostatními účastníky vánoční půlnoční mše.

Pokračování 6 / 10

Oni a Silvio

r. Paolo Sorrentino, Itálie / Francie, 2018

Nejúspěšnější italský režisér současnosti Paolo Sorrentino (BožskýTady to musí býtMládí) se vrací do českých kin s velkolepým provokativním komediálním dramatem. To nezapře jeho nezaměnitelný opulentně manýristický styl, divákům dobře známý z oscarového filmu Velká nádhera.

Sorrentinův dvorní herec Toni Servillo tentokrát ztvárňuje Silvia Berlusconiho. Notoricky známého miliardáře, skandalistu, mediálního magnáta a dlouholetého předsedu italské vlády, jenž se proslavil zejména svým excentrickým způsobem života a zhýralými večírky, které svět zná pod označením „bunga bunga“.

Přestože se děj filmu točí právě kolem této ústřední postavy, dotýká se řady dalších obecnějších témat: ztráty hodnot v politice, egoismu, šovinismu nebo cynického mechanismu moci. Zabývá se nejen tím, kdo je skutečný Silvio Berlusconi a další mocní jeho střihu, ale také ti, jež jim pomáhají udržovat jejich moc.

Tedy nejen ti, kteří chtějí stát na stejném břehu jako oni, obklopují je a snaží se vetřít do jejich přízně, ale i ti, kdo je volí a projevují jím přízeň přes všechny skandály, s nimi spjaté. Nemusíme ostatně chodit až tak daleko, podobný typ politiků máme u nás. Poznáte je podle absolutní hodnotové vyprázdněnosti, nahrazované žoviálním oslovováním veřejnosti se slovy „Čau, lidi“.

Film dává nahlédnout do soukromí Berlusconiho kontroverzní osobnosti a nabízí pohled na mrazivé a mnohdy groteskní situace, ať už se týkají podplácení soudců, nákupu nejlepších fotbalistů nebo svádění mladičkých modelek.

Zabývá se také tím, jak funguje cynický mechanismus moci, založený na absolutní ztrátě hodnot, ponižování, egoismu, cynismu a prospěchářství. A ptá se. Jaká je největší lidská touha? Láska? Peníze? Sex? Neomezená moc? A je možné toho všeho dosáhnout a cestou neztratit vlastní tvář?

Pokračování 7 / 10

Creed II

r. Steven Caple Jr., USA, 2018

Před třemi lety přišel do kin film Creed. Pohledem nové generace tvůrců nahlédl na téměř čtyřicetiletou rockyovskou historii, s níž byl duchovně i personálně spjat skrze postavu boxera Rockyho Balboy v podání Sylvestera Stallone.

Ten se po šestce Rocky Balboa (2006) v návazném filmu, který ukázal, že má ambici stát se rovněž základem série, stáhl do pozice mentora, udílejícího moudré rady nastupující generaci. V tomto případě černošskému mladíkovi Adonisu Johnsonovi (Michael B. Jordan).

Adonis je nemanželský syn Apolla Creeda. Šampiona v těžké váze, kterého nikdy nepoznal, protože zemřel ještě před jeho narozením. Krev ale není voda a geny se prostě nezapřete. Rocky s Apollem svedl tři zápasy (jeden neoficiální), jež byly předmětem jedničky a dvojky Rockyho.

V průběhu čtyř dílů se Apollo z Rockyho rivala a největšího protivníka, změnil ve trojce v jeho trenéra a blízkého přítele. Ve čtyřce pak Apollovi v exhibičním zápasu doslova zlomil vaz ruský bijec Ivan Drago, čímž pak Rockyho studenoválečnické zápasení s Dragem dostalo i akcent osobní.

A ten má nyní i druhý díl o Adonisu Johnsonovi, který se v tom prvním stal šampionem v polotěžké váze. Dokázal tak, že má po svém otci nejen talent, ale i srdce pravého bojovníka. Nyní je vyzván na zápas velmi nebezpečným boxerem, kterým není nikdo jiný než Viktor Drago (Florian Munteanu). Syn Ivana Draga (Dolph Lundgren), který se zde představuje jako zlomený muž, který se snaží sebrat skrze syna.

Adonis se ze všech sil snaží věnovat svým nejbližším, to znamená především přítelkyni Biance, ale zároveň nezanedbávat přípravu na důležitý souboj v ringu. Čeká ho silný soupeř, jehož jméno se navíc spojuje s dávným neštěstím v jeho rodině. Spolu s Rockym jako trenérem po svém boku se Adonis pokusí naplnit dávný odkaz a získat odpověď na otázku, za co se vyplatí bojovat.

Creed II je filmem o návratu. Ke čtvrtému dílu i odkazu Rockyho i Apolla Creeda. Je to vyprávění o pomstě i o uvědomění si toho, co dělá šampióna šampiónem. Poselství zní jasně - nezáleží na tom, jak daleko ve svém životě dojdeš, tvá minulost a tvá rodina bude vždy s tebou. Film vniknul pod taktovkou režiséra Stevena Capla Jr. (Sígři) a scénář k němu napsal sám Sylvester Stallone, který snímek i produkoval.

Pokračování 8 / 10

Smrtelné stroje

r. Christian Rivers, Nový Zéland / USA, 2018

Britský spisovatel a ilustrátor Philip Reeve (1966) je díky své bezbřehé fantazii, projektující se do futuristických vizí, nazýván novodobým Julesem Vernem. Je autorem čtyřdílné série s názvem Kroniky hladových měst, jejíž první díl Smrtelné stroje byl nyní zfilmován.

Režie se ujal debutující Christian Rivers, dlouholetý spolupracovník Petera Jacksona, který film produkuje a je jedním ze scénáristů. Dalšími dvěma jsou Fran Walsh a Philippa Boyens, které s Jacksonem napsaly obě trilogie ze Středozemě (Pán prstenů a Hobit), King Konga i Pevné pouto.

Osvědčený tým nás zavádí do postapokalyptického světa, v němž lidé vyčerpali většinu přírodních zdrojů. Ty zbývající se shromažďují do mobilních motorizovaných velkoměst, posazených na podvozek na gigantických kolech, která neustále křižují zdevastovanou a vysátou krajinou a pohlcují jiná menší města, aby jejich suroviny využily k vlastnímu provozu.

Tisíce let poté, co civilizaci zničila kataklyzmatická událost, se lidstvo přizpůsobilo tomuto novému způsobu života. Tom Natsworthy (Robert Sheehan) žije v Dolním stupni putujícího Londýna. Poté co se jeho osud zkříží s nebezpečnou uprchlicí Hester Shaw (Hera Hilmar), je nucený bojovat i o vlastní život.

Je zrazen svým velkým vzorem, starostou Londýna Thaddeusem Valentinem (Hugo Weaving) a ocitne se uprostřed nehostinné pustiny. Jeho jedinou společnicí je nemluvná dívka Hester, která se touží pomstít Valentinovi za to, že zabil její rodiče a ji samotnou zmrzačil.

Oba jsou úplně jiní a za normálních okolností by se nikdy nepotkali. Teď však musí najít cestu, jak spolupracovat. Vydají se spolu zpátky do Londýna a na nebezpečné pouti je čekají mnohá dobrodružství. Přitom si Tom postupně uvědomuje, že dosud slepě věřil lidem, kteří si to nezasluhují, a myšlenkám, které vedou svět do záhuby. Starostovy plány jsou ještě zlověstnější než dřív a roztříštěné skupiny odporu se proto musí spojit dohromady, aby vytvořily alianci, jež by mohla změnit budoucnost.

Pokračování 9 / 10

Aquaman

r. James Wan, USA, 2018

Aquaman už se představil v Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti a loni v Lize spravedlnosti. Film o něm je šestým v rámci DCEU (DC Extended Universe), franšízy studia Warner Bros. na motivy komiksů vydavatelství DC Comics.

Tvůrci se ho rozhodli pojmout podobně jako Wonder Woman. Tedy jako samostatně stojící film, který je sice navázaný na zbytek DC světa, ale v němž nepotkáte žádné hostující superhrdiny a který se tak může soustředit na postavy Aquamanova světa a ne na to, co se děje ve zbytku DC universa.

Události ale na Ligu spravedlnosti navazují. Arthur Curry (Jason Momoa) je pořád samotář, který se více než hrdinským kouskům věnuje vysedávání v barech. Ukrývá se v malém pobřežním městečku, kam jej přichází varovat Mera (Amber Heard), dceru Nereuse (Dolph Lundgren), krále jednoho ze sedmi atlantských národů, zvaného Xebel.

Arthurův nevlastní bratr Orm (Patrick Wilson) je připravený vyhlásit válku suchozemskému světu. Lidé po staletí znečišťují oceány a Orm toho začíná mít plné zuby. Proto se snaží sjednotit všech sedm podvodních království, stát se vládcem oceánu Ocean Masterem a pak vytáhnout na povrch.

Pro svého nevlastního bratra má slabost a nejraději by s ním nad oceány a povrchem vládl společně. Ale Arthur prošel úplně jinou výchovou a vnímá situaci jinak. Čeká nás tak rodinný střet, ve kterém nepůjde o nic menšího než o osud Atlantidy a světa.

Konflikt bratrů bude pro vývoj vyprávění klíčový. Na pozadí něho se pak v retrospektivách bude odkrývat Aquamanova minulost a jeho rodinné zázemí. Arthur je synem lidského strážce majáku Thomase Curryho (Temuera Morrison) a královny Atlantidy (Nicole Kidman). Bájné podvodní říše, obývané mořským národem s nadlidskými silami. Díky královské krvi a dvojímu původu syna moře i země získal během dospívání schopnosti, které Atlanťany značně převyšují. Dokáže manipulovat s přílivy oceánu, ovládat vodní živočichy a odolávat obrovským tlakům.

Jeho parťačka Mera zas ovládá hydrokinezi, což znamená, že za pomocí silné vůle dovede kontrolovat vodu kolem sebe a využívat ji jako zbraň. Většina akčních scén se také pod vodou bude odehrávat a režisér v nich využije svou hororovou průpravu.

Jinak by ale ladění filmu mělo být spíše odlehčené, což je i reakce na to, co je filmům DC vyčítáno. Že jsou příliš temné. Režisér James Wan slibuje, že dostaneme směsici heroického fantasy eposu, hororu a dobrodružné komedie, která by se náladou měla přiblížit Indianu Jonesovi nebo Honbě za diamantem.

Pokračování 10 / 10

Alita: Bojový Anděl

r. Robert Rodriguez, USA, 2018

V postapokalyptické budoucnosti 26. století je lidská společnost na vrcholu technologických možností. 300 let po společenském kolapsu a velké válce není nijak neobvyklé být kyborgem. Lidé jsou modifikováni, vylepšováni podle potřeby.

V této době kybernetický doktor Dr. Dyson Ido (Christoph Waltz) nalezne na robotickém vrakovišti, kde pátrá po nepoužívaných částech kyborgů, neznámého poničeného kyborga s tváří čtrnáctileté dívky. Alita (Rosa Salazar) si nemůže vzpomenout, kým je nebo odkud pochází. Nezná svůj úděl.

Ale doktor Ido přesně ví, s kým má tu čest. Alita je stvoření z dob temna a beznaděje. Je to bojový anděl, který dokáže světu pomoci přerušit éru smrti a destrukce, kterou zde započal Tiphares. Brzy zjistí, že jejím údělem je bojovat a zabíjet.

Stává se lovkyní lidí a za odměnu likviduje nebezpečné kriminálníky, k čemuž jí pomáhá její výcvik bojového umění. A jak to už u kyborgů s nejasnou identitou bývá, brzy začne v rámci akčního příběhu objevovat sebe sama a své ztracené vzpomínky. A také svůj úděl, spočívající v tom, že ona jediná dokáže bojovat proti nepřátelskému městu Tiphares.

Na tuto komiksovou látku podle manga předlohy Yukita Kishiry Battle Angel Alita měl už před deseti lety zálusk James Cameron. Dal ale nakonec přednost natáčení Avataru a nyní se u tohoto filmu objevuje v pozici hlavního producenta a autora scénáře, který režii svěřil Robertu Rodriguezovi.

Oba společně čekali i na to, až vývoj technologie umožní vytvořit fotorealistickou manga postavu, zasazenou do skutečného světa. Herečce Rose Salazar tato digitální technologie zvětšila oči do podoby, známé z manga předlohy. Alita v ulicích futuristické metropole pronásleduje záporáky a poznává lásku v kombinaci kyberpunkové akční podívané a romance, určené pro teenagery.

Určitě si přečtěte

Články odjinud