20× největší filmové hity z festivalu v Cannes

20× největší filmové hity z festivalu v Cannes

Kapitoly článku:


Saint Laurent

r. Bertrand Bonello, Francie 2014

Francouzský herec, skladatel, scenárista a režisér zaujal svým druhým celovečerním filmem Le Pornographe (2001), kde truffautovský herec Jean-Pierre Léaud ztvárnil vysloužilého porno režiséra ze šedesátých let, který se za zcela jiných podmínek vrací po dlouhých letech k tomuto řemeslu.

Erotický podtext měla i jeho následná díla Tiresia (2003) a Nevěstinec (2011) a nevyhýbá se mu i jeho biografická novinka, v níž vzdává poctu králi francouzské módy Yves Saint-Laurentovi (1936-2008).

Tohoto vlivného návrháře a homosexuála se sklony k drogám a alkoholu ztvárňuje Gaspard Ulliel. Režisér jeho život zachycuje hlavně v letech 1967-76, které byly klíčové pro vybudování značky YSL. I když se ve dvou a půl hodinovém filmu dočkáme množství přehlídek a ukázek úchvatných modelů, přesto se dostavuje pocit, že dva filmy o Saint-Laurentovi během půl roku je možná až moc.

Oproti filmu Yves Saint Laurent Jalila Lesperta, který byl představen na Berlinale a na konci března se objevil i v našich kinech je tento sice rafinovaněji natočený, ale i tak se v Cannes nevyhnul kritice, že patřil spíše k těm méně výrazným snímkům soutěžní sekce.


The Search

r. Michel Hazanavicius, Francie 2014

Francouzské barvy přijel do Cannes hájit i Michel Hazanavicius, který právě v Cannes před třemi roky nastartoval svou mezinárodní kariéru. To když si jeho černobílé pocty němému filmu The Artist všiml producent Harvey Weinstein, který ji přivedl až k zisku pěti Oscarů.

Do svého nového filmu Hledání Hazanavicius opět, tak jako v případě jeho předchozích počinů (Agent 117, The Artist), obsadil svou půvabnou manželku a múzu Bérénice Bejo. Ta zde ztvárňuje pracovnici neziskové organizace Carole, která si vytvoří zvláštní pouto k mladému muži z Čečenska sužovaného válkou.

Děj se odehrává za druhé války v Čečensku v roce 1999 a sleduje tři vyprávěcí linie. V té první se pozornost stáčí na devítiletého chlapce, kterému ruští vojáci zavraždili rodiče a on hledá svou starší sestru a malého bratříčka. V té druhé právě na Carole, která se marně snaží vyburcovat evropské mezinárodní organizace k účinné pomoci. A třetí přináší příběh ruského vojáka, původně obyčejného, plachého a slušného kluka, z něhož dril a kruté zacházení ve výcvikovém táboře udělaly bezcitného vraha.

Hazanavicius, který až dosud točil komedie nebo parodie na bondovky, se tu představuje poprvé s vážným dramatem a já jsem moc zvědavý jak si s tímto válečným dramatem, kde v centru pozornosti stojí především člověk, poradí.

Určitě si přečtěte

Články odjinud