Tento výběr vás přesvědčí o tom, že 70. léta byla z hlediska nahoty ve filmu velmi otevřená. Kdo je podle vás erotickým symbolem desetiletí? Překoná někdo Ornellu Muti?
Jacqueline Bisset

Jacqueline Bisset - Muž z Acapulca (1973) - r. Philippe de Broca.
François Merlin neoplývá ani penězi ani šarmem a den co den tráví u svého psacího stroje, kde vymýšlí prostoduché agentské příběhy. Jenže právě tady ožívá jeho druhé já - elegantní a svůdný Bob Saint-Clair. V knihách o proslulém agentovi se skutečnost obrací naruby a Merlin si při jejich psaní vyřizuje účty se světem. Především pak s vydavatelem jeho knih Charronem, který má stejně jako on zájem o půvabnou studentku sociologie Kristýnu, která je Françoisovou sousedkou.
Ornella Muti

Ornella Muti - První láska (1978) - r. Dino Risi.
Bývalý kabaretiér Ugo (Ugo Tognazzi) odchází do domova pro zestárlé herce, kde se zamiluje do osmnáctileté služebné Renaty (Ornella Muti). Ve chvíli, kdy obdrží velký finanční obnos za nedoplatky z penze, se rozhodne vrátit do Říma a otevřít nové varieté. Krásná Renata odjíždí s ním a doufá, že z ní bohatý milenec učiní slavnou herečku.
Olivia Newton-John

Olivia Newton-John - Pomáda (1978) - r. Randal Kleiser.
Začíná nový školní rok. Danny a Sandy svým spolužákům vyprávějí o jejich letní love story, každý však trochu jinak. Sandy líčí zážitky spíše po vzoru červené knihovny, Danny se vžívá do role zkušeného milovníka. Pokračování jejich románku se najednou odehrává za asistence zvědavého publika, které pozorně sleduje jeho vývoj.
Jane Seymour

Jane Seymour - Žít a nechat zemřít (1973) - r. Guy Hamilton.
Vražda v sídle OSN přivádí Jamese Bonda do USA. Stopy vedou do Orleansu, kde sídlí gang překupníků drog. Odtud se agent 007 vydává na tajemný ostrov San Monique v Karibském moři, ovládaný kultem voodoo. Zde doktor Kananga řídí obchod s heroinem, na jehož stopu Bonda přivede krásná věštkyně Solitaire (Jane Seymour).
Sylvia Kristel

Sylvia Kristel - Emmanuelle (1974) - r. Just Jaeckin.
Znuděná manželka francouzského diplomata v Bangkoku chodí po večírcích a nechává se svádět muži i ženami. Její sexualita není naplněna a tak zkouší a ochutnává stále nové. Zažije sex v letadle i znásilnění v opiovém doupěti, které bere jako příjemnou záležitost na cestě k duchovně-tělesnému probuzení a osvícení. Stává se i kořistí pro vítěze v thajském boxu, jemuž se oddá zezadu. Film, který lákal na plakátě na polonahou Sylvii Kristel, sedící v ratanovém křesle s nohou přes nohu, zbavil diváky běžných kin studu z toho, že jdou na erotický film. Stal se z něho celosvětový trhák, který subžánru softerotických filmů otevřel cestu do oblasti masové zábavy.
Sylvia Kristel

Sylvia Kristel - Emmanuelle II (1975) - r. Francis Leroi.
Děj se tentokrát odehrává v malebné scenérii Hongkongu. Emmanuelle se po dlouhé době vrací ke svému manželovi. Zde zjišťuje, že v jejich domě se zatím ubytoval pohledný Brit jménem Chris. Emmanuelle, hledající stále něžnosti, je manželovým mladým přítelem fascinována. Ale než najde cestu do jeho náruče, čekají ji mnohá dobrodružství v asijském domě rozkoše a také s krásnou a nevinnou Anne-Marií.
Miou-Miou

Miou-Miou - Buzíci (1974) - r. Bertrand Blier.
Kontroverzní a řádně cynická černá komedie o dvou amorálních pobudech, kterým není nic svaté. Jean-Claude (Gérard Depardieu) a Pierrot (Patrick Dewaere) jsou chuligáni, flákači a výtržníci bez jakékoliv perspektivy, kteří se bezcílně potulují Francií. S netečnou Marie-Ange (Miou-Miou) která je odevzdaně přijímá, si užívají ve společných milostných hrátkách ve třech, které působí jako groteskní etudy na téma mužského machismu. Miou-Miou se zde promenáduje nahá se samozřejmostí, jako kdyby ji žádná kamera ani nezabírala.
Ali MacGraw

Ali MacGraw - Love Story (1970) - r. Arthur Hiller.
Romantický příběh dvou mladých lidí z rozdílných společenských vrstev. Oliver je z bohatého rodu, zatímco Jennifer pochází ze střední vrstvy. Ale to jim nebrání v tom, aby se do sebe zamilovali a rozhodli se vzít. Oliverův otec s tím ale zásadně nesouhlasí a přestane syna finančně podporovat. Poté, co Oliver dostuduje a sežene práci, začíná dvojice přemýšlet o dětech. Bohužel, přijde se na to, že Jenny je vážně nemocná.
Ali MacGraw

Ali MacGraw - Útěk (1972) - r. Sam Peckinpah.
Doc opouští vězení díky své mladé ženě Carol. V pozadí propuštění však stojí místní politik, který se stal jejím milencem. Netrvá dlouho a Doc znovu riskuje ztrátu svobody. Rozhodl se totiž pro bankovní loupež. Přepadení uskuteční společně s Carol. Čeká je však dramatický útěk do Mexika.
Stefania Sandrelli

Stefania Sandrelli - Konformista (1970) - r. Bernardo Bertolucci.
Giulia (Stefania Sandrelli) se stává manželkou Marcella (Jean-Louis Trintignant), který pod vlivem rodinného prostředí a s ním spjatých vlastních neuróz, touží po zabřednutí do normálnosti, průměru. Jelikož žije v Itálii třicátých let, znamená to službu fašistickému režimu. Po Mussoliniho pádu se okamžitě zříká všeho, čemu dosud slepě sloužil, a je ochoten být znovu konformistou, přizpůsobit se komukoliv a čemukoliv.
Lea Massari

Lea Massari - Šelest na srdci (1971) - r. Louis Malle.
Patnáctiletý Laurent si nerozumí s autoritativním otcem - gynekologem. Se svými pocity a problémy se obrací jen na matku, temperamentní Italku Claru (Lea Massari). Jejich pocit naprosté sounáležitosti nenaruší ani Laurentovo zjištění, že matka má milence. Když pak chlapec musí kvůli srdeční vadě na léčení, matka ho doprovází. Ve sváteční den 14. července, kdy se všude tančí a slaví, dojde mezi matkou a synem k intimnímu kontaktu.
Candice Bergen

Candice Bergen - Tělesné vztahy (1971) - r. Mike Nichols.
Dva spolubydlící z koleje, chlapácký Jonathan (Jack Nicholson) a nesmělý Sandy (Art Garfunkel) se jako nejlepší kamarádi jeden druhému otevřeně svěřují se svými milostnými začátky. Sandy začne chodit se studentkou práv Susan (Candice Bergen). To však v Jonathanovi vzbudí žárlivost a mladík vzápětí dívku sbalí sám. Susan sice cítí náklonnost ke zranitelnému Sandymu, avšak první, komu se oddá, je Jonathan. To je jen začátek spletitých milostných vztahů, kterými oba kamarádi procházejí během dalších desetiletí.
Cybill Shepherd

Cybill Shepherd - Poslední filmové představení (1971) - r. Peter Bogdanovich.
Adaptace románu Larryho McMurtryho, odehrávající se na sklonku 50. let v ospalém texaském městečku, je teskným vyprávěním o okamžiku, kdy se nevinnost bolestně a trapně mění ve zkušenost. Roli Jacy v něm ztvárnila Cybill Shepherd, známá později ze seriálu Měsíční svit.
Dyan Cannon

Dyan Cannon - Kořist (1971) - r. Henri Verneuil.
Skupina zlodějů, v jejímž čele stojí kasařské eso Azad (Jean-Paul Belmondo), vnikne do sídla na předměstí Atén a ukradne sbírku smaragdů nevyčíslitelné hodnoty. Akce by to byla úspěšná, jen kdyby zlodějíčkové nezmeškali loď, na které plánovali uprchnout ze země. A zatímco čekají na další, vypátrá Azada zkorumpovaný policejní šéf Abel Zacharia (Omar Sharif), který se v honbě za ukradenými diamanty nezastaví před ničím.
Maria Schneider

Maria Schneider - Poslední tango v Paříži (1972) - r. Bernardo Bertolucci.
Paul (Marlon Brando) je Američan ve středním věku, jehož manželka spáchala sebevraždu. Jeanne (Maria Schneider) je mladá Francouzka, která se má brzy provdat za začínajícího filmového režiséra Toma. Při hledání bydlení se oba střetnou v opuštěném bytě a jejich náhodné setkání vyústí do anonymního sexu. Paul skrze animální sex probouzí své smysly k nějakému vnímání. Ona je přitahována jeho komplikovanou osobností a neuvědomuje si, že se řítí do sebedestruktivní náhražky vztahu, v níž je jen prostor pro realizaci Paulových obsesí.
Mireille Darc

Mireille Darc - Velký blondýn s černou botou (1972) - r. Yves Robert.
Hitchcockovská postava civilního občana, který je omylem považován za agenta a dostane se do tak sítě špionážních intrik, díky Pierru Richardovi oplývá něžným zmatkováním a nešikovností, která jej chrání před újmou. Tím, že má dost problémů především sám se sebou, si dlouho nevšímá, do jaké hry to byl vlastně zatažen, z čehož těží humor snímku. Neodolatelnou agentku Christine ztvárňuje Mireille Darc.
Linda Lovelace

Linda Lovelace - Hluboké hrdlo (1972) - r. Gerard Damiano.
Mladá žena, která není spokojena se svým sexuálním životem (přeloženo nezažívá orgasmus) navštíví svého lékaře, který odhalí, že trpí anatomickou zvláštností. Má totiž klitoris v hrdle. Díky více než názorné praktické léčbě nakonec dojde okamžiku, kdy zažívá vyvrcholení při orálním sexu. Nejslavnější americký pornofilm učinil hvězdu z Lindy Lovelace. Jeho velkou předností je sympatický nadhled a humor, s nímž je bizarní námět pojednán.
Liza Minnelli

Liza Minnelli - Kabaret (1972) - r. Bob Fosse.
Americká zpěvačka Sally Bowles, vystupující v kabaretu Kit Kat, se nechává okouzlit dekadencí předválečného Berlína a nedokáže vnímat a přijmout životní realitu nastupujícího fašismu. Kabaret získal osm Oscarů a od ostatních muzikálů se liší právě onou politickou rovinou, s níž zachycuje nastupující nacistickou moc.
Valerie Perrine

Valerie Perrine - Jatka č. 5 (1972) - r. George Roy Hill.
Ve filmové adaptaci románu Kurta Vonneguta, již snímal český kameraman Miroslav Ondříček, ztvárnila Valerie Perrine postavu softové pornoherečky Montany Wildhack. V témže roce nafotila layout pro Playboy a o rok později se stala první herečkou, která záměrně ukázala svou nahotu v americkém televizním vysílání. Konkrétně odhalená ňadra ve hře Steambath režiséra Bruce Jaye Friedmana.
Valerie Perrine

Valerie Perrine - Lenny (1974) - r. Bob Fosse.
Nezvykle otevřený, nic nezastírající životopisný snímek pojednává o slavném americkém baviči Lennym Bruceovi, který holdoval drogám, přisprostlým vtípkům a posléze se vrhnul na politické útoky. To vše jej přivádělo do konfliktu s prudérními spoluobčany i zákonem. Za úlohu Lennyho manželky, striptérky Honey Bruce, získala Valerie Perrine na festivalu v Cannes cenu pro nejlepší herečku a byla nominována na Oscara.
Jacqueline Bisset

Jacqueline Bisset - Americká noc (1973) - r. François Truffaut.
Film ve filmu a film o filmu, přibližující práci od prvního dne natáčení do rozchodu filmového štábu, je především osobním vyznáním Truffautovy lásky a posedlosti tímto médiem. Jeho vášeň cítíme z každého dialogu, narážky, z každého metru filmu. Je to polyfonie lidských vztahů, skrytých vyznání, vědomí zodpovědnosti, lásky i žárlivosti.
Jacqueline Bisset

Jacqueline Bisset - Hlubina (1977) - r. Peter Yates.
David a Gail si na dovolenou na Bermudách zpestřují potápěním, při němž narazí na starý vrak lodi. Brzy zjistí, že nejsou jediní, kdo se o něj zajímá. Jde o legendární loď s pokladem, jejíž místo potopení bylo po dlouhou dobu neznámé. David a Gail se rozhodnou poklad vylovit. Musí však čelit nástrahám ostatních zájemců o něj.
Jane Birkin

Jane Birkin - Don Juan 73 (1973) - r. Roger Vadim.
Kdyby byl Don Juan žena a žil v roce 1973, pravděpodobně by byl jako hlavní hrdinka filmu Jeanne (Brigitte Bardot). Jeanne je Pařížanka, která si představuje, že je převtělením Dona Juana a chce dosíci nadvlády nad muži. Svérázná variace na donjuanovské téma v loučení Brigitte Bardot s filmovým plátnem a její milostnou scénou s Jane Birkin.
Jane Birkin

Jane Birkin - Hořčice mi stoupá do nosu (1974) - r. Claude Zidi.
Pierre je učitelem v provinčním francouzském městečku. Ve volném čase píše pro svého přítele fotografa články do místních novin a pro svého otce připravuje projevy do jeho volební kampaně. Jeho snoubenka Daniela učí na téže škole tělocvik a neustále na něj dohlíží, protože Pierre je obklopen vyzývavými studentkami. Díky záměně tří složek s různým obsahem se ocitne v apartmánu filmové hvězdy (Jane Birkin) a vlastně omylem pak musí čelit novinářům, své naštvané snoubence, pohledům svých studentek a lidí z města. S nonšalancí sobě vlastní mění vše kolem sebe v naprostou katastrofu.
Jane Birkin

Jane Birkin - Je t'aime moi non plus (1976) - r. Serge Gainsbourg.
Ve své době skandální film, kterým režijně debutoval Serge Gainsbourg. Obsadil do něj svou o osmnáct let mladší partnerku Jane Birkin, která si zahrála úlohu Johnny. Chlapecky vyhlížející anglickou dívku, pracující v opuštěné hospodě, kde se nejčastěji zastavují řidiči nákladních vozů. Do jednoho z nich se zamiluje, ale Krassky je homosexuál, jehož Johnny přitahuje právě svým chlapeckým vzhledem.
Laura Antonelli

Laura Antonelli - Zlomyslnost (1973) - r. Salvatore Samperi.
Mladá a půvabná služebná Angela přichází do rodiny vdovce, který se stará o tři dospívající syny. Všichni členové rodiny o ni hned začnou projevovat zájem. Nejnaléhavěji však na ženu doráží Nino, v čemž neustává ani ve chvíli, kdy se Angela zasnoubí s jeho otcem. Za ztvárnění role v této erotické komedii obdržela herečka v roce 1973 Donatellova Davida.
Laura Antonelli

Laura Antonelli - Bože, jak hluboko jsem klesla! (1974) - r. Luigi Comencini.
O svatební noci se Eugenia, kterou vychovávaly jeptišky, a Raimondo dozví od jejich zhýralého otce, že jsou sourozenci. Odhalená skutečnost fatálně zasáhne do vztahu novomanželů, kteří se nakonec rozhodnou podřídit konvencím, aby předešli skandálu. Po určitém čase, který spolu tráví jako bratr a sestra, Raimondo odjíždí a Eugenia se pokouší najít útěchu v náruči svého šoféra.
Laura Antonelli

Laura Antonelli - Nevinný (1976) - r. Luchino Visconti.
Zámožný Tullio trápí svou ženu Giulianu (Laura Antonelli) otevřenou nevěrou a necitlivostí. Když se však dozví, že manželka má poměr s jiným mužem, spisovatelem Filippem, začne jej sžírat žárlivost. Přestože se pokouší obnovit manželský život, tak vše, včetně Giulianina těhotenství, vede k tragickému konci. Poslední film Luchina Viscontiho, inspirovaný románem spisovatele Gabriella d'Annunzia, vykresluje plastický obraz světa aristokratického šovinismu a dvojích sexuálních standardů v Itálii na sklonku devatenáctého století.
Pam Grier

Pam Grier - Coffy (1973) - r. Jack Hill.
Zdravotní sestra známá jako Coffy (Grier) je spořádanou občankou města, která udržuje vztah s vlivným politikem, jehož hlavním cílem je vyřešit vzrůstající kriminalitu mezi černošským obyvatelstvem. Když se její mladší sestra předávkuje drogami a je s trvalými následky upoutána na lůžko, rozhodne se vzít Coffy spravedlnost do vlastních rukou. S její vizáží pro ni nebude problém vlákat muže do pasti a pak chladnokrevně udeřit. Mix násilí, nahoty, sexu, bitek a přestřelek katapultoval Pam Grier do pozice hvězdy tzv. blaxploitation filmů.
Pam Grier

Pam Grier - Foxy Brownová (1974) - r. Jack Hill.
Film byl původně zamýšlen jako sequel Coffy. Od tohoto záměru bylo upuštěno, ale veškeré atrakce předchozího titulu zde najdeme v ještě větší míře. Příběh o ženě, která se mstí za smrt svého přítele, pracujícího u protidrogového oddělení, slouží opět jen jako záminka pro absurdně brutální a explicitně zobrazené násilí, frivolní momenty, dramatické akční scény i košaté drsňácké hlášky. Titulní hrdinka na cestě za odplatou nemilosrdně likviduje členy drogového gangu či zvrácené vidláky, ale s vervou seřeže na hromadu i osazenstvo lesbického baru.
Romy Schneider

Romy Schneider - Vrtohlavá ovce (1974) - r. Michel Deville.
Nicolas Mallet byl dosud skromným bankovním úředníkem. Sám sebou je překvapen, když jednoho dne na ulici sebevědomě osloví mladou ženou. Jeho přítel z vysoké školy, spisovatel Claude Fabre, jej pak za zvláštních podmínek přiměje k radikální změně stylu života. Nicolas opouští banku a nechává se vtáhnout do velkorysého životního kolotoče, v němž figurují krásné ženy a politický vliv. Netrvá ale dlouho a jeho náhle získané postavení se mu začíná vymykat z rukou.
Charlotte Rampling

Charlotte Rampling - Noční vrátný (1974) - r. Liliana Cavani.
Opusům italské režisérky Liliany Cavani ze sedmdesátých let dominují až expresionistické sexuální vize. Jednou z nich je i skandální příběh esesáka (Dirk Bogarde) a jeho židovské milenky (Charlotte Rampling), který se ze vztahu trýznitele a jeho vězenkyně mění po válce v upřímnou a oddanou lásku.
Faye Dunaway

Faye Dunaway - Čínská čtvrť (1974) - r. Roman Polanski.
Soukromý detektiv Jake Gittes (Jack Nicholson) je najat krásnou Evelyn Mulwray (Faye Dunaway), aby pátral po nevěře jejího manžela. Jeho smrt ho přivede na stopu obrovského korupčního skandálu, jehož jádrem jsou pozemkové machinace okolo stavby vodní přehrady. Vztah s jeho klientkou však odhalí i jedno rodinné tajemství, které mělo být pečlivě ukryto před světem. Neo-noirová klasika s prvky řecké tragédie.
Ornella Muti

Ornella Muti - Lidový román (1974) - r. Mario Monicelli.
Padesátiletý Giulio (Ugo Tognazzi) a sedmnáctiletá Vincenzina (Ornella Muti) se do sebe bláznivě zamilují a vezmou se. Brzy ale Giulio přistihne svou krásnou manželku v posteli s mladým policistou (Michele Placido). A nastává tvrdá zkouška Giuliových levicových a liberálních názorů na život. Mario Monicelli realisticky popisuje italskou společnost sedmdesátých let. Konflikty mezi pravicí a levicí, mezi pohlavími, mezi italským severem a jihem, mezi mladými a starými podává formou hořké melancholické komedie.
Ornella Muti

Ornella Muti - Poslední žena (1976) - r. Marco Ferreri.
Kontroverzní film, v němž se Gérard Depardieu po většinu času objevuje nahý a se ztopořeným penisem, ukazuje milostný vztah jako odraz mocenských her mezi partnery. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, majícím blízko k závěru Koridy lásky.
Sylvia Kristel

Sylvia Kristel - Milenec Lady Chatterleyové (1981) - r. Just Jaeckin.
Komerční úspěch Jaeckinovi zachutnal, a tak v sobě na počátku 80. let našel dostatek drzosti, aby v obdobně kýčovitě softerotickém stylu zfilmoval také román D. H. Lawrence Milenec lady Chatterleyové s „Emmanuellou“ v titulní úloze. Manžel lady Chatterleyové je ochrnutý a její sexuální touhy jsou neukojeny. Když potká Olivera Mellorse, její bytost se rozpoltí. Žena svádí boj mezi láskou k manželovi a fyzickou touhou, která ji táhne k milenci.
Ursula Andress

Ursula Andress - L'infermiera (1975) - r. Nello Rossati.
Stárnoucí bohatý vdovec trpí onemocněním srdcem a jeho chamtiví dědicové doufají, že jeho skon se uspíší tím, že mu najmou svůdnou ošetřovatelku Annu. Italská soft erotická komedie.
Catherine Deneuve

Catherine Deneuve - Divoch (1975) - r. Jean-Paul Rappeneau.
Půvabná Nelly (Catherine Deneuve) se právě zasnoubila s venezuelským boháčem Vittoriem. V noci se jí to ale rozleží v hlavě, nahází do kufru pár svršků a jeho honosnou vilu opouští. To ještě netuší, co tím způsobí. Jihoameričané totiž chápou útěk ženy jako druhé nejhorší ponížení po impotenci, a tak rozlícený Vittorio nasadí své špehy. Při pronásledování se Nelly seznámí s mlčenlivým mladíkem Martinem (Yves Montand), u kterého se ukryje. Vittorio se ovšem nevzdává.
Laura Gemser

Laura Gemser - Emanuelle nera (1975) - r. Bitto Albertini.
Italský erotický film Černá Emanuella volně navazuje na původní film Justa Jaeckina. Z důvodu autorských práv je v názvu filmu vynecháno jedno M. Tento příběh je prvním z celé série (kolem deseti filmů), ve kterých vystupuje v hlavní roli herečka indonéského původu Laura Gemser. Ta ztvárňuje fotografku Mae Jordan, která přijíždí do Keni na pozvání italského manželského páru. Jejich volné manželství doplní Mae na milostný trojúhelník. Neznámé prostředí Afriky ji přináší nové pocity a vzrušení, které vrcholí sexuálními zážitky s dalšími muži, včetně domorodců.
Dominique Sanda

Dominique Sanda - XX. Století (1976) - r. Bernardo Bertolucci.
Revolta proti novodobému sexuálnímu pokrytectví byla také nepochybně jedním z důvodů, proč Bertolucci zařadil do svého filmového eposu, odehrávajícího se v průběhu takřka půl století, několikaminutovou sekvenci, během níž se protagonisté snímku v podání Gérarda Depardieua a Roberta De Nira chystají ke společnému sexu s mladičkou pradlenou. Oba jsou úplně nazí a kamera neuhýbá ani před záběrem jejich penisů, kterých se dívka dotýká.
Edwige Fenech

Edwige Fenech - La pretora (1976) - r. Lucio Fulci.
Viola Orlando je soudkyně, která se stane vydíratelnou poté, co advokát muže, kterého soudí, zjistí, že se její sestra Rosa živí jako pornoherečka. Italská soft erotická komedie od tvůrce giallo hororů Lucia Fulciho.
Farrah Fawcett

Farrah Fawcett - Loganův útěk (1976) - r. Michael Anderson.
Role soukromé vyšetřovatelky Jill Munroe v TV filmu a poté seriálu Charlieho andílci z ní udělala sex symbol a módní ikonu sedmdesátých let. Pověstné lokny, zářivý úsměv a dokonalé opálení uplatnila i po boku Michaela Yorka ve sci-fi thrilleru s filozofickým přesahem. Odehrává se v apokalyptickém světě roku 2274, kde světu vládne umělá inteligence, a všichni lidé jsou mladí do třiceti let.
Victoria Principal

Victoria Principal - Občanská policie (1976) - r. George Armitage.
Občané jednoho zapadlého městečka se musí potýkat se stále narůstajícími skupinami hrubých dělníků z naftových polí, kteří nemají vůbec žádnou úctu k zákonu. Když utrápeným obyvatelům definitivně dojde se zoufalou situací trpělivost, najmou veterána z Vietnamu (Kris Kristofferson), aby město „vyčistil". Bývalý voják si přivede partu dalších veteránů, s nimiž převezme kontrolu nad městem, ale problém dál přetrvává.
Carole Bouquet

Carole Bouquet - Ten tajemný předmět touhy (1977) - r. Luis Buñuel.
Mathieu Faber se zamiluje do své služky, mladé Conchity. Ta jej neustále odmítá, zatímco jeho vášeň se stupňuje. Conchita nakonec odejde ze služby, ale oba se náhodně potkávají v různých městech Evropy. Conchita Mathieua provokuje s jinými muži, což v něm jen upevňuje jeho touhu. Tato neústupnost, která vede až k násilí, je nakonec spojí nezlomným poutem. Fakt, že předmět tajemné touhy je ztělesněn dvěma ženami, zesiluje vzrušující účinek filmu.
Raquel Welch

Raquel Welch - Zvíře (1977) - r. Claude Zidi.
Kaskadéři Michel a Jane jsou partnery nejen v práci, ale i v životě. Jejich vztah je plný rozchodů, hádek a smíření. Poté co Mike zaviní havárii při natáčení a oba skončí v nemocnici, Jane se rozhodne, že se provdá za bohatého stárnoucího lorda. Mike řeší situaci po svém a rozhodně nechce ponechat nic náhodě.
Gloria Guida

Gloria Guida - Avere vent'anni (1978) - r. Fernando Di Leo.
Lia (Gloria Guida) a Tina (Lilli Carati) jsou dvě nekonvenční holky, které utekly z domova a teď se už dva roky toulají po italských plážích. Spolu se domluví, že pojedou zkusit štěstí do Říma, do hippie komunity pod vedením Nazariota. Tina si myslí, že si zde konečně sexuálně užije, ale všechno nevychází tak, jak si holky naplánovaly a film končí scénou brutálního znásilnění a vraždy.
Lili Carati

Lili Carati - A Night Full of Rain (1978) - r. Lina Wertmüller.
Vztah šovinistického italského novináře a pravověrného komunisty a americké fotoreportérky a liberální feministky je prověřován mnoha zkouškami.
Nastassja Kinski

Nastassja Kinski - Taková, jaká jsi (1978) - r. Alberto Lattuada.
Zahradní architekt Giulio je znuděný, úspěšný padesátník, žijící v chátrajícím manželství. Setkání s mladičkou, drzou Francescou odstartuje další z jeho početných avantýr. Dívka ho však nečekaně hluboce zasáhne. Náhlou a prudkou zamilovanost jako ledová sprcha zchladí setkání se starým přítelem. Ten Giuliovi připomene, že před sedmnácti lety měl krátkou a bouřlivou aférku s Francescinou matkou. Giulio se propadá do nejistoty. Je možné, že dívka, která mu tak osudově učarovala, je jeho dcera?
Patricia Rhomberg

Patricia Rhomberg - Josefína Mutzenbacherová: ...jak to doopravdy bylo 1. díl (1978) - r. Hans Billian.
Vyprávění „padlé dívky“ o tom, jak ke svému řemeslu přišla. Orální uspokojování bratra, rozhřešení zhýralého faráře, incest s otčímem, návštěvy u fotografa. To vše nalezneme v této odlehčené iniciační cestě jednoho sexuálně velmi zvídavého děvčete.
Susan Sarandon

Susan Sarandon - Děvčátko (1978) - r. Louis Malle.
Ocitáme se v New Orleansu v roce 1917 ve čtvrti červených luceren. Prostitutka Hattie (Susan Sarandon) žije se svou dvanáctiletou dcerou Violet (Brooke Shields) v bordelu Madame Nell. Protože je Violet odmalička obklopená atmosférou sexu a divokých večírků, touží se stát také prostitutkou a tak Nell zorganizuje aukci o její panenství. Za několik měsíců se Hattie vdá za bohatého zákazníka a Violet se přestěhuje k mladému fotografovi, který je do ní bláznivě zamilovaný. Violet se tak stává podivnou figurkou - předčasně vyspělou ženou, která v srdci přesto stále zůstává nevinným dítětem.
Hanna Schygulla

Hanna Schygulla - Manželství Marie Braunové (1979) - r. Rainer Werner
Fassbinder.
Marie a Hermann Braunovi stráví po svatbě v roce 1943 společně půl dne a půl noci. Poté je Hermann odvelen na východní frontu. Po válce Marie marně svého muže hledá. Poté, co je prohlášen za mrtvého, sblíží se s americkým černochem Billem. Hermann se nečekaně vrátí domů, v následující potyčce je Bill zabit a Hermann odsouzen. Marie se stane partnerkou továrníka Oswalda. Po Oswaldové smrti a Hermannově návratu z vězení se před manžely otevírá nový, materiálně zajištěný život, který ale nemůže dojít naplnění.
Bo Derek

Bo Derek - 10 (1979) - r. Blake Edwards.
Skladatel populární hudby George Webber má ve svých dvaačtyřiceti letech skoro všechno, co si může člověk přát - schopnosti, uznání, peníze a hlavně pohlednou a shovívavou manželku. A najednou bum. Stačilo zahlédnout náhodou krásnou mladou ženu s tváří plavovlasého sexsymbolu Bo Derek, navíc odjíždějící na svou svatbu, a bylo vymalováno. George se do dívky zamiluje jako malý kluk a okamžitě se začne poohlížet po způsobu, jak se k mladé krasavici dostat co nejblíže. Až to začíná nabírat charakteru obsesivního stíhání.
Lauren Hutton

Lauren Hutton - Americký gigolo (1980) - r. Paul Schrader.
Julian Kay (Richard Gere) je inteligentní a pohledný gigolo. Michelle Stratton (Lauren Hutton) je krásná, žádoucí a osamělá. Je provdaná za kalifornského senátora a pečlivě hraje roli jeho oddané manželky. Postupně se mezi nimi začne vytvářet pouto, které je ale narušeno, když se Julian stane hlavním podezřelým z vraždy jedné z jeho klientek. Někdo se na to na něj snaží hodit a je na něm, aby zjistil proč.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Vyzkoušet za 1 Kč
Nebo samostatné Živě Premium