19
Fotogalerie

WRS MM6: skvělé malé a dostupné Hi-Fi reprobedny [test]

MM6 jsou nenáročné, příjemně univerzální a dostupné, příjemně hrající reprosoustavy, které nabídnou více než důstojnou kvalitu.

Plusy
Velký zvuk z malé ozvučnice
Skvělá čistota a vyrovnanost ve většině pásma
Živý a plný zvuk
Solidní hi-fi v lifestyle balení
Minusy
V dané ceně patrně vůbec nic
10  /10

Značka Well Rounded Sound patří mezi ty mladé a ve svém kalifornském sídle navrhuje reprosoustavy, které mají za cíl z malého objemu v pěkném designu nabídnout velký zvuk při zachování přátelské cenovky. A co víc, produkty WRS vznikají ve spolupráci s českou značkou AQ. MM6 je největším z lifestyle modelů firmy.

Vzhled a konstrukce

WRS MM6 mají pěkně zpracované malé ozvučnice čistě pravoúhlého tvaru, na povrchu můžete mít dýhu nebo matný lak, jsou postavené na vysokých hrotech a patří pod ně ještě dodávaná dřevěná základna, která pomáhá jednak estetickému vjemu, jednak slouží jako tlumící prvek při umístění na skříňku či polici. I s ní ale reprosoustavy měří jen něco přes 32 cm na výšku, bezmála 14 cm na šířku a táhnou se 21,5 cm do hloubky. Na takové rozměry mají ale poměrně velkou hmotnost 8,6 kg.

Svým stylem jsou MM6 naprosto klasické kompaktní reprosoustavy - vpředu je tweeter a středobas, vzadu je zapuštěný relativně úzký bassreflexový otvor; podobný rádius má i zaoblení, pod nímž je zapuštěná vanička s jediným párem reproduktorových terminálů.

O středy a basy pečuje kónická membrána o průměru čtyř palců, výškám je vyhrazen reproduktor typu Ring Radiator od Vify. Dvoupásmový systém s tímto osazením má udávaný frekvenční rozsah 55 - 40 000 Hz (+/- 3 dB), impedanci 8 ohm a citlivost 87 dB / W / m.

Měříme

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m v ose mezi tweeterem a středotónovým měničem a to v uzavřeném semireverberantním prostoru s podlahovou plochou cca 50 metrů čtverečních, standardním zatlumením (koberce, velké plochy sedaček, rozlehlá knihovna, podhled vyplněný vatou, záclony a těžké závěsy,...), byť bez rozsáhlých akustických úprav.

2019-06-11-TST-WRS-MM6-m1.png
Frekvenční odezva - v ose (červená) a pod úhlem 30° (černá)

Měření lze pokládat za 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 - 200 Hz je vidět vliv akustiky místnosti. Měřeno bylo pomocí software Clio Pocket a kalibrovaného mikrofonu, reprosoustavy byly umístěny na pevném soklu cca půl metru nad zemí (v případě regálových modelů samozřejmě na stojanech) a co nejdále od stěn to bylo možné.

Software neměří anechoickou odezvu, ale frekvenční odpověď s přihlédnutím k zůstatku energie v čase - jde tedy nikoliv o změřený teoretický ideál toho, co reprosoustavy umí, ale o to, jak se reprosoustavy chovaly v konkrétních akustických podmínkách.

2019-06-11-TST-WRS-MM6-m2.png 
Impedance (červená) a elektrická fáze (černá)

Jen stěží byste mohli chtít, aby takhle malé reprosoustavy a tím víc v této cenové třídě měly frekvenční odezvu tak čistou a tak vyrovnanou jako mají MM6. Je až neuvěřitelné, že v reálu zahrají skutečně nějakých 60 Hz, byť je tu patrné veliké zdůraznění frekvencí nad 6 kHz, které ale do velké míry mizí při poslechu mimo osu. Od cca 75 do 10 000 Hz, kde se odehrává drtivá většina hudebního dění, jsou ale MM6 nádherně vyrovnané a to jak v ose, tak mimo ni - to svědčí o velké snaze, která byla návrhu věnována a MM6 nezavdávají jediný důvod ke kritice.

2019-06-11-TST-WRS-MM6-m3.png
Waterfall

Bassreflex má dle impedanční křivky ladění kolem 53 Hz, reprosoustavy pak nemají žádné stopy po vnitřních rezonancích nebo nežádoucích vibracích, nejsou tu žádné nespojitosti nebo prudké přechody. Také elektrická fáze je čistá, nicméně vybočuje poměrně hluboko do záporných hodnot kolem mety 2 kHz - to by teoreticky mohlo představovat jistou zátěž pro zesilovače s cenami v řádek jednotek tisíc Korun, ale není to nic vysloveně problematického.

Jak to hraje

WRS MM6 jsme poslouchali ve všech základních redakčních sestavách - hrály tedy místo Harbeth Monitor 30 spolu s OPPO UDP-205 a Norma Revo IPA-140, hrály s Cambridge CXC a CXA80 místo Fischer&Fischer SN-70 a nebo také s Teac NT-503, Emotiva XSP-1 a XPA-DR2. Hráli jsme ale také s VPI Scout, Grandinote Celio a Grandinote Shinai. Zkoušeli jsme nicméně i použít zesilovač z menších aktivních MM2 Active.

Basové tón v úvodu "By the rivers dark" Leonarda Cohena ("Cabasse La Collection" | 2011 | SONY | 88691918262) byly rozhodně objemnější, větší i plnější, než by proporce měniče i ozvučnic napovídaly a to bez toho, aniž by šlo o takový ten "tlačený" bas. V basu je cítit trochu vřelosti a měkkosti, ale je to příjemně poddajné podání - možná v něm nezaznívá dokonale vystižená každá poloha, ale je to už plnohodnotné hi-fi s vkusnou separací tónů a také třeba schopností naplnit pocitově i větší než jen malou místnost. MM6 působí v basech jako alespoň o třetinu větší regálovky, než jakými doopravdy jsou.

Střední pásmo pak nejde v rámci cenové hladiny nazvat jinak než jako vynikající. Tento vjem je zřejmý zejména díky kombinaci překvapující čistoty, důstojné i mezi o kousek dražší konkurencí, a jisté "hezkosti" a plnosti, kdy vokál Amber Rubarth ve "Full Moon in Paris" ("Burmester Selection Vol. 1" | 2017 | InAkustik | INAK 7804) měl velmi hezky podané barvy, už měl i poměrně citelné tělo a ve své hebkosti a kultivovanosti bylo velice příjemné ho poslouchat, ať už potichoučku (což není úplně stoprocentně ideální poloha pro MM6), nebo při běžné i vyšší hlasitosti (kde už si můžete dělat co je vám milé). MM6 nicméně nic nepřibarvují a zůstávají ve středním pásmu velmi solidně autentické a čisté, nepřidávají, ani neubírají a v kontextu své třídy fungují výtečně.

Cinkající činely v "Shiny Stockings" od Boba Larka a DePaul University Jazz Ensemble ("XLO Test and Burn-in CD" | 1999 | Reference Recordings | RX-1000) byly také velmi solidně čisté a zdálo se, že jsou i pěkně zřetelné, neupejpavé - objemově to nebylo nic obrovského, ale jejich zvuk se dokázal jednoznačně prosadit. Díky celkově jaksi maličko "do příjemna" nakloněnému podání (tedy hladkém zvuku, který umně zklidňuje případné ostré hrany) tu navíc nehrozila únavnost ani při delším poslechu.

V dynamických pasáží "Percussion Du Africa" (Dununba | "AUDIO Digital Masters III" | 2010 | STS Digital | 11-10) se MM6 ukázaly jako snaživé, energické a trochu dopředné. Nemůžete samozřejmě očekávat dynamiku, kterou vytlučete okna až u sousedů, nicméně na tak kompaktní systém je tu poctivá porce důraznosti a výbušnosti. Opět se zdá, že MM6 jsou větší, než doopravdy jsou. Přednes je snad jako celek trochu měkčí, ale jsou to solidní hi-fi výkony.

Slovanský chór v podání Cantus ex Corde z desky "The Absolute Sound Reference Vol. 2" (2016 | STS Digital | STS-6111152) nebyl vcelku pochopitelně podaný s tou dechberoucí mohutností a rozpracován na úroveň jednotlivých zpěváků, ale to prostě odpovídá kategorii reprosoustav. Čistota a čitelnost jsou ale slušné, rozhodně nemáte pocit nějaké zahuhlanosti, hlasy mají slušný objem a vlastně se MM6 snaží zůstat kultivovaně realistické a nestranné, což se daří tak dobře, jak to jen cenová kategorie dovoluje.

Prostor hudební scény "The Dance" Edwarda a Alice Elgarových ("Räumlichkeit und Transparenz" 2015 | stereoplay) byl podaný s takovým tím pěkným kouzlem malým monitorů, s onou soustředěností, která dobře načrtne pozici nástrojů v pravolevém směru a dá vám dobré ponětí o jejich konturách - jinými slovy, v menší a možná ještě střední poslechové vzdálenosti dostanete pěkně spořádaný zvukový obraz, v němž se dá nenásilně orientovat.

Snahu o větší a šťavnatější přednes pak oceníte zejména u moderních skladeb typu "Africa" od Toto ("Blu-spec CD - Feel the Difference" | 2009 | SONY | SICP 20048-9). Mohutné úvodní perkuse jsou kulaté, pružné a přitom mají objem, takže vytváří příjemně bohatý základ, zbytek skladby pak odsýpá s vkusnou rytmikou a spořádaností.

Verdikt

Kompaktní dvoupásmovky WRS MM6 mají možná poněkud lifestylové designové pojetí, ale jejich zvuk má blíže prapůvodním ideálům Hi-Fi. Vlastně skvělá celková vyrovnanost, jasné výšky a nad očekávání hluboké basy se snoubí do skutečně "dobře zakulaceného zvuku", který je prostý agresivity a nepříjemností, ale přesto nahrávkám dává řád a čitelnost hodné hi-fi segmentu.

MM6 představují nenáročné, příjemně univerzální a dostupné reprosoustavy, které z malého objemu nabídnou chování povětšinou vyhrazené alespoň trochu větším ozvučnicím a měničům. Celkově jsou to povedené, příjemně hrající reprosoustavy, které nabídnou více než důstojnou kvalitu.

WRS MM6

Cena: 11 990 Kč 

Technické parametry

  • Výkon: 40 W RMS, 80 W max
  • Impedance: 8 ohm
  • Kmitočtový rozsah: 55Hz – 40 kHz
  • SPL: 87 dB 1W/1m
  • Rozměry:  25,4 cm (v) x 13,97 cm (š) x 21,59 cm (h)
  • Rozměry s podstavcem: 32,39 cm (v) x 13,97 cm (š) x 21,59 cm (h)
  • Váha: 7,71 kg, 8,62 kg s podstavcem

Poznámka redakce: Autor je šéfredaktor magazínu HiFi Voice, článek byl převzat z HiFi Voice

Určitě si přečtěte

Články odjinud