iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání

iVysílání
iVysílání
iVysílání
iVysílání
7
Fotogalerie

Česká televize letos spustí nové iVysílání. Nezůstane kámen na kameni

Česká televize předala Radě ČT tzv. hodnocení plnění veřejné služby za rok 2020. V dokumentech je též zpráva o činnost divize Nových médií, která obstarává zejména internetové aktivity televize. A v ní najdeme nové informace o chystaných úpravách iVysílání.

Online archiv projde kompletní proměnou na straně technického backendu i uživatelského frontendu. Půjde o zcela nový systém, který nahradí stávající zastaralé a nekonzistentní aplikace. Vývoj probíhá v devíti fázích:

  1. Systém pro odbavování videa včetně jeho metadat (od zdrojů až k samotnému přehrávači), který je vyvíjen pro celý ekosystém ČT a který bude spuštěn dříve než samotná prezentační vrstva nového iVysílání. Ač jde z pohledu uživatele o téměř nepostřehnutelnou změnu, jedná se o nejtěžší technický úkol a naprostý základ nového řešení.
  2. Produkční prostředí – kompletní serverová infrastruktura pro budoucí stabilní běh produktu v datacentru ČT s dostatečně dimenzovaným výkonem a přivedenou konektivitou.
  3. Napojení na data o pořadech – živé provázání s interním systémem Provys s komplexní informací o pořadech. Jedná se o stovky tisíc záznamů a desítky číselníků. Data jsou automaticky kontrolována a v rámci jednotek sekund distribuována při jakékoliv změně na novou videoplatformu.
  4. Nový videopřehrávač, který nahradí současné řešení od externího dodavatele. Klíčový bod interakce s uživatelem máme nově ve vlastních rukou. Nová verze řeší velmi dobře např. přístupnost pro handicapované uživatele a umožňuje flexibilní rozvoj.
  5. Vyhledávání je nově postaveno na systému Elasticsearch, který na rozdíl od původního řešení umožní kvalitnější řazení výsledků, řeší překlepy nebo skloňování češtiny ve vyhledávaných výrazech a staví tento nejčastější uživatelský scénář na zcela novou úroveň.
  6. Uživatelské rozhraní pro web, mobilní aplikace i HbbTV – vznikl návrh uživatelského rozhraní nového produktu na několika platformách. Návrh je výsledkem mnoha postupných iterací, kde jsme díky testování s reálnými uživateli odhalili řadu chyb v použitelnosti a díky tomu víme, že výsledný produkt je nyní navržen kvalitně a uživatelé jej budou schopni hladce používat. Grafičtí designéři navrhli novou vizuální podobu produktu.
  7. Nová jednotná hlavička a patička webu – byl vytvořen a otestován její nový návrh, který nahradí problematickou a často nekonzistentní podobu hlavní navigace webu. Nové řešení aplikujeme najednou na všechny produkty v 2021 a je krokem ke vzájemné produktové standardizaci a jednotnosti.
  8. Moje ČT je systém jednotných uživatelských účtů, který byl od základu přepracován a bude postupně přijat všemi produkty. Umožní tak divákům jednotné přihlášení, personalizaci obsahu nebo využití notifikací, např. upozornění na nové díly oblíbeného pořadu.
  9. Nové řešení analytiky umožní měřit a vyhodnocovat události v produktech na mnohem pokročilejší bázi, než jsme toho schopni v současnosti a být tak skvělým zdrojem poznatků nejen pro další inovaci.

Česká televize loni stihla první čtyři body, pátý se dokončoval ještě letos. Každá etapa prý zabere dva až tři měsíce, takže by vývoj měl skončit ještě v tomto roce.

Půjde o zcela nový produkt, který v roce 2021 nahradí již více než 10 let zastaralou službu iVysílání a stránky pořadů (Pořady A-Z), a to na všech distribučních platformách. Jedná se nejen o změnu produktovou, ale v první fázi především o zásadní renovaci vnitřní architektury, technologií i designu celé platformy. Především v technologickém směru jde o nejvýraznější změnu v oblasti online aktivit ČT směrem k současným trendům,“ stojí ve zprávě pro Radu.

via Digitální rádio

Určitě si přečtěte

Články odjinud