Společnost Warner Bros. Discovery zveřejnila finanční výsledky za třetí čtvrtletí. Její streamovací divize už je – zdá se – uzdravená. Tržby vzrostly o 8 % na 2,6 miliardy dolarů, provozní zisk ve výši 289 milionů je o 160 % vyšší než loni. Pomohly růst počtu uživatelů, zdražování předplatného a velký vliv měla také pařížská olympiáda.
Firma totiž přes Max (spojující HBO Max a Eurosport) měla v Evropě exkluzivní práva na vysílání veškerých sportovních událostí LOH, čemuž odpovídá i dosud největší nárůst předplatitelů. WBD za poslední tři měsíce přidala 7,2 milionu platících diváků, celkově jich má již 110,5 milionu. Vedle Maxu se do toho ale počítá i dokumentární Discovery+, které funguje v některých regionech.
Šéf streamovací divize Jean-Briac Perrette navíc v konferenčním hovoru nešetřil optimismem, protože vidí potenciál k dalšímu růstu. Firma již letos na jaře oznámila, že po vzoru dvou hlavních konkurentů zaklekne na sdíleče. Mělo k tomu dojít už letos, ale nakonec to bude trochu maraton.
„Zhruba ke konci tohoto čtvrtletí začneme velmi nenápadně oznamovat novinky ohledně sdílení hesel. Postupně v roce 2025 a poté i 2026 uvidíte v této oblasti stále více pokroku. V podstatě to bude znamenat jistou formu zvýšení ceny, kdy požádáme uživatele, kteří nejsou zaregistrovaní, nebo uživatele využívající účet v rámci více domácností, aby zaplatili o něco více,“ reagoval Perrette na jeden z dotazů investorů, jak chce WBD zachoval udržitelný byznys.
Do konce roku tak Max nejspíš v prvních regionech upraví provozní podmínky a začne varovat první uživatele. Firma zároveň potvrzuje, že se opravdu vydá stejnou cestou jako Netflix a Disney+. Sdílení napříč domácnostmi buď zatrhne a donutí uživatele zaplatit si individuální účet, nebo jako alternativu zavede příplatky za sdílení.