Spotify HiFi už je vážně na spadnutí. Kromě vyšší kvality nabídne AI remixy hudby | Zdroj: Gabriel Gurrola / Unsplash / Spotify

Zdroj: Gabriel Gurrola / Unsplash / Spotify

Spotify HiFi už je vážně na spadnutí. Kromě vyšší kvality nabídne AI remixy hudby

Jsou to čtyři roky, kdy Spotify oznámilo, že připravuje tarif HiFi s vyšším zvukovou kvalitou, než nabízí ve standardním předplatném. Od té doby jej firma pravidelně připomíná, avšak pořád se nedá koupit. Zdroje listu Bloomberg nicméně tvrdí, že letos už novinka opravdu dorazí. Nakonec nejspíš také změní jméno, protože nabídku tituluje jako Music Pro.

Už totiž nepůjde jen o vyšší technickou kvalitu, byť pro audiofily půjde o hlavní přínos. Spotify standardně streamuje na webu ve formátu AAC s datovým tokem 256 kb/s a v aplikacích používá kompresi Vorbis s tokem až 320 kb/s. V minulosti Spotify zmiňovalo, že ve vyšším tarifu chce nabídnout bezztrátovou „CD kvalitu“. Konkurenční služby jako Apple Music, Tidal nebo Amazon Music už nabízejí i kvalitnější mastery, tak snad Spotify nakonec srovná krok.

Další vychytávkou Music Pro mají být AI funkce, které poslouží k mixování skladeb různých interpretů. Jestli půjde jen o automatický sestřih, případně i něco pokročilejšího na úrovni „Jak by asi Freddie Mercury zazpíval Gottův Trezor“, zatím nevíme. Spíš bychom měli počítat s první variantou, protože generování hudby se hudebníkům příliš nelíbí a z hlediska autorských práv jde o minové pole.

Předplatitelé nejvyššího tarifu by pak podle Bloombergu měli také mít předdnostní přístup k nákupu lístků na koncerty. Firma údajně spolupracuje se zprostředkovateli typu Ticketmaster a Ticketportal.

Šušká se také o americké ceně. Standardní tarif v USA stojí 12 dolarů, Music Pro má být za 18 dolarů. Služba má v různých regionech odlišnou cenovou politiku a řídí se konkurencí i kupní silou, takže nemá smysl přepočítávat dolary na koruny. Pokud však bude Music Pro o polovinu dražší, tak by v Česku mohl stát okolo 249 Kč. Za 169 Kč je totiž Premium pro jednotlivce.

Spotify má podle posledních finančních výsledků již 675 milionů aktivních uživatelů, z toho 263 milionů předplatitelů. Za celý rok firma loni utržila 15,7 miliardy eur a vůbec poprvé skončila v plusu, když čistý zisk činil 1,1 miliardy eur.

Určitě si přečtěte

Články odjinud