Boj výrobců TV přitvrzuje. Prodávají se už pod výrobními náklady, vydělává se na reklamě | Zdroj: Živě.cz

Zdroj: Živě.cz

Boj výrobců TV přitvrzuje. Prodávají se už pod výrobními náklady, vydělává se na reklamě

Na globálním trhu s televizory dochází ke změnám v obchodních modelech, přičemž výroba samotných zařízení ustupuje do pozadí a pozornost se přesouvá na příjmy z reklamy a dat, která televize zprostředkovávají. Na trhu s televizory tak dochází k zásadní změně obchodního modelu. Podle Paula Graye, ředitele výzkumu spotřební elektroniky a zařízení společnosti Omdia, výrobci často prodávají televizory pod výrobními náklady, aby získali větší podíl na trhu a více uživatelů. Gray to zmínil na konferenci HbbTV Symposium v Londýně, jako příklad uvedl společnosti jako Vizio či Roku, které operují s marží mezi -3 a -7 %.

Dle výzkumné společnosti Omdia už cílem není zisk z prodeje samotných zařízení, ale výnosy z reklamních prostor a dat, která televize generují. Tento trend je aktuálně nejvýraznější v USA, kde diváci akceptují větší množství reklam na televizních kanálech. Extrémním případem je pak nedávná nabídka společnosti Telly, která v USA uvedla na trh 55" 4K televizor zdarma – podmínkou je, aby zákazník souhlasil se sledováním reklam. Tradiční model televizního vysílání se přitom hroutí a nahrazují ho streamovací platformy.

b30a42f2-b3d5-4bee-9139-1b00df9274d5
V USA společnost Telly začala nabízet TV zdarma, pokud si necháte zobrazovat cílené reklamy 

Současně čínské značky jako Hisense a TCL začínají konkurovat korejským firmám. A  chtějí je vytlačit z trhu stejným způsobem, jako jihokorejské značky LG a Samsung zhruba před patnácti lety vytlačily z trhu japonské výrobce.

Platí však také, že očekávání diváků v Číně nebo Evropě se liší, což by mohlo vést k tomu, že výrobci začnou více přizpůsobovat své strategie jednotlivým částem světa. Ostatně Gray také naznačil možnost, že by se evropské televizory mohly znovu vyvíjet v Evropě, vzhledem k odlišným požadavkům evropských, amerických a čínských trhů. Čína však díky své flexibilitě rychle reaguje na potřebu přizpůsobení různým regionům, což je vidět i u dvou výše zmíněných čínských značek.

Zdroj: broadbandtvnews

Speciál: Televizory

Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.

Doporučujeme také redakční výběry televizorů:

Určitě si přečtěte

Články odjinud