Podle posledních údajů Britové už jinak než on-line prakticky hudbu přestali kupovat. Abychom ale byli přesnější, údaj se týká nákupu hudební singlů, čili jednotlivých skladeb. 99,6 % se jich v posledním čtvrtletí prodalo prostřednictvím on-line služeb v digitální verzi, místo na fyzickém médii. Celkem bylo za minulý rok prodáno 938 miliónů singlů a 114 miliónů alb.
V kontrastu s tím se pohybuje pád prodejů fyzických médií; v roce 2012 poklesl o výrazných 17,6 %. Zajímavé je, že zatímco před několika lety zástupci hudebního průmyslu lkali nad klesajícím prodeji fyzických médií, nyní místo pláče se ozývají radostné reakce a slova, kterak přechod na digitální hudbu je vítězstvím pro hudební fanoušky, neboť digitální on-line služby nabízejí podle zástupce BPI bohatší hudební zážitek. Není bez překvapení, že podle BPI (British Phonographic Industry) celkem jeden z pěti spotřebitelů již dává naprostou přednost nákupu hudby pouze v digitální podobě bez fyzického média.
Zajímavý je také údaj o streamované hudbě. Podle zprávy v roce 2012 si hudební fanoušci poslechli celkem 3,7 biliónů skladeb, přičemž tyto služby přinášejí hudebním společnostem celkem 15 % jejich příjmu.
Zdroj: WhatHifi