OLED televizory zatím mezi zákazníky propadly. Za vysokou cenu není o ně zájem. Tak tu máme restart – OLED TV zakroucené do oblouku. A opět za spoustu peněz.
Když začátkem loňského roku společnosti LG a Samsung ruku v ruce ohlásily spuštění výroby OLED televizorů, vypadalo to, že jsou si se svým záměrem jisté. Postupně se však ukazovalo, že těch několik vystavovaných kusů asi zůstane jedinými produkty, které uvidíme. Minimálně pro Evropu to platí. LG sice svůj slib dodrželo a v Koreji (té Jižní) začalo OLEDy prodávat... a tím to skončilo. Mluví se o několika stech prodaných kusech. Což není mnoho.
Pro neznalé: základní výhodou OLED televizorů je aktivní vyzařování světla, podobně jako tomu je u plazmových televizorů. Na rozdíl od LCD tedy není potřeba žádné LED podsvícení, a na rozdíl od plazmy by měla být nižší spotřeba a váha. Výhodu také je možnost ohýbat displej. Toho právě využívají nové OLED televizory, které mají prohnutou obrazovku.

Prohnutý OLED televizor Samsung
Tím se na první pohled odlišují od stávající produkce LCD LED TV, neboť mnoho lidí vidí jen stejný obraz za daleko více peněz. Proto také v poslední době vidíme boom televizorů s 4K Ultra HD rozlišením, které nám slibuje malé obrazové body a více detailů (to je ale omezeno schopnostmi lidského zraku vnímat detaily při rychlém pohybu, o tom ale jindy). 4K televizory je snadné vyrobit a nejsou takové problémy s nízkou produktivitou, jako u OLED televizorů.
Avšak OLED není mrtvý a přestože firmy sází spíše na 4K televizory, tak chtějí náročnému zákazníkovi nabídnout další specialitku, kterou by se odlišoval od svého souseda. A tou může být právě OLED televizor, který nebude rovný, ale zakřivený do oblouku podobně, jako jsme dříve znali z panoramatických kin.
Prohnutý OLED televizor LG
Přestože prohnutý OLED televizor na CESu ukazovalo jen LG, jeho největší rival Samsung samozřejmě nezahálel a svůj vlastní „obloukový televizor“ začal nabízet také. Prohnutá je celá obrazovka, ale na fotografiích je vidět, že s rámem si každá firma poradila po svém.
LG sází na lehký, vzdušný design s důrazem na tenký rámeček, Samsung naopak sází na rám s reproduktory, ve kterém je zasazena „plovoucí“ OLED obrazovka sice s tenkým, ale viditelným rámečkem. Jak budou řešeny konektory a kabely, případně umístění zeď není známo, ale lze předpokládat, že novinky budou k vidění na veletrhu IFA 2013 v Berlíně, který se bude konat začátkem září.
Televizory se mají začít zatím prodávat v USA, a to za cenu 15 000 USD, což vychází v přepočtu na částku přes 300 000 Kč.
Zdroj: flatpanelshd.com
Nový televizor vybírejte pečlivě. Potřebujete chytré funkce, nebo stačí televizor bez nich? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: