Nedos.  |  22. 12. 2020 12:54

Začali asi tak o 2 roky později.....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
brk77  |  22. 12. 2020 14:46

Vzhledem k tomu, že průměrný osobák v ČR má už skoro 15 let, tak podmínka nových aut s DABem tu měla být už dávno. U těch hodně starých aut je to asi celkem jedno, prostě se vymění rádio. Větší problém jsou ty relativně nové. Ještě teď jsou skladovky, kde DAB prostě není a rádio už není jen rádio, ale ovládá to půlku auta, takže výměna rozhodně není snadná.To mě přivádí i k "Tím spíš, že od příštího roku bude digitální tuner povinný u všech nově prodávaných aut s rádiovým přijímačem.". Opravdu u všech nově prodaných, nebo je v článku chyba a jde o nově vyrobené auta? V prvním případě by měl asi nejeden dealer problém s nějakou tou svojí skladovkou bez DABu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
redaktor Živě.cz | 22. 12. 2020 15:08

Ten zákon to moc neupřesňuje, ale měla by to být nově vyráběná auta. V článku jsem to přepsal na „dodávaná“, aby bylo zřetelnější, že tu povinnost mají výrobci dodávají auta, ne dealeři nebo bazary.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr  |  22. 12. 2020 23:37

obavam se, ze ve vysledku to bude stejne jako s eCallem, ktery je taky povinny od 2018, ale jen pro nove predstavene modely aut ... takze ikdyz vam ted pujde do vyroby auto, ktere ma i posledni facelift z roku 2020, tak eCall nemusi mit

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Martin P.  |  25. 12. 2020 15:58

Důležité je ten rok výroby a homologace a jestli je nové. To nové neni ani serviska ani prvni majitel v ČR ani jiné báchorky chudých petrolheads. Skladem může být u dylera nové vozidlo z roku 2018 které dab mit nemusí.
Skladem může byt uz přihlášené vozidlo které kdyz nemá žádné radio tak DAB mit nemusí
Ojetina která už byla někde v EU přihlášená mit opět DAB mit nemusí.....Vzhledem k tomu že tu je i spousta i dvouletých vozidel ktery dab nemaji a průměrně stáří vozu jen stoupá je nějaké velké rozšíření DAB v autech vlhky sen teoretikův. Proti tomu je dvtb levná a jednoduchá sranda.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Martin  |  22. 12. 2020 19:28

Celé je to absolutní nesmysl. DVB-T2 i DAB+ jsou zastaralé už teď, natož v době, kdy se u nás rozjedou naplno. Kdyby stát udělal správně 5G aukci, mohlo by se po obecné 5G IP konektivitě posílat cokoliv. Třeba i TV a rádio.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Funai  |  22. 12. 2020 20:48

Strc si to skodlive 5G do sve radioaktivni prdelic, mozna ho takhle neutralizujes. Aneb si alespon uzijes vlneni prostaty.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jinej Michal  |  22. 12. 2020 21:02

Cim je 5G skodlive?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
P3p3k  |  22. 12. 2020 21:07

Hlavne mu nerikej, ze to 5G je tu vlastne uz desitky let :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jinej Michal  |  22. 12. 2020 21:03

No, a uz dab funguje bez vypadku, kdyz jedu autem mimo prahu a dalnici?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel F.  |  22. 12. 2020 22:14

Pokud posloucháš multiplex Českého rozhlasu, tak prakticky ano.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
23. 12. 2020 07:45

A dal by mi někdo tu 5G konektivitu potřebnou pro rádio a TV zadara? (jo, hrůza, já občas jezdím autem bez mobilu)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
František Novák  |  02. 01. 2021 09:10

Zdarma? Vy neplatíte koncesionářské poplatky?? Tak to se nemáte čím chlubit!

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mirek  |  05. 01. 2021 21:51

Koncesionářský poplatek řeší mobilní data v síti 5G? Odkdy? Napsat takovou hloupost také není na chlubení.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
František Novák  |  11. 01. 2021 19:00

Tož asi neumíte číst. Zkuste si to prosím přečíst ještě jednou. On se totiž zcela jasně táže, jestli mu někdo 5G konektivitu pro příjem rádia a TV dá zadara. Z toho plyne, že se mylně domnívá, že současná konektivita DVB-T2 je zadara, což tedy rozhodně není!

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory