Pár upřesnění:
1. Optický S/PDIF určitě nemá maximální přenosovou rychlost 384 kbps.
- Přece když nastavíte v přehrávači AC3 nebo DTS audio passthrough, tak to do receiveru frčí rychlostí bitratu audia. Není tam žádný downsample (bylo by příliš výpočetně náročné).
- Tažke S/PDIF zvládne určitě 1,5 Mbps.
- Proč zrovna tolik? Protože CD audio 1 411 200 bps, případně 48000 * 16 * = 1 536 000 bps.2. Ještě k DTS: "Reálně se tyto maximální možnosti nepoužívaly" je taky špatně. Právě naopak. DTS je téměř ve všech filmech i ripech v maximální kvalitě 1,5 Mbps. Proto taky zní líp, protože má vyšší bitrate.3. DTS-HD HRA není konkurencí pro DD+. HRA vzniklo dřív a jeho hlavním úkolem bylo přínést NEkomprimovanou(vychází z DTS-HD) audiofilskou(96/24) kvalitu. Dřívější DTS 96/24 bylo komprimované.4. DD+ byla z nouze nutnost.
- DD 640 kbps bylo zvukově horší než AAC 320 kbps a jiné moderní audio kodeky.
- Je mu 25! let (vznikal kolem roku 1995), takže to není rovnocený souboj.
- Důvodem vzniku byla potřeba streamovat filmy/seriály přes internet a těch 640 kbps neodpovídalo kvalitě ani nárokům na pásmo. Takže přišlo DD+, protože jinak by už tu Dolby nebylo. Dnes se DD+ používá v kvalitě 384 kbps pro 1080p, nebo 768 kbps pro kvalitnější 4K.
- Samozřejmě video vůbec nesouvisí s kvalitou audia, ale používá se to tak.
- Maximální bitrate DD+ 1,7 Mbit/s jsem zatím nikde neviděl/neslyšel.5. DTS-HD je zpětně kompatibilní. V DTS-HD streamu je Core část, která je původní komprimované DTS 1,5 Mbps. Zbytek pásma do 4096 Mbps je rozdílový stream vůči nekomprimovanému audiu.
- TrueHD není zpětně kompatibilní. Kompatibilitu řeší tak, že tam musí být dva streamy. TrueHD s kvalitou až do 6144 Mpbs + běžné DD s "nejvyšší" kvalitou 640 kbps.
- Čili vše, co zvládne DTS-HD na to TrueHD potřebuje o 640 kbps víc.6. Dolby přišlo první s objektovým modelem Atmos. Na to muselo DTS reagovat a vymýšlet X.7. Propagačně je víc tlačené Dolby, ale technologicky se mi víc líbí i slyší DTS.