Tomáš
28. dubna 2022 • 19:35

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat kam dát nejlépe zadní repráky Spk8, když mám soundbar SN10Y?
Nikde jsem se nedočetl, jak daleko a pod jakým úhlem musí být? Mám je zesílené na maximum a zdá se mi, že to pořád nemá správný Dolby Atmos. Připojené mám vše dobře. Přes hdmi kabel a v tv nastavené Dolby i na soundbaru. Spíš jde jen o úhel natočení a vzdálenost. Soundbar mám cca 180cm od sezení a zadní repro mám 30cm od stropu natočené mírně dolů k sezení, vzdálenost k posluchači 310cm, vzdálený od sebe jsou 3m. (repráky musím mít u stropu kvůli uspořádání nábytku)
Mockrát díky za radu. :)

Jakub
9. ledna 2021 • 9:52

Dobrý den chtěl jsem si koupit Onkyo tx-sr494 a k tomu JAMO bedny pro Atmos 5.2.2 ale jak se dívám nemá HDMI-eARC ale jen ARC/SPDIF tedy nejsem nijak schopný do zařízení dostat Atmos i když Atmos má ? :nenapadne tedy jako alternativa je dražší Denon avr-x1600h což se mi nechtělo 8-S no poraďte co teď :)

Karel
19. prosince 2020 • 9:24

Ahoj,mám propojené pc s TV a soundbarem 3.1 Panasonic,oba přístroje jsou vybaveny zvukem Dolby atmos,kabel hdmi s rozlišení kvality přenosu až na 8k,který vede do soundbaru,pokud zvolím ve zvuku v pc Dolby atmos,zvuk běží ale po několika minutách se jakoby restartuje ,zčerná obrazovka na pár vteřin, na to naskočí opět obraz a ukáže na tv Dolby atmos,zo se opakuje,potřebuji poradit s nastavením a kde je problém ,děkuji

tovr
16. června 2020 • 1:32

Pár upřesnění:
1. Optický S/PDIF určitě nemá maximální přenosovou rychlost 384 kbps.
- Přece když nastavíte v přehrávači AC3 nebo DTS audio passthrough, tak to do receiveru frčí rychlostí bitratu audia. Není tam žádný downsample (bylo by příliš výpočetně náročné).
- Tažke S/PDIF zvládne určitě 1,5 Mbps.
- Proč zrovna tolik? Protože CD audio 1 411 200 bps, případně 48000 * 16 * = 1 536 000 bps.2. Ještě k DTS: "Reálně se tyto maximální možnosti nepoužívaly" je taky špatně. Právě naopak. DTS je téměř ve všech filmech i ripech v maximální kvalitě 1,5 Mbps. Proto taky zní líp, protože má vyšší bitrate.3. DTS-HD HRA není konkurencí pro DD+. HRA vzniklo dřív a jeho hlavním úkolem bylo přínést NEkomprimovanou(vychází z DTS-HD) audiofilskou(96/24) kvalitu. Dřívější DTS 96/24​ bylo komprimované.4. DD+ byla z nouze nutnost.
- DD 640 kbps bylo zvukově horší než AAC 320 kbps a jiné moderní audio kodeky.
- Je mu 25! let (vznikal kolem roku 1995), takže to není rovnocený souboj.
- Důvodem vzniku byla potřeba streamovat filmy/seriály přes internet a těch 640 kbps neodpovídalo kvalitě ani nárokům na pásmo. Takže přišlo DD+, protože jinak by už tu Dolby nebylo. Dnes se DD+ používá v kvalitě 384 kbps pro 1080p, nebo 768 kbps pro kvalitnější 4K.
- Samozřejmě video vůbec nesouvisí s kvalitou audia, ale používá se to tak.
- Maximální bitrate DD+ 1,7 Mbit/s jsem zatím nikde neviděl/neslyšel.5. DTS-HD je zpětně kompatibilní. V DTS-HD streamu je Core část, která je původní komprimované DTS 1,5 Mbps. Zbytek pásma do 4096 Mbps je rozdílový stream vůči nekomprimovanému audiu.
- TrueHD není zpětně kompatibilní. Kompatibilitu řeší tak, že tam musí být dva streamy. TrueHD s kvalitou až do 6144 Mpbs + běžné DD s "nejvyšší" kvalitou 640 kbps.
- Čili vše, co zvládne DTS-HD na to TrueHD potřebuje o 640 kbps víc.6. Dolby přišlo první s objektovým modelem Atmos. Na to muselo DTS reagovat a vymýšlet X.7. Propagačně je víc tlačené Dolby, ale technologicky se mi víc líbí i slyší DTS.

Jarda
7. června 2020 • 14:10

https://www.idnes.cz/technet/audio-foto-video/... ...
tenhle článek byl posledním postrčením k update kina na Atmos. Prodat starý 5.1 AVR(4K/HDR/DVision, všechny dekodéry krom Atmos) za třetinovou cenu a pořídit nový plus podhled 2x2 metry a 4x repro do stropu pro 5.1.4. Skutečná investice 26-30k, přínos nula. Místnost prostorově zaplní i kvalitní 5.1, to je prostě fakt. V tom článku se píše Star trek blablabla. Tak jsem si ho pustil 5.1.4 na AVR svítí Atmos přínos nikde, v podstatě stejný jak 5.1. Tak nechám běžet Atmos a fyzicky vytáhám banánky od repráků a nechám jen ty stropní. A hle střelba z phaserů nikde, jen tlumená hudba a to jen nárazově. A takhle bych mohl pokračovat dál. Jedinný přínos!! je u filmu Tiché místo kde ti ufoni nad váma dupou. Jeden jedinej film kde slyšim přínos. V akčních filmech přínos nula, je to stejně jen rachot, kolikrát i blbě mixovanej.
Abych nebyl jen negativní, zkuste si u Gladiátora v poslední scéně vytahat všechny repro krom centru(zvuk musí být dekodovaný, třeba DTS). Lisa Gerrard tam zní neskutečně, v podstatě jde o studiovou nahrávku jejího hlasu.

stora
9. června 2020 • 10:06

njn, kvalitní obraz a zvuk špatný obsah nenahradí... :-|

GliderMan
9. června 2020 • 15:13

Podle mě všechny nové standardy od DD 5.1 a DTS 5.1 jsou jen tahání peněz z lidí. Snaží se vymyslet, jak donutit lidi utrácet za něco, co neslyší a nepotřebují. Osobně mám 5.1 AV receiver s podporou DD+, Dolby True HD, DTS-HD Master Audio, ale rozdíl od DD a DTS nepoznám. A rozdíl mezi DD a DTS mi přijde jen, že DTS je hlasitější :-).

Phoenix
6. června 2020 • 7:23

Před časem jsem si pořídil v rámci crowdfundingu Damson Audio Wireless Home Cinema... Původně to mělo podporovat THX, nakonec to vydali s podporou Dolby Atmos. Není to žádný super high end, ale do paneláku stejně nepotřebuju nic super extra, stejně to musí hrát tak, aby mi sousedi nebušili na zeď. Vyhovuje mi, že je to bezdrátové - samozřejmě kromě napájecích kabelů a kabelů do a z receiveru/subwooferu. Mám Apple TV 4K, takže podpora Dolby Atmos tam je. I u filmů ne zrovna akčního ražení, třeba Rocketman, je tam prostě něco... Přirovnal bych to jako když člověk poslouchá to samé album na vinylu a na CD...

DKO
5. června 2020 • 11:19

Jak to tedy je s přehráváním DA z 4K Blu-Ray přehrávačů. Ikdyž deklarují Dolby Atmos, tak jej automaticky přehrají jen komprimovaně (nevšiml jsem si, že by střední třída měla eARC)? Přestože mají samostatný audio výstup?

Pikolo
5. června 2020 • 11:09

a co tak AURO-3D?

juraj
5. června 2020 • 5:44

ahoj....a zvuk z hľbin zeme - z dola??...ten nebude??

Caspian
4. června 2020 • 12:12

Problém dolby atmos je vysoká štartovacia cena av receiverov napr. yamaha.
Tých filmov v dolby atmos je veľmi málo a v dolby atmos sa nerobí dabing.
Ja pozerám 99% filmov z dabingom a zatiaľ som nenašiel ani jeden titul na 4k bluray z českým dolby atmos o slovenskom ani nehovorím tam nepoznajú ani dts. Ako dolby atmos by som bral až budu bežne vychádzať filmy aj z dabingom v atmose a receivery nebudú stať 500€ a viac.

fluk
4. června 2020 • 15:34

Myslím, že dabing ať už je DD nebo DTS či jiný se kvalitou stejně nevyrovná originálu, tak že by to stejně jen zprznili.

Zdenek
4. června 2020 • 16:19

Souhlasím s flukem a taky si nemyslím, že je málo filmů v dolby atmos. Filmy, které vychází na UHD mají až na výjimky všechny tuto zvukovou stopu a je jich i hromada na blu-ray, třeba Mad Max: Fury road, to je teprv řev v originále. :lol:

Jiří Šimek
4. června 2020 • 20:03

Kazit si pozitek z filmu dabingem ktery bude v drtive vetsine pripadu horsi jak original? Neni lepsi se trosku povenovat znalosti ciziho jazyka?

Caspian
4. června 2020 • 21:35

Čítať titulky namiesto sledovania filmu no neviem neviem. Nie každý ovláda angličtinu . Ja síce rozumiem nemčine no z angličtinou je to horšie.
Otázka je či vôbec bude niekedy dabing v dolby atmos.

Zdenek
4. června 2020 • 11:52

Nebývá náhodou počet atmos reproduktorů uváděn za 1.? Tedy 5.1.2 nebo 7.1.2 nebo 4.

Jaromír Puk
4. června 2020 • 15:05 • šéfredaktor AVmania.cz

Ano, díky, vypadlo nám to při závěrečné editaci, už je to tam zpět a upřesněno.

Martin
4. června 2020 • 10:42

Musím říct, že Atmos mě doma baví. Už přínos samotného DTS a TrueHD v 5.1 bylo znát. Najednou byl ten zvuk nějak hutnější. A teď s Atmos ten zvuk opravdu zaplní místnost. Přitom mám jen obyčejný Onkyo tx-nr686 s reprosoustavou Jamo S 809 HCS doplněné o S 8 ATM. Jo Atmos je celkem blbůstka, ale za těch 5 tisíc (Jamo S 8 ATM) to stálo. Repro bude doma mnoho let, není to mobil který stárne 10x rychleji . Filmová sbírka kompatibilní s 7.1 se bude rozšiřovat. A dodatečná zvuková atmosféra je fajn...

Určitě si přečtěte

Články odjinud