Podle nedávného průzkumu YouGov, který se konal v Anglii, polovina majitelů „chytrých“ televizorů se Smart TV neví, co vlastně televizor umí a čtvrtina jej nikdy nepřipojila k internetu. Pouze 37 % zájemců o koupi nového televizoru má „možnost připojit televizor k internetu“ na seznamu svých požadavků. Pro 96 % zájemců o koupi nového Smart TV je nejdůležitější kvalita obrazu, velikost obrazu je důležitá pro 93 % kupujících a 89 % požadují dobrou kvalitu zvuku.
Pro mnoho lidí, kteří si „chytrý televizor“ už pořídili, bylo podle průzkumu nejdůležitější mít jednoduše ten nejnovější a nejvybavenější přístroj. Nezáleželo jim již tolik na tom, zda peníze zaplacené za funkce, které nikdy nevyužijí, má smysl platit.
Zajímavé taky bylo zastoupení značek Smart TV. 36 % majitelů Smart TV vlastní Sony, 33 % nese logo Samsung, Panasonic byl zastoupen 16 procenty. Za pozornost jistě také stojí fakt, že 26 % respondentů odpovědělo, že plánuje koupit Apple TV, bohužel z průzkumu není jasné, zda lidé mysleli současný přehrávač Apple TV, nebo televizor, o kterém se předpokládá, že jej Apple uvede na podzim tohoto roku.
Zde v ČR, potažmo v SR, se také snaží výrobci prodávat Smart televizory, a to nejen protože jsou dražší, ale také že nabízené internetové služby skýtají do budoucnosti prostor pro další zisky. I když se rozšiřuje nabídka českého obsahu, tak pokročilejší zájemci se podrobně nezajímají ani tak o nabídku internetových služeb, ale spíše o to, jak si poradí vestavěné přehrávače se staženými filmy. Ale to je jiná kapitola…
Zdroj: Whathifi
Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: