Společnost Walt Disney ukončila poslední čtvrtletí fiskálního roku 2022. V něm utržila 20 miliard dolarů, o 9 % více než loni. Čistý zisk ve výši 162 milionů je však na předchozí sezóny. Firma věří, že v černých číslech zůstane i příští rok.
Ziskovou výrazně ohrožuje spotřebitelská divize, konkrétně ta část, pod níž spadají streamovací služby. Walt Disney totiž masivně investuje do tvorby nového obsahu a zároveň nabízí služby „zbytečně levně“. Pořád je tedy ve fázi růstu i za cenu vysokého zadlužení, z níž se konkurenční Netflix vyhrabal po 10 letech. Jenže Netflix si opravdu musel brát úvěry, u Myšáka mají výnosné zábavní parky a merchandising, což je drží v plusu, i když se jiným divizím nedaří.
Šéf firmy Bob Chapek si pochvaluje, že Disney má už 235 milionů předplatitelů, o 57 milionů více než loni. Společnost tak udržuje náskok nad Netflixem, který jich v aktuálním čtvrtletí měl 223 milionů. Jenže Disney do toho počítá diváckou základnu Hulu (včetně IPTV) a sportovní kanál ESPN+. Čistě Disney+ má 164,2 milionu předplatitelů, od léta přibylo 12 milionů dalších.
Ne každý předplatitel však má pro firmu stejnou cenu. A to doslova. Z Američanů a Kanaďanů, kterých je 46,5 milionu, má v průměru 6,10 dolaru. V Evropě a dalších částech světa je 56,5 milionu předplatitelů a z nich má 5,83 dolaru. To není příliš velký rozdíl.
Jenže pak je tady několik trhů v jižní Asii, kde běží odnož služby nazvaná Disney+ Hotstar. Je dostupná v Indii, Indonésii, Malajsii a Thajsku, předplácí si ji 61,3 milionů lidí, ale z nich má firma v průměru jen 0,58 dolaru na měsíc.
Od 8. prosince bude Disney zdražovat, ale nezaměří se na ty nejlevnější trhy, ale právě ty bohaté. Nejprve však USA. Tam Disney+ startovalo za 7 dolarů měsíčně, od loňska je to 8 dolarů a v prosinci to bude 11 dolarů. Firma nicméně zavede nový tarif s reklamou, který bude stát 8 dolarů.