Disney mohutně roste a dotahuje Netflix. Ale prodělává a bude zdražovat

The Walt Disney Company včera zveřejnila výsledky ze třetí fiskální čtvrtletí a pokud jde o streaming, v jednom odhledu již pokořila Netflix. Ten měl v polovině roku 220,7 milionu abonentů, u Disneyho již prodávají 221,1 milionu předplatných.

Je to však neporovnatelný souhrn více služeb. Samotné Disney+ přidalo i díky expanzi do východní Evropy 14,4 milionu zákazníků a celkově jich má již 152,1 milionu. Dalších 22,8 milionu má na svědomí americká sportovní stanice ESPN+ a 46,2 milionu pak Hulu, z něhož 4 miliony lidí využívají i část s IPTV.

Z detailní tabulky pak vyplývají zajímavé informace. V USA a Kanadě má Disney+ 44,5 milionu předplatitelů, ve zbytku světa pak 49,2 milionu. Z těchto regionů má něco přes 6 dolarů na hlavu.

Jenže existuje ještě významná část Disney+ Hotstar působící v Indii, Indonésii, Malajsii a Thajsku. Tam Myšák přepočítává s 58,4 milionu předplatitelů, z nich má však v průměru jen 1,20 dolaru měsíčně. Firma tak i přes ohromnou uživatelskou základnu na streamingu prodělává. Při tržbách 5 miliard dolarů je v provozní ztrátě ve výši jedné miliardy.

Nedobré finanční výsledky jsou také důvodem, proč firma bude zdražovat. Zvýšení cen se zatím dotkne jen USA, ale pravděpodobně bude pokračovat v dalších západních zemích, které budou dotovat provoz v levných asijských regionech.

Disney+ v USA startovalo za 7 dolarů měsíčně, loni ale zdražilo na 8 dolarů. Od 8. prosince bude za 8 dolarů dostupný nově spuštěný tarif doplněný o reklamu a plná verze bez reklam zvýší cenu na 11 dolarů. Disney+ Basic s reklamou nebude možné získat s výhodnějším ročním předplatným. Disney+ Premium však ano, bude stát 110 dolarů (oproti současný 80), diváci tedy stále dostanou dvanáct měsíců v ceně deseti.

Američané i tak bude ve většině případů za Disney+ platit méně než za Netflix. Ten po několik kolech zdražování dnes podle tarifu stojí od 10 do 20 dolarů. Jestli, nebo spíš kdy se ceny změní i v Evropě a Česku, zatím nevíme. Firma zde zatím ani nemluví o spuštění tarifu s reklamou.

Témata článku: ,