The Walt Disney Company včera odhalila výsledky hospodaření za uplynulé čtvrtletí a spolu s tím i bližší pohled na fungování svých streamovacích služeb. Zraky se upíraly hlavně k výkonu Disney+, nejambicióznější konkurenci Netflixu.
Plusko má po dvou letech již 118,1 milionu předplatitelů, ve srovnání s loňskem je to o 60 % navíc. Jenže oproti minulému čtvrtletí vzrostla uživatelská základna jen o necelá dvě procenta, v absolutních číslech o 2,1 milionu předplatitelů. To je méně, než čekali analytici i akcionáři. Vždyť Netflix během letních měsíců přidal 4,4 milionu platících diváků.
Netflix je přitom v pozici, kdy už je dostupný v celém světě s výjimkou Číny, KLDR a Sýrie a kdy pouze nabírá nové diváky v zemích, kde již působí. Disney+ je stále ve fázi mezinárodní expanze. Ta se však zadrhla. Firma před dvěma lety slibovala, že touto dobou už bude platforma Disney+ dostupná všude. Momentálně ale pořád chybí ve východní Evropě, téměř celé Asii i Africe. Do Česka se podle posledních informací podívá až příští rok v létě.
Nedaří se zatím ani účetně, streamovací služby Disneyho sice meziročně zvýšily tržby o 38 % na 4,6 miliardy dolarů, ale prohloubily ztrátu na 0,6 miliardy. To už nejde ale jen na vrub Disney+, ale také sportovního kanálu ESPN+, naopak nad očekávání se prý daří Hulu. Streamování je však ztrátový byznys, Netflixu trvalo roky, než začal pravidelně vykazovat černá čísla. A hudební Spotify s tím bojuje i po deseti letech.