Střednědobý plán sfoukl za rok. Loni na podzim těsně před startem manažeři Disneyho tipovali, že do pěti let by nová streamovací služba mohla mít mezi 60 a 90 miliony předplatitelů. Realita? Po roce jich je 94,9 milionu.
Zavřená kina a lidé lačnící po nových filmech a seriálech hráli Disney+ do karet. Přišel navíc v době, kdy už se lidé naučili platit za obsah na internetu. I jeho mezinárodní expanze je rychlá. Přesto je působivé, že za rok zvládl to, co Netflixu trvalo celou dekádu.
Disney+ momentálně působí ve čtyřech desítkách zemí a ve východní Evropě by se měl objevit ještě letos. Původní plány hovoří o posledním čtvrtletí. V aktuální finanční zprávě bohužel The Walt Disney Company dostupnost nijak neupřesňuje.
Ze stejného zdroje ale víme, že společnost má už celkově 146 milionů předplatitelů video služeb. Kromě Disney+ totiž provozuje ještě Hulu (39,4 milionu) a sportovní ESPN+ (12,1 milionu). Mimo to chce letos mimo Ameriku rozjet novou streamingovou platformu Star. Pravděpodobně půjde o mezinárodní verzi Hulu, kde nebudou licencované pořady a seriály z amerických televizí.
Podle finanční zprávy celá streamovací divize Disneyho utržila během posledního čtvrtletí minulého roku 3,5 miliardy dolarů, ale prodělala 466 milionů. Netflix ve stejném období utržil 6,6 miliardy a vydělal bezmála miliardu, avšak i jemu trvalo dlouhé roky, než začal hospodařit v černých číslech.
Falcon and The Winter Soldier bude pouze na Disney+