DVD zůstává králem domácí zábavy

DVD není rozhodně mrtvé či umírající, jak někteří říkají. Podle nedávného průzkumu společnosti NPD, který se uskutečnil mezi 11 000 Američany, zůstává stále králem domácí zábavy. 63 % lidí každý měsíc utratí za DVD průměrnou částku 25 USD. Přímé stahování videa z internetu (VOD – video na vyžádání) je s velkým odstupem druhé, využívalo ho jen 9 % respondentů, Blu-ray si kupuje jen 7 % dotázaných. Zajímavý je také fakt, že 80 % uživatelů, kteří si stahují filmy z internetu si přitom stále kupují a půjčují i klasické DVD.

Russ Crupnick, analytik NPD, se k průzkumu vyjádřil, že předpovědi, které považují fyzická média za zastaralá a přežitá, se nenaplňují. Minimálně prozatím je o optické disky mezi Američany stále velký zájem a je zjevné, že nepolevuje i u těch, kteří využívají internet a možnosti stahovat filmy. DVD a Blu-ray tak s budou velmi dlouho koexistovat, i když budeme mít k dispozici modernější způsoby distribuce filmů. Obavy filmových společností ze ztráty zisků z prodeje filmů na DVD a BD se zatím tedy nenaplňují.

dvd.jpg 

Zdroj: homecinemachoice

Určitě si přečtěte

Články odjinud