Společnost Warner Bros. Discovery při příležitosti zveřejnění finančních výsledků za druhé čtvrtletí oznámila několik strategických změn na poli streamingu. Již jsme věděli, že po fúzi obou mediálních společností dojde i ke slučování služeb, teď k tomu máme první bližší informace.
Příští rok začne postupné spojování „filmového“ HBO Max a „dokumentárního“ Discovery+. Nejprve v USA, kde se jednotné aplikace dočkají v létě 2023. Na podzim nabídka zamíří do Latinské Ameriky a začátkem roku 2024 pak i do Evropy. K definitivnímu sloučení dojde na podzim 2024.
Warner Bros. Discovery chce na poli streamingu vystupovat s jednou značkou, ale v tuto chvíli ještě nevíme, která to bude, resp. jestli jí bude silnější HBO Max. Technologicky ale bude stavět spíš na Discovery+, která je robustnější a obecně také lépe přijímaná.
Nová platforma má být univerzální a škálovatelná, aby posloužila videu na vyžádání i živým přenosům, streamingu za předplatné i jednorázové poplatky za zhlédnutí či nákup. Warner Bros. Discovery počítá i se sportem, takže v budoucnu by tato služba mohla zastřešit i jí vlastněný Eurosport, který má dnes vlastní aplikaci a předplatné Player.
Standardně bude služba nabízet tři tarify: plný prémiový bez reklamy, levnější s trochou reklam a pak i bezplatný s reklamou. To je změna oproti současnosti, kdy zcela bezplatný tarif v oboru téměř nikdo nenabízí.
Šéf společnosti David Zaslav slibuje, že se firma zaměří na kvalitu, nikoliv kvantitu. Chce se opírat i silné značky jako DC Comics, Harry Potter nebo Hra o trůny. A už nebude všechno hnát rovnou do streamu, ale počítá s důležitou rolí kina a lineární televize.
HBO Max a Discovery+ dnes
HBO Max na jaře odstartovalo i v Česku, kde nahradilo HBO Go. Na Discovery+ zatím stále čekáme, byť se expanze do Evropy měla letos také zrychlit. Během prvního čtvrtletí mělo HBO Max globálně 76,8 milionu předplatitelů a „plusko“ pak 24 milionů.
Celkem by to tedy mělo být něco přes 100 milionů předplatitelů, ale mezi uživateli obou služeb je určitý průnik a firma navíc upravila metodiku výpočtu. Zpětně tak uvádí, že v prvním kvartálu měla 90,4 milionu abonentů. A od dubna do konce června nabrala 1,7 milionu nových, takže dohromady má 92,1 milionu předplatitelů.
Roste pomaleji než konkurenční Disney+ a ani ambice nemá tak velké. Zaslav očekává, že do roku 2025 bude mít 130 milionu předplatitelů. Jeho největší hollywoodský konkurent, ale třeba i Netflix, v té době budou na dvojnásobku.
Z aktuálních finančních výsledků také vyplývá, jak je streaming výrazně prodělečná záležitost (Netflix byl v zisku až po 10 letech). Příslušná divize během čtvrtletí utržila 2,4 miliardy dolarů, ale provozní ztráta činila 560 milionů dolarů.