Jaká byla letošní výstava audiovizuální techniky vyšší cenové kategorie? Podíváme se do třetího patra na první část výstavy.
Minulý víkend se v pražském hotelu Corinthia Towers uskutečnil další ročník výstavy audiovizuální techniky pod názvem High End Praha 2009.
Na třech výstavních patrech bylo k vidění a slyšení opravdu hodně. Zánovní i postarší produkty z celého světa, značky se známými či méně známými logy, dobře i špatně hrající komponenty a celé řetězce, marketingové pohádky nejen na dobrou noc i fundované rady odborníků, technické skvosty i převlečená pozlátka, mnohanulové cifry s přídomkem Kč i cenově výhodné nabídky.
Subjektivně oproti roku s pořadovým číslem 2008 letošní výstava nepřinesla příliš mnoho změn co do počtu expozic, ani co do počtu návštěvníků. Opět ubylo techniky označované jako vizuální a více se prezentace zaměřovaly na zvuk a kvalitu reprodukce. Dokonce ani snaha přehlušit konkurenci nebyla tak výrazná jako dříve. Doufejme tedy, že zlepšující se kultivovanost výstavy a neklesající zájem návštěvníků o High End neukončí osud obdobný třeba tomu Invexovému...

Stejně jako vloni (a předloni) vévodily salónku Tiber reprosoustavy Martin Logan, které AudioEgo doplnilo výrobky značek AMX, Ayre Acoustic, Cinemateq, Ego products, Isol-8, Linn, RTI a Theta Digital. Zajímavá malá dvoupásma Linn (Akurate a Majik) tak díky Martin Loganům pouze nečinně „přihlížela“.




Absolute Audio přivezlo na výstavu reproduktory reproduktorů – Grande Utopia. Jenže v salónku Seine se místo vracení spadnuvších dolních čelistí do původní přirozené polohy občas namáhal krk. Nejvyšší model zesilovače Mark Levinson a nejvyšší model reprosoustav Fokal mě osobně příliš nenadchly. Škoda. Pro úplnost ještě doplním výčet dalších vystavovaných značek distributora: Cardas, Lexicon, Meridian, Revel, Wadia.


Media Control do salónku Rhine vměstnal produkty známých značek. Koneckonců, posuďte sami: Boston, Cabase, Escient, Geneva, Marantz, Triangle.





Eurostar to má po loňském stěhování od letošního roku na výstavu o nějaký ten kilometr blíže, na objemu expozice se to ale neprojevilo – byla stejně jako v loňském roce prioritně poslechová. A stejně jako vloni se v salónku Rhone hrálo skrz Classé do Bowers and Wilkins, akorát „šneky“ nahradil model Signature Diamond ze stejné řady Prestige.




Vloni temno, letos jasno – tedy z hlediska osvětlení v salónku Vistula, kde prezentoval JBP Tech produkty značek DreamVision, Heco, Magnat, NAD, QED a Myryad.


Media Control podruhé. V příjemně osvětleném salónku Vltava vynikly po vizuální stránce reprosoustavy Cabasse Karissima a po zvukové stránce reprosoustavy Cabasse Iroise 3 s Marantzem.

Salónek Thames a v něm High End Audio Studio s velkým množstvím zajímavých, méně či více známých, značek. Horny Ferguson Hill byly i přes svou průhlednost nepřehlédnutelnou dominantou expozice, ale (v kombinaci s Pathosem) bohužel i nepřeslechnutelnou – vizuální vjem zvítězil nad sluchovým.

Basys CS se jako jedna z mála firem letos zaměřila na AV techniku.


Salónek Clyde, zhuštěná AV expozice Panteru, výrobci Benchmark, Elac, Groneberg, Sennheiser. A překvapivě v sobotu odpoledne žádná fronta u modré plastové hlavy, která sloužila jako odkládací stojánek pro sluchátka Sennheiser HD 800.


Salónek Shannon letos Basys CS přenechal Eurostaru, který ve své druhé expozici prezentoval primárně Canton a Denon. Poslech kombinace Classé a Canton, konkrétně integrovaného zesilovače CAP-2100 a reprosoustav Reference 5.2, byl velmi příjemný.



A jsme již ve ve druhém křídle třetího patra. Na řadu se tak nyní dostane Mediatech, který prezentoval velké množství u nás málo známých značek. Mediatech hrál v salónku Loire hlasitě, a z hlediska kvality, diplomaticky řečeno, nahlas.



Sobotní odpoledne příliš nepřálo klasické hudbě. Jednou z mála výjimek byla při mé návštěvě expozice Hifi Studia Panský Dvůr v salónku Elbe. Oproti loňskému roku nebylo Hifi Studio Panský Dvůr nejhlučnější, ale sousedům z Mediatechu dokázaly konkurovat. Po kvalitativní stránce to však ani zde nebylo o mnoho lepší – reprosoustavy WLM v kombinaci se spínaným zesilovačem pro milovníky klasiky nebudou asi nejvhodnější kombinací.

I když HiFi Studio Tykon prezentovalo co do množství nejvíce značku Cambridge Audio, hrálo se v salónku Volga na EMM Labs, Electrocompaniet a Wilson Benesch. A hrálo to i přes panující podmínky velmi dobře.


Expozici v salónku Amstel s konkurenčním vydavatelstvím hodnotit netřeba a tak je na řadě CPT Praha v Danube. Jamo Reference ozvučovaly prostor zajímavě, nikoliv však referenčně.

Že i v našich podmínkách lze vytvořit světové produkty, předváděl Luděk Šroll v salónku Douro. Řetězec (až na kabely ;)) byl z jedné dílny (či spíše konstruktérské hlavy) a potěšil srdce i ucho nejednoho posluchače. Reprosoustavy Sound Garden (byť k této koncepci mám z vlastní zkušenosti jisté výhrady) se povedly, a tak od příštího roku, kdy se dostanou do prodeje, o ně bude jistě zájem.

Perfect Sound ozvučil s produkty značek Arcam, Eagle Cable a Tannoy salónek Oder. Zvukově rozhodně neurazilo, ale ani nenadchlo.

Panasonic a Finale Audio měl v atriu samostatný veletržní box se společnou expozicí (a tím prohlídka třetího patra končí).
Příští týden si v druhém ohlédnutí projdeme jedenácté a čtyřiadvacáté patro. Prozatím „na slyšenou“.
Poznámka šéfredaktora: A protože na výstavě byli i naši čtenáři, i oni nafotili zajímavé fotografie (a leckdy i kvalitnější než já). Najdete je v naší fotogalerii. Hezké dojmy z výstavy jste jistě již na našem fóru zaznamenali. Pokud ne, obojí doporučujeme.