Zájem lidí i vystavovatelů o letošní High End byl veliký, a tak technika i návštěvníci zaplnili další dvě patra. Podívejte se tam s námi.
V prvním díle malého ohlédnutí jsme si připomněli značky prezentované vystavovateli na třetím patře, dnes se poohlédneme po pokojích patra devátého a prezentačních saloncích patra čtyřiadvacátého.
S ohledem na velký počet korzujících posluchačů v malých pokojících devátého patra by hodnocení prezentací nebylo příliš objektivní, proto je z důvodu zachování objektivnosti u následujících snímků z jednotlivých pokojů uveden nikoliv komentář, ale jen distributor a jeho prezentované hlavní značky.

Hifi studio TYKON (Acustica Applicata, Electrocompanient, Emm Labs, Music First Audio, Wilson Benesh)


Voxativ (Voxativ by Schimmel Pianos)

Classic Music Distribution (Alligator, Arthaus, Harmonia Mundi France, Music on Vinyl, Naxos, Opus 111, Rounder, Speakers Corner, Telarc)


Audio Studio (Dynaudio, Furutech, Lehmannaudio, Plinius, Silver Audio, Solid Tech, Standfon, T+A)

KAS Audio (Harbeth, Naim, ProAc, VPI)


KrautWire (KrautWire, WBT)


Top Audio (Sonos)

ALTEI (Apogee, B&W, Classe, Oehlbach, Reference Recordings, Sony Professional, Stax, Zyx)

HiFi studio MeLiSSA (Lyngdorf, Styleaudio, T.A.C.)


HiFi studio MeLiSSA (Aurum Cantus, Firestone Audio, Vincent)

Finale Audio (AudioQuest Music, Groove Note, Marantz, Monitor Audio, WireWorld)

Daniel Křeček (Luxman, Telos Audio Design, Usher Audio Technology)



Horizon Trading (Audica, Dali, Goldring, Ortofon, Scansonic, Sharkwire, Teac, Thorens, Xindak)


Auto-Tech (Horns Loudspeaker Systems, Waveguides)





AQ (Acoustique Quality, Musical Fidelity , Pro-Ject , TTAF)


IRYSON (Acoustic Solid, B.M.C. Audio, Energy, Graham SleeE Project, German Maestro [MB Quart], Mirage, Nagaoka, Tonar, Transfiguration, WSS Kabel)




A po malých stísněných prostorách plných dychtivých návštěvníků se přesuneme do konferenčních místností na patře čtyřiadvacátém, taktéž bohatě navštěvovaných. Prvním zastavením na tomto patře bylo v Meeting Roomu A u prezentujícího RP Audia (Advace Acoustic, Audionet, Finite Elemente, Soulution Audio, Stockfish, Tangent, Vivid Audio, Wharfedale, X Symphony).


Meeting Room B obsadilo se svou prezentací Audio Ranny (Actinote, Audiomat, Emm Labs, Esoteric, FIM, JVC, Mobile Fidelity, Sheffield Lab, Spectral, Stax,Triangle Electroacoustique).




Poslední „zasedačka“, Meeting Room C, patřila Finale Audio (Franco Serblin, Lyra, McIntosh, Michell Engineering, Monitor Audio, SME, WireWorld).




V druhém křídle čtyřiadvacátého patra, pojmenované výstižně Coctail Lounge, se konalo velmi příjmené osvěžení: Vintage Audio (Acoustic Solid, AKAI-Vintage, Clearaudio, Hanl, Nagaoka, Okki Nokki, Pioneer-Vintage, RMGi, Revox-Vintage, Tandberg-Vintage, Teac-Vintage, Technics-Vintage, Studer-Vintage). Posuďte sami: No není to i po těch letech paráda?
Shrnutí dojmů z letošní výstavy
Na prvním místě musíme zdůraznit velký zájem o HiFi ze strany návštěvníků. Zdá se, že o kvalitní reprodukci audia je opravdu velký zájem- a je to jen dobře. A na druhé straně nás taktéž potěšila hojná účast výrobců z domácích luhů a hájů. Prostě HiFi u nás táhne jak na straně zákazníků, tak na straně výrobců a distributorů.
A nyní již k samotnému hodnocení. Ke kvalitativně tomu nejlepšímu na letošní výstavě špičkové audiovizuální techniky High End Praha 2011 překvapivě patřila kombinace Cabase s Marantzem a také kombinace Avantgarde Acoustics s DarTZeel, dále pak favorité jako Šroll, Voxativ, Plinius, Ante a další. Zaujala taktéž velice příznivá cena v porovnání s kvalitativními parametry u reprosoustav Xavian Preludio z modelové řady Orchestra. Nicméně i přes pouze některé zmíněné značky je nutné zdůraznit, že ucho návštěvníka si jistě přislo na své i u dalších prezentací.
A co zaujalo vás? Jaké prezentace se vám na letošním High Endu v Praze líbily a které naopak propadly? Těšíme se na vaše názory v diskuzi.