O víkendu se v pražském hotelu Corinthia Towers uskutečnil další ročník výstavy špičkové audiovizuální techniky High End Praha 2011. Podívejme se na první část.
Ať již to je způsobené rostoucím zájmem o HiFi, tučnými konty na účtech, věhlasem vystavovaných značek, etablováním výstavy na veletržním kalendáři, či rozšiřující se audiofilskou scénou, o letošní High End byl v Praze velký zájem.
A tak opět na stejném místě v téměř již obvyklém termínu se dal najednou spatřit a hlavně slyšet výkvět audiotechniky z celého světa, tudíž každý příchozí tak měl možnost na jednom místě uspokojit své sluchové i zrakové libido a případně i obchodní zástupce jednotlivých značek.
Pojďme se nyní znovu poohlédnout po třech výstavních patrech a nechat doznít dojmy z výstavy v několika fotografiích – pro ty, kdo nebyli na High Endu třeba jako inspiraci pro příští rok, a pro ty, kteří byly, jako příjemné osvěžení svých zvukových vzpomínek.
V dnešním díle se projdeme po třetím patře a podíváme se na prezentace značek těchto distributorů: Perfect Sound, Panter, CPT Praha, Sroll, Audio Salon, Xavian, Media Control, Eurostar, Absolute Audio, BaSys CZ, High-End Audio Studio, AudioEgo, JBP Tech a Hifi studia TYKON.
V salónku Tiber bylo možné spatřit a hlavně uslyšet elektrostaty, výstavní to klasiku v podání značky Martin-Logan. Stejně tak jako elektrostaty mají své příznivce i odpůrce, tak se někomu reprodukovaná hudba u AudioEga líbit mohla, jinému nikoliv.
Focal hřměl v salónku Seine pod taktovkou Absolute Audia, nicméně se obávám, že skupina Dire Straits zrovna nebyla dané sestavě ten správný šálek čaje.
Ač se co do hlasitosti ve vedlejším salonku snažili až se stěny prohýbaly, výstavě vévodila v salónku Rhine domácí produkce. Pánové z Ante umí – s klasickou i chrámovou varhanní hudbou si tahle sestava rozumí.U „tvrdší“ etno hudby bych si ale při zástavbě špičkových „analytických“ zesilovačů z dílny Pavla Dudka uměl představit tlumenější velmi nízké pásmo basů.
U Eurostaru pojali prezentaci spíše výstavně, přesto ale kombinace B&W s Classé vytvořila v salónku Rhone příjemnou atmosféru.
V salónku Vistula Media Controlem připravená prezentace značky MBL (bohužel nejvyšší řada reprosoustav Reference byla přítomna jen na plakátu) vypadala zajímavě, nicméně volba nahrávek již tak zajímavá nebyla. MBL sice reprosoustavy umí, ale ani opakovaná návštěva tentokrát poslechové uspokojení z celé prezentované řady nepřinesla.
Naopak Media Control zaujal kvalitním nazvučením ve vedlejším salónku Vltava kombinací Maratze a
koaxiálů Cabase. Velmi příjemné překvapení na letošním High Endu a velmi příjemný poslech.
Průřez sortimentem svých distribuovaných značek představilo v salónku Thames High-End Audio Studio.
O sluchátka Bayerdynamic, stejně tak jako o 3D v podání Loewe, byl u Basysu ve velmi hlučném salónku Severn velký zájem. Virtuální prostorový zvuk luxusního televizoru Bose velmi mile překvapil nejen nás.
U Panteru Praha ve vedlejším salónku Clyde byl nával také, ale „sluchátkové ticho“ Sennheiserů celkem nikoho nerušilo.
Řízná a výrazově bohatá hudba u Eurostaru potěšila, ale zároveň u kombinace Denon – Classé-Canton klady nebo zápory neodhalila.
S Xavianem se již dostáváme z levého křídla do pravého křídla třetího patra. Expozice v salónku Loire neurazila, ale ani nenadchla.
U Audio Salonu v salonku Elbe vládla příjemná, teplá, gramofonově-elektronková pohodička.
Klasika hraná u HiFi studia Tykon překvapila svým podáním, Sting již méně. Ale i přesto sestava DartZeel s Avantgarde Acoustic si sedla překvapivě dobře.
U Perfect Sound Group hrál úderný rychlý jazz, který se prostě musel v salónku Amstel líbit – ale ty žestě... Bez výšek to prostě u Tannoye nepůjde.
Onkyo a Jamo má jistě hodně příznivců, avšak bohatá prezentace u CTP Praha v salónku Danube byla možná příliš decentní, aby se jejich řady rozšířily. Mohlo se více poslouchat.
U Šrolla v salónku Douro bylo možné slyšet jednu z nejlepších prezentací na letošním High Endu. Nicméně osobně bych si k takovému kvalitnímu zesilovači s převodníkem dokázal představit i lepší volbu reprosoustav než Vivid.
Salónku Oder vévodila komorní atmosféra v režii Perfect Sound Group, vytvořená reprosoustavami KEF s velmi dobrým poměrem ceny a kvality.
V druhém pokračování nahlédneme do pokojů v devátém patře a konferenčních místností v patře čtyřiadvacátém.