lada32
12. března 2011 • 19:24

Myslím,že CD jako takové to bude mít čím dál těžší.Jistou naději vkládám do BD nosičů.Umělci více budou vystupovat a firmy zaznamenávat jejich koncerty a následně prodávat koncovému uživateli.Já sám jsem si teď 8 hudeb.BD disků koupil za slušných 395,-kč.Mnohokrát si ani nepouštím obraz,nechám jen zvuk.Což už jde,u minulého dvd jsem musel zapínat Tv,ale třeba Panasinic DMP BDT100 to zvládá automaticky bez spuštění menu.Pokud si seženete slušný DA převodník,tak levný BD player jako transport je ok.

Jiří Pletánek
5. května 2011 • 9:02

Mnohem větší potenciál je v Internetu. Internet je nosič! Producenti např. budou moci produkovat dvě kvality (každou klíďo za jinou cenu). Jednu standartní (linear PCM 44,1Khz/16bite) a jednu pro audiophily, např. 44,1Khz/32bite, která bude s ohledem na větší dynamické možnosti mástrovaná dynamičtěji. Dnešní přehrávače v počítačích to běžně podporují.

Mato
25. února 2011 • 18:57

Naposledy som kupil cd Katie Melua the house,odporučam všetkým:-)

Jo
25. února 2011 • 7:39

Přál bych nám všem, aby prodeje hudby přes CD spadly na NULU. Alespon se konečně chytnou za nos a přestanou ze všech lidí dělat zloděje a viníky krachu svéhu byznysu. Když nejsou ochotní se přizpůsobovat požadavkům klientů, tak zákonitě musí zkrachovat. Ty židovské společnosti ovládající hudební a filmový průmysl si totiž myslí, že jsme my tady pro ně a ne oni pro nás! Neznám okolo sebe jediného člověka, který by nechtěl za staženou hudbu z internetu platit, ale když ji nemáme možnost v čr legálně koupit v kvalitě CD, tak nechápu na co si stěžují?

eRiper
27. února 2011 • 17:51

Přesně tak. K čemu bych si kupoval placku, když bych ji po ripnutí stejně někam zastrčil.

x12345678
1. března 2011 • 10:53

Ono je to značně přiživeno i nesmyslnou cenou. CD se prodává za 349-499Kč, autor dostane 5-40kč, výrobní náklady jsou 2 Kč, zbytek je značně přehnaná logistika a marže. A konzumenti prostě už nejsou ochotni platit. To, že mají jinou možnost je vedlejší, tu před internetem měli taky, jen to bylo pracnější. Bída hudebního průmyslu je v tom, že zapomněl na standardní tržní pravidla a kupující nejsou ochotni požadovanou cenu platit, tak nekupují.

Jiří Pletánek
5. května 2011 • 8:56

Souhlasím, naprosto souhlasím.
Minulý rok jsem byl ve Španělsku a objevil nádhernou aplikaci, zvanou SPOTIFY. Je to systém autorských práv řízený, né vyžranými úředníky, ale serverem. V Praxi to pak funguje tak, že si uživatel stáhne aplikaci a platí 10 EURO/měsíc paušál. Za tenhle paušál pak může poslouchat 90% hudby, co kde kdy byla vydaná, v plné kvalitě a ještě se hudebně vzdělat. Je docela běžnou praxí, že tzv. DJs často pouští muziku přímo ze SPOTIFY, tedy z internetu. Systém rozdělování odměn pro muzikanty je přímo závyslej na četnosti poslechů toho, kterého interpreta.
Tento systém je dnes už běžný v Angliglii, Francii, Španělsku a USA (jmenoval jsem jen ty země, u kterých jsem si jistý).
V Čechách je tento systém ZAKÁZANÝ!!??
Proč? Protože OSA je dinosaurus na vyhynutí, kterej sežere i tu poslední pampelišku, i když si s tím nijak nepomůže.
V podstatě to dnes v Čechách nesou na svých bedrech JEN MUZIKANTI a POŘADATELÉ.
Musíme si počkat, až se naše známější kapely a muzikanti naučí cejchovat si svá díla na serverech ležící mimo ČR a svým fanouškům pak posílat na tato díla linky ze svých webů. CD je dnes již jen zběratelský artefakt, který se prodává na živácích, nebo se rovnou rozdává jako vizitka.
Dobře fungující systém (SPOTIFY, JAMMENDO, apod.) by pak velice rychle naučil lidi platit za hudební díla. Tak rychle, jak rychle se rozrostl např. Facebook. Uživatel nechce ztrácet čas vyhledáváním špatně kvalitního a mnohdy špatně dostupného materiálu. Když mu nabídnete možnost, která je cenově dostupná, rád zaplatí.
Bohužel s tímto nátlakem ze strany velkých společností přichází mnohem horší fenomén, než jen nevyplacenej muzikant. Díky tomuto hudebně-totalitnímu systému ubývá lidí, kteří hudbu skutečně poslouchají a přibívá konzumentů, kterým je v podstatě úplně jedno, že ani nevědějí, co si přehrávají a co se jim líbí. Chci říci, že pocituji jistou kulturní degeneraci ze strany našich lidových vrstev a nezájem. Přibývá lidí, kteří využívají hudbu jen jako kulisu, na které se stávají více a více zavyslí. A zvuková kulisa nesmí hrát dynamicky, nesmí obsahovat silné emoce, musí být sterilní, jinak by jako kulisa nefungovala dobře.
Čili muzikanti nemají jen problém s penězma, ale s totálním nezájmem ze strany lidí. Uděláte koncert, kde Vám hrají prvotřídní muzikanti, každý z jiného státu (např. Brazílie, Mexico, USA, UK apod..), dáte na to vstupný 50,- aby jste Čechům nechali prachy na pivečko a stejně se u 60% lidí u v stupu hádáte o zaplacení.
Závěr: Myslím, že Českej muzikant bude muset do čtyřech zaměstnání, pak ukrojit trochu času jinde (spánek, přítelkyně, výlet, apod..) aby mohl skládat a cvičit a pakt to všechno za posluchače zaplatit (Struny, aparáty, nástroje, doprava, strava, nahrávání, výlis, WWWs, plakáty, zvukař, konzumačka, ubytování) aby si mohl zahrát před "lidma". To bude totální krach na nejnižší úrovni - na úrovni muzikanta. Potom, by si musela OSA a jí podobné společnosti vymyslet autorská práva např. za vzduch, aby to přežila.
Jestli se muzikantům takto podaří zlomit toho přežranýho manona, mohlo by se od té chvíle do nějakých 30-40ti let vrátit vše zase do pořádku:-)))PS: Buďte prosím trochu uvědomělí velké tíhy, jakou na sebe dnes berou pořadatelé a muzikanti a nedivte se nám u vstupného, že za to chceme peníze. Jinak nám utečou všichni muzikanti ven a zbydou tu jen voskové figuríny a zdegenerovaná lidová vrstva, která si bude vklidu pobrukovat melodie, vyprodukované automaty, jak o tom psal pan Orwel v knize 1984.

eee
24. února 2011 • 19:31

Pirati jsou svine. Uroven hudby a kvalita klesa, jak by ne pry tak obrovskem ubytku penez v hudebnim prumyslu. A az skonci stari pardalove, tak tu nebude prakticky nic zajimaveho.

Conan
24. února 2011 • 21:54

Nesúhlasím. Problém je skôr v tom, že nahrávacie spoločnosti riešia problém nižších príjmov vytváranim pseudohudobných skupín a pubertálnych klonov na tisíc verzií, líšiacich sa prakticky ničím. Namiesto toho, aby ľuďom ponúkli alternatívnu muziku od ľudí, ktorí ju robia pre muziku samotnú a nie pre prachy a biznis.
S tými pardálmi máš pravdu. Koľko umelcov dnez znie z anglicky hovoriacich i našich rádii, kde pri prvom spievanom slove vieš okamžite, kto je ten spevák? Z tých najkomerčnejších Tina Turner, Anastacia, Evanescence, Tarja Turunen a pár starších. Prakticky všetko nové sú klony, kde sa o speve či hudbe ako umení snáď ani nedá hovoriť.

Jarda.abc
25. února 2011 • 14:50

Souhlasím, taky poslouchám Tarju Turunen.

evajosk
9. března 2011 • 19:31

:-DTaky je toho rámusu už dost.:-O Herci musí makat v divadle a žádné autorské nedostávají:-O:-O:-O

Conan
24. února 2011 • 18:07

Už mi to niekedy príde ako drevo do lesa, ale problém nie je v cene ale v kvalite. Súčasná hudba nestojí skutočne za nič, až na pár vzácnych výnimiek, tzv. remastering ničí dynamiku skladieb neskutočným spôsobom, losless digitálna hudba je minorita (vedú stratové formáty). A k vydavateľstvám prihodím ďalší problém: výrazne stúpa počet ľudí počúvajúcich hudbu cez sluchátka (z dôvodu mobility i cenovej dostupnosti vysoko kvalitnej reprodukcie) - ale koľko hudby ste videli v "binaural" formáte?:-/

x12345678
1. března 2011 • 10:49

Ta data jsou zkreslená a nevyjadřují veškeré peněžní toky do systému. Kromě přímých úhrad za fyzická či elektronická média tam tečou ještě autorské poplatky, které platíme za své vlastní data na cédéčkách, za své vlastní kopírky, za své vlastní tisky svých vlastních dokumentů. Za to vše prostřednictvím OSA a dalších platíme do tohoto průmyslu obrovské peníze, aniž by na tom měl systém či "chránění autoři" sebemenší zásluhu. A tyhle peníze v grafech záměrně vůbec nefigurují.

Určitě si přečtěte

Články odjinud