Dříve opomíjené korejské firmy jsou čím dál silnější a uznávanější. Důkazem je společnost Samsung Electronics Co., Ltd., která získala na základě hodnocení žebříčku Interbrand 2009 hned dvě prvenství: pokořila svým umístěním na 19. příčce žebříčku hranici TOP 20 a zároveň se stal historicky první korejskou značkou, která na tuto metu dosáhla. Samsung se jako první korejská značka umístil na 19. pozici žebříčku Interbrand 2009 - seznamu sta nejhodnotnějších globálních značek.
Umístěním společnosti Samsung na 19. místě se značka posunula oproti předchozímu roku o dvě místa nahoru a dosáhla tak nejlepšího umístění v celé historii společnosti.
„V době celosvětové hospodářské a ekonomické krize, kdy je hodnota značky pro každou společnost velmi významná, je toto umístění pro naši společnost ještě cennější,“ říká Marek Pšeničný, PR manažer značky Samsung pro Českou republiku.
Žebříček Interbrand sestavuje každoročně konzultační společnost Interbrand a časopis BusinessWeek.
Pozice společnosti Samsung v rámci žebříčku nejlepších globálních značek 1999 – 2009
Rok | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Pozice | Žádná | 43 | 42 | 34 | 25 | 21 | 20 | 20 | 21 | 21 | 19 |