Vojtech Petr
10. dubna 2013 • 22:09

Dobrý den!Chci se zeptat: Ohledně analog a digital zvuku rozdíly znám.......Ale trochu mi vrtá hlavou formát PCM.Jsem DJ a používám špičkový procesor DENON který nabízí klasicky až 192khz/24bit (jednoduše řečeno studiová zvukovka)Ale nakupuji DJ skladby na serverech a i ve formátech AIFF/WAV je vždy použito max. 44khz.Proč tedy DJ zvukovka má až 192kkhz?Moc to nechápu (samozřejmě nyní nemyslím studiovou produkci)Jak velký rozdíl může být v nekomprim. formátech?Má to smysl řešit?--omlouvám se za možné chyby a omyly v dotazu.....

kecal
11. dubna 2013 • 7:41

192 kHz vzorkovani smysl nema. 192 kHz vzorkovaci kmitocet v digitalnim retezci smysl ma, K odruseni zrcadleni (vec vznikajici vzorkovanim signalu) filtry nizsich radu. Tj pokud si koupite audio processor co vzorkuje 192 kHz je levnejsi na vyrobu nez 44 kHz. Usima to neuslysite jde jen o cenu. 24bit ma smysl pro nahravani - usnadnuje praci se zvukem. Neco jako kdyz fotite do RAW. Opet na vysledne nahravce vic nez 16 bit neuslysite.

kecal
11. dubna 2013 • 7:45

Vzorkovaci frekvence, ktere jsou nasobky 48kHz se pouzivaji vetsinou proto, aby se zabranilo soubehu vzorkovani ve chvili prichodu impulsu od hodin. Tj pisnicka pak ma vyssi odstup signal sum. A opet filtrovani zrcadlicich kmitocu je na 48kHz jednodussi nez 44kHz.

ODSakEdo
21. dubna 2013 • 11:34

rozdil vzorkovani 192 nebo 44,100kHz (ne vsak mene toto je minimum proto , aby byla jedna sinusovka o maximu 20kHz - ktera je ze dvou(!) pulvln!, podchycena temito minimalnimi jen o chlup vice udaji/1s nez zaznamenavana frekvence (20kHz) vykrelena aleapon vic jak dvemi body - udaji, aby obe pulvlny nemely nahodou nechtene kladne znamenko cili aby nehrozila chyba zapisu - jedna nahoru a druha namisto dolu do minusu, take nahoru-take kladna... dO zaobleni ci spise vyhlazeni prubehu vystupniho napeti pri reprodukci se pak stara prevodnik a sw propocet podobne jako u grafikckych editoru a Bazieoreve krivce kdy se umele utvori konkavnost nebo konexnost. Detailne je videt jak to pracuje napr po max zvetseni sinusoudy v audioeditoru CollEdit kde muzete chytit mysi bod vrchlu sinusoudy a zahem jej posunout jinam a kdy nevznikne ostry skok, zub ale krivka se jen zdeformuje plynula ale zaoblene i proto digizaznam nemusi byt horsi nez analogovy jak se snazi tvrdit zastanci vinilu...)Ale co se komprimaci tyce tam je situace jina! Komprimaty pod 384kb/s poznam i ja 50-nik uchem na lepsi aparature! Pritom standart DVD videa je jen 224kb/s :-( Proto nekteri odsuzuji digital... pritom je to jen malym dat tokem... Ja jsem vlastni videa predevsim hudebnich prednesu na prvni HDV kameru doplnoval nezavyslym zaznamnikem v PCM! Ta kamera umela jen komprimat empeg o tech sice 384kb/s a sislalo to dost hlavne sikqvka a cinely... a nepomohly ani lepsi externi mikrofony Shure! :-( Kor pro dalsi zpracovani je to naprd. Ale zaznam 48 nebo i 44100 v PCM je dost dobrej a netreba to prehanet. Staci ze to neni sislajici komprimat pod 384kbps kdy vetsina hudby na netu je jen mene jak 192kb/s... A mozna opakivane prekomprimovane... Hnus...

ODSakEdo
21. dubna 2013 • 11:36

zapomel jsem sloveso- nepoznas -u prvniho odstavce nakone po tom technickem rozboru...

Odar
9. dubna 2013 • 17:48

Vhodny kabel k zostave musi vazit aspon 20% vahy celej zostavy vcetne reprosustav :-D

jouda
10. dubna 2013 • 4:37

to já mám kolikrát kabel, že se ani nevejde do mísy.

Určitě si přečtěte

Články odjinud