jogurt  |  10. 07. 2010 10:06

Mno...jako seminární práce v druhém semestru právnické fakulty dejme tomu, ale tady se opravdu obávám, že čtenář se v tak rozplizlém textu ztratí. Myslím, že by to šlo efektivně napsat na pětkrát menší ploše a bylo by to hodnotnější.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jiří Rokoský  |  10. 07. 2010 13:24

Je to úvodní článek, ve kterém jsem naschvál vypíchl ty podstatné věci při uzavírání smluv. Může to působit roztříštěně, protože zatím chybí návaznost na další informace. Pro podobné soudy tedy zkus počkat na celý seriál a pak můžeš smysluplně kritizovat.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jogurt  |  12. 07. 2010 14:15

Vážně pochybuji, že když v prvním díle jsme se nedopracovali vůbec nikam, že čtenáři budou mít sílu další díly číst.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jiří Rokoský  |  12. 07. 2010 15:46

Vážně pochybuji, že na tvém názoru někomu záleží.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
blizz  |  12. 07. 2010 10:45

njn, okurková sezóna...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Aleš  |  15. 07. 2010 10:24

ehm, je vidět, že nevíš, o čem je řeč. Právnická fakulta ve druhém semestru vyučuje maximálně předměty historickoprávního bloku, úvod do státovědy a teorie práva a obecně humanitní disciplíny. Pokud tak obšírnou problematiku jsi schopen vystihnout lépe, těším se, jinak neshazuj práci autora, který úvod pojmul vellmi dobře...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jogurt  |  17. 07. 2010 11:48

Tak za prvé: ovlivnit formu a znění kupní smlouvy při finančně nejvýhodnějším, tj. internetovém prodeji zákazník nemůže vůbec, neboť zpravidla není vpuštěn dále bez zakliknutí "souhlasím s podmínkami".
V řetězcích všeobecných i oborových (Datart, Elektroworl, ElviaPro) na tom není o moc lépe, dostaně buď zjednodušený či běžný daňový doklad a možná prošel kolem cedule, na níž je napsáno, že vstupem do prodejny souhlasí s čímkoli.....
A že by měl zákazník možnost uzavřít rovným způsobem písemnou kupní smlouvu, do jejíhož znění by mohl na základě znalostyi občanského zákoníku či rozvláčných teorií autora tohoto článku nějak mluvit, to by sice bylo krásné, ale v našem porostředí nereálné. Takže díl 1 je jinak řečeno čtenářům úplně nanic.
Uvidíme, zda autor v příštím díle procitne a sdělí čtenářům v dostatečně přehledné podobě jejich skutečná práva, povinnosti při uplatnění práv z odpovědnosti za vady a to hlavní - správné postupy - při uplatnění těchto práv, tedy lidově při "reklamaci". Protože tam mohou udělat hlavní chyby, na kterých je neseriózní prodejce snadno může nachytat. Doufám že autor chápe, o čem je řeč.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Aleš  |  19. 07. 2010 11:35

Spíše pro ostatní čtenáře, kteří o informace mají zájem, nikoli ehm pro pisatele přirovnávajícího se k výrobku z mléka, si neodpoustím ještě jeden dodatek, každopádně poslední. Vzhledem k autorově bláhové chuti rozšířit znalosti čtenářů předpokládám jeho poměrně nižší věk, přeji mu, aby se povznesl nad postřehy ehm rádoby inteligentní, ryze laické, jejichž hodnotu lze skutečně přirovnat pouze ke zmíněnému výrobku bílé barvy. Já sám jsem před lety podobné snahy na jiném serveru nadobro opustil. Pokud má český člověk zájem o mé právní služby, navštíví mne v kanceláři a po zaplacení nemalé odměny odchází zřejmě plně uspokojen, neboť i materiálně v penězích zjistil, co ta informace stojí a jak je pro něj důležitá. Když jsem obdobnou informaci psal zdarma většímu počtu čtenářů, setkal jsem se vždy alespoň s jedním disktutérem podobně jogurtově inteligentním. Pokud byste, ehm jogurte, disponoval i jen základním právním vědomím, věděl byste, že kupní smlouvu v písemné podobě povětšinou neobdržíte ani z internetového obchodu, co výše zmiňujete jsou všeobecné obchodní podmínky. Nemáte proto žádnou potřebu své znalosti (ve vašem případě neznalosti) vypisovat do kupní smlouvy, neboť kupní smlouva je "ze zákona" uzavřena mezi prodávajícím a kupujícím předáním a převzetím předmětu koupě na straně jedné a předáním a převzetím peněz na straně druhé a tento dvoustranný právní akt je řádně právně regulován. Obchodní podmínky prodávajícího musejí být v souladu s právním řádem (tedy s občanským zákoníkem, v určitých případech obchodním zákoníkem). Pokud je nějaké ustanovení v rozporu s kogentním ustanovením zákona, je neplatné a jeho neplatnosti je možno se dovolat. Neztrapňujte se proto, jogurte, a nemaťte veřejnost. Aleš.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
khonsun  |  29. 07. 2010 18:15

Ales: "kupní smlouva je "ze zákona" uzavřena mezi prodávajícím a kupujícím předáním a převzetím předmětu koupě na straně jedné a předáním a převzetím peněz na straně druhé".To prosim, pane Ales, pisi v jakem zakone, resp. paragrafu?
Dosud jsem se domnival, ze kupní smlouva vzniká v okamžiku, jakmile se účastníci shodli na jejím obsahu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
portapro  |  11. 07. 2010 20:44

Jj to je sice hezký,že to tady pěkně vypíšeš,ale...
Zkusil jsem tyhle zákony na bell technology,co mi odepsali?
Nic,za 2 dny to přišlo PPLákem s papírem,že mi to opraví za 5000,-..
Můj problém byl nefungující dotykový displej na cowonu Q5...poslali mi ho zpátky domlácenýho s tím,že je naprasklá hlavní deska..taky,že je,ale od nich...soudit se? Vysolit za právníka dvakrát tolik,jako za nový PMP nebo nějakej tablet?Mají to pěkně zajištěný chlapci,jen co je pravda !!!!

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jogurt  |  12. 07. 2010 14:16

Počkej na další díly epopeje......

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Aleš  |  15. 07. 2010 10:30

To je právě o tom, že nevíš, jaká máš práva. Bude-li pokračování článku stejně kvalitní a budeš-li pečlivě číst a příště podle textu cíleně postupovat, nenecháš se odbýt neznalostí, nezájmem či záměrným mlžením prodejce, můžeš být příště úspěšnější. Je neuvěřitelné, že peníze za právníka byste sice nezaplatili, ale když Vám právní rady někdo hodlá poskytnout zdarma, přistoupíte pouze ke kritice, přestože neznalost práva z Vás přímo čiší - tímto myslím ehm úvodního pisatele. Pozn. jsem nejen fanda techniky, ale i právník.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jogurt  |  17. 07. 2010 11:49

Bude-li pokračování článku stejně "kvalitní" jako první díl, nedozví se kromě mnoha slov vůbec nic použitelného.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
rr  |  27. 07. 2010 10:54

jogurte, neřekl jsi v jedinem článku ani zbla pravdy a pořád se navážíš do autora. On sám zatím říkal jenom pravdu a to sice ve špatně srozumitelné řeči, ale pokud to vysvětlí v dalších článcích srozumitelněji, pomůže to všem. A když bude nějaký problém, myslíš, že zapůsobí laický výklad, nebo pravnické věty.
Tak se prober mlíko a běž kysnout někam jinam.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory