NOWOCAYN  |  18. 11. 2011 15:28

Oceňujem článok....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jito  |  19. 11. 2011 10:17

Díky za praktické informace.
Vše je o solidnosti prodejce.Nedávno jsem po týdnu užívání chtěl vrátit ntb za 22 tisíc-nebyl jsem s ním spokojený.Do prodejny jsem přišel pouze s účtenkou-za 20 minut jsem odešel s jiným ntb.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
pcermis  |  20. 11. 2011 21:19

To dost obdivuji toho prodejce protože nespokojenost s výrobkem není důvod ani k reklamaci ani k vrácení výrobku a prodejce nemá žádnou povinost toto respektovat jjde pouze o jeho dobrou vuli! A to že člověk neví co chce je není přeci chyba prodejce a z hlediska prodejce jsou někdy ty lidi dost chudáci protože zákazník díky takovýdlem článkům a ruzným pořádům tymu černé ovce občanské judu a podobně si myslí že můžou všechno a že vlatně ža všechno mlže prodejce což se mi dost nelíbí protože buď je natom byt ten prodejce protože každý má rázem odpor k používánemu nebo vystavenému zboží ale každý to chce předvést a každý to chce vyzkoušet a nebo je byt v tom že musí poclouchat jaký je to podvodník když nechce zákazníkovy vyjít vstříc prostě hrozný.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jito  |  21. 11. 2011 20:37

Při nákupu přes internet má kupující PRÁVO bez udání důvodu odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů od data nákupu-takový je zákon.
Tak není důvod obdivovat prodejce-byla to jeho povinnost.Zboží musí být nepoškozené a v původním obalu....
Tak než se někde zase "rozohníte",tak si prostudujte některé zákony.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
pcermis  |  23. 11. 2011 22:32

tak pokud se jednalo o netový obchod tak samozřejmně ano pak jak říkáte 14dní a jeto povinost prodejce ale to zde napadlo a jelikož zaznělo že se do prodejny přišlo tak sem počítal stím že je to kamená prodejna kde tento zákon neplatí a jeto pouze na zvážení prodejce nikoliv jeho povinost ale pokud je to net máte naprostou pravdu a nebojte se myslím že obchodní zákoník a jeho výklad v praxi znám docela dobře jelikož se obchodem dost dloho zabívám

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jana Šmeralová  |  23. 07. 2013 10:08

Taky bych to tak viděla, nakupuji docela dost a hodněkrát už jsem se spálila. Základ je vybrat si ten správný , ověřený eshop. No a když je smůla, domáhat se svých práv:) Jsem už dost opatrná...jinak pro doplnění kdo chce studovat může tady:)http://zakony.centrum.cz/obcansky-zakonik/cast-8-h... ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
khonsun  |  25. 11. 2011 18:56

jito: Prosim, o odkaz na zakon, ktery uklada povinnost vracet zbozi v puvodnim obalu? Jde o odstoupeni od smlouvy uzavrene na dalku. Dekuji.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jito  |  25. 11. 2011 20:44
khonsun  |  25. 11. 2011 20:58

Prosil jsem odkaz na zakon, resp. na prislusny paragraf, kdyz to mate nastudovane. Proc mi prosim posilate odkaz na stranky jakesi spolecnosti ACENT GROUP s.r.o.,Březinova 2154, 25101 Říčany? Jeji podminky nejsou pravne relevantni. Dekuji.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jito  |  25. 11. 2011 21:13

Nechápu v čem je problém?
Chtěl jste citaci zákona,včetně paragrafu-nebo ne?Nebo tam snad ten paragraf není?S tím obchodem nenám nic společného,je to pouze ukázka znění příslušného paragrafu.
Určitě nebudu na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu hledat příslušný zákon....
Nejsem právně vzdělán,pouze jsem přispěl životní zkušeností.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
khonsun  |  25. 11. 2011 22:13

Problem je v tom, ze to neni zneni prislusneho paragrafu. Prislusny paragraf zakona nehovori o povinnosti vratit obal. Vy tvrdite, ze ano : "Zboží musí být nepoškozené a v původním obalu.... Tak než se někde zase "rozohníte",tak si prostudujte některé zákony." Z ceho, prosim, cerpate? Pisi to proto, aby ostatni vedeli a jejich pravni vedomi nebylo deformovano. Nejlepe je, kdyz si prostuduji nektere zakony.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jito  |  26. 11. 2011 15:19

Máte pravdu.O povinnosti původního obalu tam není nic.
Pak se tedy ptám,v kterém paragrafu nebo vyhlášce je napsáno,že obal není součástí výrobku.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
khonsun  |  07. 02. 2012 21:57

Vyrobek je definovan napr. v Zákone č. 634/1992 Sb

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
jito  |  25. 11. 2011 20:52

Ještě doplním zkušenost s tím originálním obalem:
Koupil jsem myš v Alze.Po týdnu jsem zjistil,že je nepoužitelná,důvody nejsou důležité.
Nepředpokládal jsem,že jí budu vracet,tak jsem původní obal vyhodil.Po týdnu jsem jí šel vrátit,ale bez obalu.Myš stála cca.490kč a po dohodě s obchodem,mi jí vzali zpět za 430kč.Kdyby chtěli,tak nemuseli vůbec...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
khonsun  |  25. 11. 2011 21:11

Museli. Tedy slo-li o odstoupeni od smlouvy. Obal neni soucasti smlouvy. Viz pravni rad CR.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
merlinovic  |  16. 12. 2011 15:35

Dobrý den,
nezlobte se, ale první dvě části jsou naprosto zbytečné. To, že je na elektroniku záruka dva roky a že se záruka prodlužuje po dobu opravy snad ví každý. Zajímavější a užitečnější by bylo napsát něco o tom co se dá reklamovat a co ne, třeba kabely od sluchátek což považuju za svinstvo. Dále se mi stalo, že sem si vyzvedával zboží v jednom eshopu a zákaznici nechtěli přijmout zboží protože poškodila obal při otevírání atd atd. Prostě napsat co má zákazník právo reklamovat a co ne, popřípadě jak postupovat. Dále se můžete popsat zajímavou záruku na notebooky kdy většinou eshop poskytuje jeden rok s tím, že druhý kryje výrobce, že na adaptér je pouze roční záruka. Jak postupovat v případě reklamací tzv šedivek atd atd.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Věra Kracíková  |  05. 01. 2015 17:10

Prosím o radu.Dne 1.7.2014 jsem zakoupila TV.Již 18.8.jsem tuto reklamovala,byla opravena(výměna 4vadných dílů).Na toto jsem čekala do 2.9.Poté opět reklamace,kterou jsem uplatňovala 2.12.Do dnešního dne ,to je 5.ledna 2015 jsem nebyla nikým obeznámena,jak se vyvíjí má reklamace Pokud dobře vím,mám právo odstoupit od kupní smlouvy.Závada během 6měsíců,nedodržení 30denní doby reklamace.Prosím o váš názor.Děkuji předem za odpověď.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Milena  |  10. 03. 2015 16:27

Preji krásný den prosim o radu zakoupila jsem strojek na stříhání psu v honote 2890kc že mě vydrží jelikoz jsem po zakoupení psa neostrihala dala jsem jej reklamovat reklamace vždy napsala na broušení nejaké hlavy byl na reklamaci 3krak požadují vracení peněz a bylo mě řečeno že je opraven atsi jej prodam na bazaru kdyz jsem s výrobkem nespokojena nyní jsem nezaměstnana a na právníky nemam jak postupovat jde to nejak řešit
Dekuji za kazdou radu Vašinková

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jenda  |  17. 09. 2017 11:59

Zdravím
Chci se zeptat na reklamaci. Mám kávovar automat, v něm je mýlnek na kafe, kopil jsem značkové kafe v řetezci GL.. a v oné kvalitní kávě byl kámínek ( šutr ) ten rozbyl mínek, oprava stala 3500 Kč
JAK REKLAMOVAT ŠKODU NA VĚCI A NÁHRADU ?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory