Japonsko: Očekávaný nárůst prodejů TV před LOH 2012 se nekoná

29. června 2012
TWEET SDÍLET

Velké sportovní akce jako mistrovství světa či olympiáda jsou vždy pro výrobce i prodejce očekávaným obdobím. Lidé obvykle kupují nové televizory. Ale zatím to vypadá, že před LOH v Londýně 2012 se nic takového neděje ba naopak zájem je nižší, než loni.

Čísla ukazují že v Japonsku proti minulému roku byly prodeje televizorů o 46,2 % nižší, než loni ve stejném období, navíc jde o nejnižší prodeje od roku 2007. Japonští analytici očekávají, že právě kvůli olympiádě lidé budou více kupovat jídlo a zásoby, aby se nemuseli odtrhávat od televizoru, počítají s vyšší spotřebou elektrické energie, ale také se předpokládal větší prodej televizorů.

Klepněte pro větší obrázek 
 

Co se celkových objemů prodaných televizorů týče, tak v za stejné období se proti loňskému roku v Japonsku prodalo o 35,4 % v celkovém objemu méně. Když se k tomu přidá prodej ostatní elektroniky (Blu-ray přehrávače, HDD rekordéry), tak pokles proti loňskému rocku činí 66,3 %. Pro objektivitu je ale nutno dodat, že loni se dokončovala v Japonsku digitalizace.

Japonský deník The Nikkei píše, že výrobci i v Evropě zaznamenávají minimální růst zájmu o spotřební elektroniku, celkově v Evropě také daleko menší zájem, než výrobci televizorů očekávali. Podle LCD dodavatelů nebyl zaznamenán žádný nárůst požadavků a nebyly ani navýšeny dodávky do obchodů. Podle Nikkei to znamená, že zkrátka vrchol zájmu o nové televizory je už za námi a ani Olympiáda v Londýně s tím nic nenadělá.

Další články na olympijská témata najdete na webu Londýn 2012 

 Zdroj: WhatHifi

Témata článku: Novinky