Velké sportovní akce jako mistrovství světa či olympiáda jsou vždy pro výrobce i prodejce očekávaným obdobím. Lidé obvykle kupují nové televizory. Ale zatím to vypadá, že před LOH v Londýně 2012 se nic takového neděje ba naopak zájem je nižší, než loni.
Čísla ukazují že v Japonsku proti minulému roku byly prodeje televizorů o 46,2 % nižší, než loni ve stejném období, navíc jde o nejnižší prodeje od roku 2007. Japonští analytici očekávají, že právě kvůli olympiádě lidé budou více kupovat jídlo a zásoby, aby se nemuseli odtrhávat od televizoru, počítají s vyšší spotřebou elektrické energie, ale také se předpokládal větší prodej televizorů.
Co se celkových objemů prodaných televizorů týče, tak v za stejné období se proti loňskému roku v Japonsku prodalo o 35,4 % v celkovém objemu méně. Když se k tomu přidá prodej ostatní elektroniky (Blu-ray přehrávače, HDD rekordéry), tak pokles proti loňskému rocku činí 66,3 %. Pro objektivitu je ale nutno dodat, že loni se dokončovala v Japonsku digitalizace.
Japonský deník The Nikkei píše, že výrobci i v Evropě zaznamenávají minimální růst zájmu o spotřební elektroniku, celkově v Evropě také daleko menší zájem, než výrobci televizorů očekávali. Podle LCD dodavatelů nebyl zaznamenán žádný nárůst požadavků a nebyly ani navýšeny dodávky do obchodů. Podle Nikkei to znamená, že zkrátka vrchol zájmu o nové televizory je už za námi a ani Olympiáda v Londýně s tím nic nenadělá.
Zdroj: WhatHifi