Každý třetí televizor prodaný v Evropě je Samsung

Podle společnosti DisplaySearch by prodej televizorů v Evropě do roku 2012 měl vzrůst o 28 %. Nejúspěšnějším výrobcem televizorů v Evropě za první čtvrtletí byl Samsung s 31 % podílem, druhým v pořadí je LG Electronic s 13,4 %, třetí je Philips, jehož podíl činí 12,7 %. Zajímavý výsledek je u společnosti Panasonic – 40 % plazmových televizorů pochází právě od tohoto výrobce, ale malý podíl v prodejích LCD televizorů jej v celkovém pořadí posouvá za výše uvedené výrobce.

Pořadí
Výrobce
LCD
Plazma
CRT
1
Samsung
30.0%
27.5%
37.6%
2
Philips
15.7%
8.1%
1.3%
3
Sony
13.8%
 -
 -
4
LGE
12.5%
15.2%
16.2%
5
Panasonic
4.4%
39.7%
1.2%

Televizor s Full HD rozlišením si v Evropě prvním čtvrtletí zvolilo celkem 13 %, podle odhadu DisplaySearch si plné vysoké rozlišení obrazovky za dva roky zvolí již 32 % kupujících. Zajímavá je také přítomnost OLED technologie v odhadech prodejů od roku 2010 – podle nich by se v roce 2012 mělo v Evropě již prodat přes 1 milion OLED televizorů. Starší CRT technologie zase z trhu pravděpodobně již za dva roky zcela zmizí.

Podle zprávy je také trh ve Východní Evropě (včetně Ruska a Turecka) aktuálně nejrychleji rostoucím trhem s televizory na světě, čemuž právě přispívá výměna starých CRT televizorů za nové ploché LCD a plazmové přístroje.

061208_image1.jpg 
 

Speciál: Televizory

Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.

Doporučujeme také redakční výběry televizorů:

Určitě si přečtěte

Články odjinud