Streamovací služby hledají další cesty k milionům diváků. Jednou z nich jsou levnější tarify doplněné o reklamu. Takto již funguje několik videoték v USA, ale chystají se též do Evropy. Streaming s reklamou připravuje také Disney a jeho nasazení urychlí rovněž Netflix. Kolik reklamy ale budou muset předplatitelé přetrpět?
HBO Max je zatím jedinou globální službou fungující i u nás, která již reklamu má, byť tedy ne v Česku. Vyjdeme-li však z amerických podmínek, služba během hodiny streamování odvysílá zhruba čtyři minuty reklam. Ty budou na začátku pořadu i v jeho průběhu. Nedají se přeskočit, ani zrychlit. Přeskočit je možné pouze trailery na jiné seriály a filmy. HBO Max podobně jako YouTube ukazuje na časové ose, kdy se reklamní předěly objeví.
Disney+ zatím konkrétní plán nepřestavilo, ale podle Variety to rovněž budou čtyři minuty reklam během hodiny sledování. Pod The Walt Disney Company přitom spadá i Hulu, které již tarif s reklamou má a tam se během hodiny objeví až dvanáct minut inzertních bloků. Disney+ u nás mimochodem startuje 14. června.