Společnost DisplaySearch pravidelně provádí průzkumy, které sledují motivace vedoucí lidi k nákupu nových televizorů. Ze studie vyplývá, že důvodem nákupu je, že prostě chtějí novější, větší a lepší televizor, než měli před tím. Výměna nefunkční TV hlavním důvod není.
Uveřejněný graf ale zajímavým způsobem ukazuje, co je důležité pro kupující při výběru nového televizoru, zejména si povšimněte, jak se požadavky liší podle země a světadílu. Je zjevné, že zejména v Rusku, Číně a Indonésii je LED podsvícení velmi důležité a že zkrátka v těchto zemích kupující nadprůměrně trvají na tom, aby jejich nový televizor byl zkrátka „LED TV“ a je to často právě ten důvod, proč se nový televizor kupuje.
Naopak v západní Evropě není již LED podsvícení není důvodem k nákupu. Internetová konektivita není již také to hlavní, s jedinou výjimkou (opět Indonésie), ani 3D nepatří mezi to, co je pro lidi při nákupu minimálně průměrně důležité a co je k nákupu vede. Za povšimutí také stojí, že 3D, Internet a LED podsvícení právě ve Francii, USA, Británii, či Japonsku patří mezi ty podprůměrně důležité důvody k nákupu nové TV.
Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: