Netflix nevylučuje, že jednou zavede levnější tarif, který bude obsahovat reklamy. Uvedl to finanční ředitel společnosti Spencer Neumann, který tak odpověděl na otázku, zda streamovací služba bude následovat Disney+, jenž s tímto tafirem počítá a kterému se na rozdíl od Netflixu celkem daří růst. „Nikdy neříkejte nikdy,“ vzkázal Neumann. Zatím ale krok v plánu není.
Podle Neumann není pravda, že by Netflix proti reklamám byl přímo vysazený a odmítal je absolutně. „Ale není to něco, co bychom teď měli v plánu. Máme velmi pěkný předplatitelský model, který se stupňuje,“ vysvětloval ředitel na technologické konferenci, kterou pořádala investiční společnost Morgan Stanley. „Nemůžeme ignorovat, že ostatní k tomu přistupují (…) ale v tuto chvíli nám to smysl nedává,“ pokračoval dále Neumann.
Levnější tarif s reklamami začalo Disney+ testovat začátkem března s tím, že plnohodnotnou verzi zákazníkům v USA představí v druhé polovině tohoto roku. Do zámoří by se měl nový tarif dostat příští rok, tou dobou už bude služba dostupná i v Česku (oficiální příchod na naše území je plánovaný na léto). Ceny tohoto tarifu zatím firma neoznámila, standardní stojí 8 dolarů měsíčně.
Tarif s reklamami testuje od loňska i HBO Max, v Evropě v tuto chvíli dostupný není. Kromě komerčních vstupů mezi pořady omezení spočívá v tom, že uživatelé si nemohou obsah stahovat k offline sledování a kvalita streamování je omezená na 1080p. Podobný tarif představil také Paramout+.
Z velkých hráčů tak zůstává bez možnosti reklam jen Netflix a Amazon Prime Video. Jenže Amazon Prime funguje trochu jinak, spousta lidí ho má součástí většího balíčku služeb a navíc na rozdíl od Netflixu stabilně roste – svědčí o tom i fakt, že loni v prosinci zájmem v Česku překonal tehdejší HBO Go. Amazon je také nesmírně bohatá firma, dodatečný drobný příjem z potenciálního levnějšího tarifu ji příliš nevytrhne.
Netflix by naopak tento příjem a hlavně způsob, jak nalákat nové uživatele potřeboval, jeho poslední hospodářské výsledky byly daleko za očekáváními investorů. I tak Neumann argumentuje, že reklamy by divákům narušily uživatelský zážitek a to nechce, dokonce mluví o tom, že tarif by mohl být pro Netflix škodlivý.
Zdroj: Techradar
Netflix je populární streamovací videoslužba. Kromě filmů, seriálů a dokumentů, které nakupuje, produkuje i svůj vlastní obsah. Nechybí ani mnoho populárních českých filmů, velká část zahraniční produkce obsahuje české titulky, některé tituly mají i český dabing.