LG Smart TV odesílají informace, na co se díváte –  i názvy souborů z USB

LG Smart TV odesílají informace, na co se díváte – i názvy souborů z USB

S nástupem kamer v televizorech se lidé začali obávat, zda je někdo nebude pozorovat, aniž by o tom věděli. Proto letošní modely mají kamery aktivované mechanicky, nikoliv elektronicky. Ale vypadá to, že ohrožení našeho soukromí přichází odjinud.

Smart televizory jsou napojené na internet a mají neustálé on-line připojení. Uživatel DoktorBeet z Velké Británie si zakoupil nový televizor LG Smart TV. Na svém blogu následovně podrobně popisuje, jak televizor sbírá a odesílá data na LG server. Nejdůležitějším faktem je, že televizor odesílá informaci nejen o tom, na jaký televizní kanál přepnul (a to pokaždé!), ale také při připojení pevného USB disku odeslal informaci, jaká má na disku uložená videa.

LG obr.jpg 
 

Věc má tři aspekty:

  1. V menu televizoru v části Option se nachází položka „Collection of watching info:“ což je ve volném překladu „sbírání informací o sledovaném obsahu“. Ta je při koupi aktivovaná. Pokud ale tuto položku vypnete, na funkci se nic nemění a televizor bez ohledu na nastavení data odesílá dál.
  2. Uživatel v analýze komunikace televizoru přes síť dokládá, že televizor nejenže odeslal informaci o tom, co právě sledoval, v daném případě program BBC Two, ale po připojení pevného disku přes USB televizor odeslal na server LG informaci, jaký soubor se na disku nacházel.
  3. Po dotazu na anglické zastoupení LG mu bylo sděleno, že souhlasil s podmínkami použití jeho TV, takže se nic neděje a má se případně obrátit na prodejce.
Screenshot - 181113 - 14-04-16.png
Výpis komunkace TV a důkaz o odeslání názvu souboru z USB

Pokud to tedy shrneme, tak znepokojující je fakt, že televizor LG si při zapnutí vynutí souhlas s používáním Smart TV (jinak Smart TV nelze používat), následovně i při zákazu zasílání informací tak televizor dále činí. A to nejen na co se koukáte, ale jaké soubory máte uložené na USB.

K situaci je třeba říci ještě následující. LG ve svém firemním reklamním videu nabízí cílenou reklamu na diváka přesně podle jeho chování, preferencí atd. Lze tak cílit reklamu přesně dle toho, kdo televizor vlastní, co sleduje, co má rád za filmy, televizní kanály. Dokonce snadno zjistíte, kdy a jak dlouho televizor někdo sleduje. Přesná cílená reklama je sen každé firmy, takže se nelze divit, že se někdo pokouší o vytěžení takových dat. Problémem je, že se tak děje poněkud mimochodem, aniž byste o tom věděli, v nekodované formě (!!!). Navíc LG sleduje nejen sledované televizní kanály, ale také vaše soukromá videa, která si chcete přehrávat. A to je velmi znepokojující.

Otázek je několik. Daná funkce se dá s updatem firmwaru změnit, vypnout. Ale s jakýmkoliv dalším updatem ji LG může znovu upravit. Situaci budeme dále sledovat, ale neradi bychom se dočkali stavu, kdy „chytré“ televizory budeme cíleně mít odpojené od počítačové sítě.

Faktem je, že zaplatíte za televizor, není to zdarma, ale výrobce vám přes Smart TV chce dál předkládat reklamu. Cílenou. Navíc televizor často sleduje více lidí, takže pokud večer tatík bude sledovat erotické kanály a filmy, bude druhý den ráno dětem na základě toho televizor servírovat reklamu na erotiku? Z tohoto pohledu existence několika uživatelských profilů na televizoru už vypadá diametrálně jinak.

Zdroj: doctorbeet.blogspot.ru

Určitě si přečtěte

Články odjinud