LG v Evropě prodalo 10 milionů OLED televizorů. Přidává novinky a slevy | Zdroj: LG

Zdroj: LG

LG v Evropě prodalo 10 milionů OLED televizorů. Přidává novinky a slevy

LG se pochlubilo, že jako první překonalo hranici 10 milionů prodaných OLED televizorů v Evropě. I když v posledních letech OLEDy nabízí i ostatní značky a svůj podíl se snaží ukrojit i Samsung, tak realitou je, že LG si drží velmi silné postavení. A v podstatě LG segment celé roky i táhne.

Zatímco jiné značky přišly s OLED televizory až později, LG je prodává už 12 let, tj. od roku 2013. Díky vlastní výrobě OLED panelů (to má na starost divize LG Display) má LG výhodu. Ostatně všichni výrobci OLED televizorů používají panely od LG – i Samsung, který ve svých řadách „míchá“ své QD OLED panely s WOLED panely od LG.

LG-10-million-OLED-TVs_Image-4.jpg
 První OLED LG byl zahnutý a odstartoval „módu“ zahnutých televizorů. Ano, už nevyrábí – ale „prohnuté“ obrazovky se přestěhovaly do monitorů

Podle analytické společnosti Omdia se LG od začátku prodejů dostalo na 10 milionů prodaných kusů v Evropě. A zajímavostí je, že tempo prodejů roste – v roce 2019 LG překonalo teprve 2 miliony OLEDů, 4,9 milionu v roce 2021, 8 milionů v roce 2023 a 9,5 milionu loni.

LG-10-million-OLED-TVs_Image-2.jpg

Jen letos za první kvartál (leden až březen) prodalo v Evropě téměř 400 tisíc OLED TV a drží si přes 56% podíl mezi všemi OLED televizory prodanými na kontinentu. Takže každá druhá OLED TV, kterou si někdo v Evropě koupí, má na sobě logo LG.

LG-10-million-OLED-TVs_Image-3.jpg

Tahounem prodejů je tradičně řada C. Letos je to model LG OLED C5, který patří k nejoblíbenějším volbám, protože nabízí ideální poměr cena/výkon. Základem je OLED EVO panel s vyšším jasem, nechybí oblíbené herní funkce (HDMI 2.1, VRR, G-Sync, 144 Hz) a má velmi dobré zpracování obrazu.

LG letos kromě tradičních modelů v Evropě začíná prodávat i první transparentní 4K OLED M5 „Singnature". Ten se současně má Zero Connect Box pro bezdrátový přenos obrazu i zvuku. LG asi nečeká masový zájem, ale ukazuje tak možnosti OLEDu a dokazuje, že se technologicky posouvá dále. Řada M5 stejně jako G5 dostane nový čtyřvrstvý panel.

Výsledkem je až trojnásobný jas oproti běžným OLED panelům, ale zejména vyšší jas jednotlivých barev. Novinkou je také nový procesor Alpha 11 AI Gen2 – ten se stará o upscaling, lepší HDR (díky Dynamic Tone Mapping Pro) a celkově vyšší kvalitu obrazu. 

LG dlouhodobě sází na svou platformu webOS. Ta se rozšiřuje a kromě tradičních aplikací jako Netflix, Disney+ nebo HBO Max přidává vlastní obsah – třeba kanál LG Channels, kde najdete více než 1 700 streamovaných kanálů (včetně sportu, filmů a zpráv). Pro hráče je pak zajímavá přítomnost Xbox Cloud Gaming (ve verzi Beta), který funguje přímo v televizi – bez nutnosti konzole. Stačí jen ovladač a předplatné.

LG-10-million-OLED-TVs_Image-1.jpg

Vedle OLED modelů LG představilo i novou generaci LCD televizorů – pod označením QNED evo 2025. Ty využívají Mini LED podsvícení a technologii Dynamic QNED Color, což přináší proti běžným LCD lepší barevnou přesnost a vyšší kontrast. QNED modely mají také nový AI procesor a podporu herních funkcí, takže jde o zajímavou alternativu pro ty, kdo nechtějí OLED, ale zároveň chtějí kvalitní obraz.

Na oslavu překonání hranice 10 milionů OLED televizorů připravilo LG i marketingovou akci – v Česku poběží od 9. června do 3. srpna 2025 cashback, v rámci kterého bude možné získat zpět až 50 000 Kč při nákupu vybraných modelů. Detailní podmínky budou k dispozici na webu LG a v obchodech.

Zdroj: LG, TS

Speciál: Televizory

Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.

Doporučujeme také redakční výběry televizorů:

Určitě si přečtěte

Články odjinud