Jestli se nove modely konecne prestanou vypalovat, jdi do nej...ma stara C7 je totalne vypalena..a je mi k nicemu, ze ma stale dokonale cernou.
ten clanok se ozajstna sracka, u nas vychadzaju lepsie recenzie, cital som jednu na ruto temu v placenom magazine a bola ozaj lepsia
Hmm chci pořídit něco lehce nad 85”. Tak to na výběr moc není
Tak těm co mi dali mínus, tak co do 175 bez 8k v úhlopříčce 85+
Informačně článek dobrý, ale chtělo by to si ho po sobě alespoň jednou přečíst a zaměřit se na češtinu.
Jsem jediný komu se nelíbí ten trend s AI v televizi? Já chci koukat na film tak jak ho vytvořil režisér a ne aby mi ho nějaký procesor v televizi domršil. Doufám, že tyhle "chytré" funkce půjdou vypnout.
Když to značně zjednoduším, tak AI se používá na přesnější detekci toho, co má cenu vylepšovat, doostřovat, zkrátka na čem má cenu pracovat. Vzhledem k tomu, že signál v drtivé většině není nativně ve 4K tak je to potřeba dělat, prosté zvětšení "kostek" není řešením. A zpracovávat detailně naprosto vše je nereálné (výpočetní výkon). A problém také je, že lidské oko je analogové, ale obraz digitální - na to je člověk extrémně citlivý a digitální chyby daleko více vadí. Pokud víte, například jak se ve zvuku projeví limitace signálu (přebuzení) digitální, a jak analogová, tak asi víte, o čem mluvím.
A dokonalé AI bude místo celého obrazu stačit: "Selská jizba, Maryša stojí u kamen, Francek vchází zleva" a z pár bytů budeme mít obraz třeba v 64K rozlišení :-)) …
Bude ještě existovat "THX", nebo se to mění na "Movie Maker". Certifikace "THX" musela splňovat nějaké parametry, u "Movie Maker" se mi to více jeví jako marketing. Televizory mají velký prostor pro vyladění obrazu a nejlepší cestou (pro mě) bylo přepnout na "THX" (Panasonic). Věřil jsem a věřím, že při "THX" to někdo zkalibroval pro film a já s tím byl spokojený i v ostatních režimech. Předpokládám, že v obou režimech se vypne většina "vylepšení" a třeba i ten zásah AI.
Už jsem na to odpovídal jinde. Takže ve velké zkratce - Movie Maker také definuje, do čeho všeho nemá televizor hrabat - například doostřování a dopočítávání mezisnímků je velmi vidět a přestože existuje určitý předpoklad, jak se režim Cinema má chovat a jak má vypadat (nastavení škály šedé a barevného prostoru), tak tohle bývá problém. Sám to občas musím hledat a kontrolovat, o co se TV vlastně snaží. THX definoval přesněji zobrazení, ale v dnešní době může být problém, že se dříve jas kalibroval na 80 cd/m2 (ten večerní, kde se počítalo s okolní tmou), případně na 120, což u filmů a seriálů masterovaných na HDR (standardně se v postprodukci u HDR na Netflixu počítá s 1000 cd/m2, u Dolby Vision pak 4000 cd/m2) je už velmi tmavé.
Děkuji za odpověď. Takže s HDR+ a Dolby Vision je THX "mrtvé". Ty hodnoty svítivosti jsou velmi vysoké, pracuji s profesionálními monitory, kde je vyžadována svítivost pro mé aplikace minim. 400 cd a to je tak maximum, co jsem ochoten si nastavovat (obvykle takové monitory umožňují 600-800 cd). Jinak je to dost velká zátěž pro oči (nechci srovnávat s TV, ale např. hodnota 4000 cd mi připadá strašně vysoká). Dále mě zaujala hodnota cd/m2, v definici svítivosti je: "1 kandela je svítivost světelného zdroje, který v daném směru vyzařuje monochromatické záření o frekvenci 540 THz a jehož zářivost (zářivá intenzita) v tomto směru činí 1/683 wattů na steradián (přesně)." (zdroj: Wikipedie). Cd je základní jednotkou SI a jednotka cd/m2 už musí být odvozená jednotka a odpovídá nitu (1nit = 1cd/m2). Teoreticky by bylo možné použít i lumen (světelný tok), ale to by už v tom byl velký nepořádek.
Zkusíme s Tomášem udělat videoprůvodce standardy, jak se k tomu dostaneme. U HDR je ten problém, že máte jednak špičkový jas (což může být třeba těch 1000 nitů, ale třeba celý bílá scéna není jasnější než 200 nitů (typicky u OLEDu, ten víc nedá). Navíc maximální jas HDR se liší u různých TV, celkový jas také. K tomu přidejte fakt, že HDR10 má statická metadata, Dolby Vision dynamická. Je tam skutečně hodně proměnných, které ovlivňují výsledek z technického hlediska i z hlediska lidského. A například Dolby Vision IQ se snaží minimalizovat a sejmout z diváka nutnost vědět, co kde nastavit a přitom nabídnout nejlepší výsledek. K hodnotám - lumen se používá u projektorů, u TV cd/m2 nebo nit. Měřím v cd/m2, tak to ze zvyku uvádím.
Nejmarkantnější je pro mě tzv. Soap Opera Effect, kdy filmový obraz vypadá jako televizní ateliérový záznam. Před lety jsem to zaznamenal už většiny nových TV, ke vší spokojenosti jsem skončil u plazmy. Ať vidím zapnutou TV na návštěvě či hotelu, všude je v základu nastavené nějaké vylepšení, které obraz mrší (zdvojená snímková frekvence apod.).https://www.cined.com/the-soap-opera-effect-how... ...
U OLED TV si naopak docela velká část uživatelů stěžuje, že v základním nastavení obraz díky extrémně rychlé odezvě panelu trhá. Takže si ty udělátka zapínají sami.
Kdy se objeví v prodeji?
Za chvíli.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.