Michal Harásek
28. ledna 2021 • 21:30

Jestli se nove modely konecne prestanou vypalovat, jdi do nej...ma stara C7 je totalne vypalena..a je mi k nicemu, ze ma stale dokonale cernou.

Andrejko
23. ledna 2021 • 7:36

ten clanok se ozajstna sracka, u nas vychadzaju lepsie recenzie, cital som jednu na ruto temu v placenom magazine a bola ozaj lepsia

Honza
21. ledna 2021 • 9:40

Hmm chci pořídit něco lehce nad 85”. Tak to na výběr moc není

Honza
23. ledna 2021 • 16:55

Tak těm co mi dali mínus, tak co do 175 bez 8k v úhlopříčce 85+

Petr
21. ledna 2021 • 9:33

Informačně článek dobrý, ale chtělo by to si ho po sobě alespoň jednou přečíst a zaměřit se na češtinu.

Dark Code
21. ledna 2021 • 8:17

Jsem jediný komu se nelíbí ten trend s AI v televizi? Já chci koukat na film tak jak ho vytvořil režisér a ne aby mi ho nějaký procesor v televizi domršil. Doufám, že tyhle "chytré" funkce půjdou vypnout.

Jaromír Puk
21. ledna 2021 • 9:13 • šéfredaktor AVmania.cz

Když to značně zjednoduším, tak AI se používá na přesnější detekci toho, co má cenu vylepšovat, doostřovat, zkrátka na čem má cenu pracovat. Vzhledem k tomu, že signál v drtivé většině není nativně ve 4K tak je to potřeba dělat, prosté zvětšení "kostek" není řešením. A zpracovávat detailně naprosto vše je nereálné (výpočetní výkon). A problém také je, že lidské oko je analogové, ale obraz digitální - na to je člověk extrémně citlivý a digitální chyby daleko více vadí. Pokud víte, například jak se ve zvuku projeví limitace signálu (přebuzení) digitální, a jak analogová, tak asi víte, o čem mluvím.

Nikoloki
21. ledna 2021 • 9:42

A dokonalé AI bude místo celého obrazu stačit: "Selská jizba, Maryša stojí u kamen, Francek vchází zleva" a z pár bytů budeme mít obraz třeba v 64K rozlišení :-)) …

St.
21. ledna 2021 • 9:49

Bude ještě existovat "THX", nebo se to mění na "Movie Maker". Certifikace "THX" musela splňovat nějaké parametry, u "Movie Maker" se mi to více jeví jako marketing. Televizory mají velký prostor pro vyladění obrazu a nejlepší cestou (pro mě) bylo přepnout na "THX" (Panasonic). Věřil jsem a věřím, že při "THX" to někdo zkalibroval pro film a já s tím byl spokojený i v ostatních režimech. Předpokládám, že v obou režimech se vypne většina "vylepšení" a třeba i ten zásah AI.

Jaromír Puk
21. ledna 2021 • 10:52 • šéfredaktor AVmania.cz

Už jsem na to odpovídal jinde. Takže ve velké zkratce - Movie Maker také definuje, do čeho všeho nemá televizor hrabat - například doostřování a dopočítávání mezisnímků je velmi vidět a přestože existuje určitý předpoklad, jak se režim Cinema má chovat a jak má vypadat (nastavení škály šedé a barevného prostoru), tak tohle bývá problém. Sám to občas musím hledat a kontrolovat, o co se TV vlastně snaží. THX definoval přesněji zobrazení, ale v dnešní době může být problém, že se dříve jas kalibroval na 80 cd/m2 (ten večerní, kde se počítalo s okolní tmou), případně na 120, což u filmů a seriálů masterovaných na HDR (standardně se v postprodukci u HDR na Netflixu počítá s 1000 cd/m2, u Dolby Vision pak 4000 cd/m2) je už velmi tmavé.

St.
21. ledna 2021 • 18:09

Děkuji za odpověď. Takže s HDR+ a Dolby Vision je THX "mrtvé". Ty hodnoty svítivosti jsou velmi vysoké, pracuji s profesionálními monitory, kde je vyžadována svítivost pro mé aplikace minim. 400 cd a to je tak maximum, co jsem ochoten si nastavovat (obvykle takové monitory umožňují 600-800 cd). Jinak je to dost velká zátěž pro oči (nechci srovnávat s TV, ale např. hodnota 4000 cd mi připadá strašně vysoká). Dále mě zaujala hodnota cd/m2, v definici svítivosti je: "1 kandela je svítivost světelného zdroje, který v daném směru vyzařuje monochromatické záření o frekvenci 540 THz a jehož zářivost (zářivá intenzita) v tomto směru činí 1/683 wattů na steradián (přesně)." (zdroj: Wikipedie). Cd je základní jednotkou SI a jednotka cd/m2 už musí být odvozená jednotka a odpovídá nitu (1nit = 1cd/m2). Teoreticky by bylo možné použít i lumen (světelný tok), ale to by už v tom byl velký nepořádek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jaromír Puk
22. ledna 2021 • 10:40 • šéfredaktor AVmania.cz

Zkusíme s Tomášem udělat videoprůvodce standardy, jak se k tomu dostaneme. U HDR je ten problém, že máte jednak špičkový jas (což může být třeba těch 1000 nitů, ale třeba celý bílá scéna není jasnější než 200 nitů (typicky u OLEDu, ten víc nedá). Navíc maximální jas HDR se liší u různých TV, celkový jas také. K tomu přidejte fakt, že HDR10 má statická metadata, Dolby Vision dynamická. Je tam skutečně hodně proměnných, které ovlivňují výsledek z technického hlediska i z hlediska lidského. A například Dolby Vision IQ se snaží minimalizovat a sejmout z diváka nutnost vědět, co kde nastavit a přitom nabídnout nejlepší výsledek. K hodnotám - lumen se používá u projektorů, u TV cd/m2 nebo nit. Měřím v cd/m2, tak to ze zvyku uvádím.

Standa Suchomel
21. ledna 2021 • 17:50

Nejmarkantnější je pro mě tzv. Soap Opera Effect, kdy filmový obraz vypadá jako televizní ateliérový záznam. Před lety jsem to zaznamenal už většiny nových TV, ke vší spokojenosti jsem skončil u plazmy.
Ať vidím zapnutou TV na návštěvě či hotelu, všude je v základu nastavené nějaké vylepšení, které obraz mrší (zdvojená snímková frekvence apod.).https://www.cined.com/the-soap-opera-effect-how... ...

Martin
22. ledna 2021 • 17:11

U OLED TV si naopak docela velká část uživatelů stěžuje, že v základním nastavení obraz díky extrémně rychlé odezvě panelu trhá. Takže si ty udělátka zapínají sami.

Jakub
21. ledna 2021 • 1:45

Kdy se objeví v prodeji?

orgasmic
21. ledna 2021 • 7:39

Za chvíli.

Určitě si přečtěte

Články odjinud