Logitech Harmony 300i: uživatelská recenze DO

24. září 2010
Zjistili jste, že starý ovladač k televizi, videu nebo satelitu již dosluhuje? Zvažujete koupi nového originálního nebo univerzálního?

Originální dálkový ovladač od mé stařičké TV Nokia po letech začal zlobit a obava ze situace, kdy nebude možné TV řídit dálkově, mě přivedla k rozhodnutí zakoupit nový. Možnosti byly dvě. Originál – ovšem v náhradním provedení… tzn. ovladač, který příslušný kus techniky plně uřídí, ale další zařízení ovládat neumí (navíc bývá výrazně designově odlišný od původního), nebo UDO – univerzální dálkové ovládání.

Vzhledem k potřebě řídit jedním ovladačem i satelitní přijímač, padla volba na UDO značky Logitech, které by mohlo naplňovat vše, co od takovéhoto zařízení žádám. Mám s ní výbornou zkušenost, jako se společností, která dodává periferní zařízení k počítačům – i toto hrálo roli při volbě. Vybral jsem si jeden z nejnižších modelů – Logitech Harmony 300i . Jeho cena se pohybuje kolem tisícikoruny, leckde i níže – já ho pořídil za necelých 800 Kč.

Lesklá není vždy dobrá

Samotné dálkové ovládání pro čtyři různé přístroje v černé barvě, kdy spodní část je matná, kdežto vrchní lesklá. Úprava vrchní části, vypadá sice luxusně, avšak ihned jsou na ní vidět otisky prstů, takže radost v tomto směru nepřináší.

Dále pak USB kabel k propojení zařízení s počítačem, dvě kvalitní alkalické baterie typu AA – tedy tužkové a User documentation. Jistě vás napadne, proč jsem přešel k anglickému výrazivu. Z jednoduchého důvodu. Balení neobsahuje CZ návod, pouze tzv. důležité informace (péče a údržba, ochrana životního prostředí, omezená záruka atd.) jsou v naší mateřštině. Necháme stranou, zda se jedná jen o drobnou nepříjemnost, nebo věc trochu atakující pravidla hry v této zemi určená a přiznejme, že ač chybí český návod k použití, stejně si i méně zdatný uživatel poradí. Pomohou mu návodné obrázky a jednoduchost celého procesu.

Jakmile vložíme baterie a následně propojíme ovladač s počítačem, musíme navštívit stránky myharmony.com. Odtud stáhneme potřebný ovládací software. Instalaci jsem prováděl na počítači s 64bitovým operačním systémem Windows 7 Pro, vše jsem zkusil učinit z účtu s právy „běžného“ uživatele. I když bylo povoleno, že program má administrátorská oprávnění, nenainstaloval se korektně. Vše opakovaně končilo chybovou hláškou. Z tohoto důvodu jsem tedy vše provedl z účtu, který je vybaven administrátorským oprávněním. Konečně – instalace se zdařila a na ploše se objevil zástupce programu, který je však spíše jen odkazem na registrační a modifikační stránky Logitechu. Pro samotný vstup do světa internetu bylo opět vhodné přepnout uživatele – na „běžného“ – bezpečnost především.

Kliknutí na ikonu znamená start prohlížeče a načtení myharmony.com. Zde je nutné provést jednoduchou registraci – opět chybí české prostředí. Jakmile registraci dokončíme, přihlásíme se do uživatelského rozhraní, kde máme možnost nastavit vše potřebné, aby ovládání ovládalo to, co chceme. V přátelsky vypadajícím a jednoduše fungujícím (metoda táhni a pusť) „světě“ se opravdu neztratí nikdo. Nejdříve je nutné nastavit, které přístroje chceme ovládat. Vzhledem k neskutečně velké databázi kódů pro obrovské množství přístrojů různých značek – najdeme většinou i to naše.

Poté přejdeme ke konečné úpravě v rozdělení jednotlivých tlačítek. Zde máme možnost překontrolovat vše přednastavené automaticky – stačí umístit kurzor myši nad příslušné tlačítko a již vidíme, která funkce mu byla přidělena. Pokud v seznamu váš dálkový ovladač (či funkci některého tlačítka) nenajdete, lze dohrát vlastní signál z příslušného námi vlastněného originálního dálkového ovladače – signálu přidělíme název a poté jej jednoduše umístíme tahem na vybraný „čudlík“.

Jakmile je dílo dokonáno k naší teoretické spokojenosti, všechno uložíme s následnou nutnou synchronizací programu s dálkovým ovládáním. Nakonec zbývá jen vše vyzkoušet a případně provést drobné korekce v rozložení jednotlivých povelů; zde trochu postrádám variantu odejmutí funkce pro určité tlačítko.

Co se líbilo a co méně...

Vzhledem k ceně neobsahuje Logitech Harmony 300i možnost využít tzv. maker, čili multipříkazů, kdy jednotlivý stisk tlačítka vyvolává sérii pokynů pro jeden, nebo více přístrojů. Jediným takovým „knoflíkem“ (tak trochu) je žlutě vybarvené „Watch TV“. U něj a několika dalších není možno navolit jiný povel, než pevně daný. Je zde pouze možnost nastavit, které přístroje se při jeho stisku spustí. Pokud patříte k těm šťastnějším a váš přístroj obsahuje možnost startu na příslušném AV vstupu (HDMI1,2,3… Scart 1, Scart 2) máte možnost volby i při nastavení zde.

A co samotný výrobek a má spokojenost, nespokojenost? Jak již bylo napsáno – černý lesklý povrch nezůstane dlouho čistý a chybějící český návod, respektive české prostředí v softwaru, může leckoho nepříjemně zaskočit. Některým pak může vadit i nutnost zařízení konfigurovat za pomoci počítače přes internet. Podle mého názoru je nastavení přes PC velmi příjemnou a přehlednou záležitostí, nicméně s druhou výtkou (i když se nacházíme v době internetu) je nutno souhlasit. Tímto mnou nalezený výčet negativ končí.

Příjemným překvapením pro mě bylo uživatelské rozhraní, jeho přívětivost a jednoduchost. Dalším kladem je, že uživatel má dovoleno nastavit nejen čtyři bezejmenná univerzální tlačítka, ale i téměř všechna ostatní. Nelze ovlivnit pouze hlavní čtveřici TV, Cable/Sat, DVD, VCD/Aux, což by bylo kontraproduktivní, a také výše uvedený centrální „knoflík“ Watch TV. Při nahrávání signálů z originálního DO není možné vymazat uložený význam tlačítka. Přišel jsem však na jednoduchou variantu zvolit při nahrávání stejného povelu stejný název, čímž dojde k přepsání původního. Pravdou zůstává, že „delete“ by se hodilo. Uživatel má samozřejmě také možnost zcela a úplně přiřazené zařízení odebrat. Toto se hodí, jestliže se technika námi navolená odporoučí a již není součástí naší domácnosti.

UDO Logitech obsahuje 55 tlačítek, čímž by mohlo uspokojit i ty náročnější s vybavenějšími přístroji s více funkcemi. Rozmístění tlačítek je dle mého názoru výborné, jejich rozestup je dostatečný i pro ty s rozměrnějšími prsty. Obava, že umístěním číselné řady dole dojde k potřebě „dálku“ držet oběma rukama, se ukázala lichou. Tvar a vyvážení, které podpoří i vhodně umístěné baterie, vše zařídí. Dálkové ovládání není podsvícené, ani zde není fosforeskující potisk tlačítek. Zeleně bliknou pouze TV, DVD, Cable/Sat a VCR/Aux.

V přední části (či lépe řečeno v části čelní) nalezneme kromě „vysílače“ i konektor pro napojení USB kabelu. V zadním zaobleném prostoru se vyskytuje část přijímací pro „učení“ povelů. Displej Logitech Harmony 300i nemá.

Závěrem musím zmínit, že za kupní cenu si uživatel odnáší velmi dobře vybavené zařízení s příjemným designem a kvalitním zpracováním a velmi jednoduchým programováním. Jestliže UDO Logitech vydrží stejně dlouho jako klávesnice, myš, volant, nebo gamepad stejné značky (které vlastním a používám), není co dodat. Kdo patří mezi náročnější uživatele, může samozřejmě zvolit vyšší typy ze stejné stáje v různé výbavě, ale i různé ceně, která se může bez problémů šplhat i přes deset tisíc korun.

Témata článku: Recenze, Příslušenství, Logitech

Recenze českého počítače Āsome Studio PRO MiniPC R7. Pro hraní i práci v kompaktním těle

**Počítač zaujme kompaktními rozměry **O grafický i procesorový výkon se postará osmijádrový Ryzen 7 **Nová česká značka překvapí cenou i kvalitou

Testy
Recenze hry Choo-Choo Charles. Hororovka o pavoučím vlaku, která neumí pořádně postrašit

Charles přinesl neokoukané téma a zajímavý gameplay v otevřeném světě. Na druhou stranu, se ale nedá zbavit pocitu, že hra postrádá hloubku, pocit strachu nebo dokonce samotného Charlese.

Matouš Sychra
HororRecenzePC
Proč si předplatit Netflix? Třeba kvůli těmto seriálům. Všechny mají dabing nebo české titulky

Na Netflixu jsme vybrali nejlepší seriály, které mají české titulky a často i dabing. Vycházeli jsme z hodnocení na filmových webech a přidali i trochu svého vlastního vkusu. Naprostou většinu seriálu nikde jinde než na Netflixu nenajdete.

Proč si předplatit?

Recenze hry The Dark Pictures: The Devil in Me. Pozvánka do domu sériového vraha

Po průzkumu sumerského chrámu navštívíme v Devil in Me repliku domu sériového vraha. Jak dopadlo finále první sezóny antologie The Dark Pictures?