Kuba12345678
11. září 2020 • 17:10

je to naprosty nesmysl a podvod na zakaznika a zdejsi novinarska lez. Ve 4K je taky moznost dnes hrat, ale zadna dnesni karta to rozumne neutahne, zadna. O 8K ani nemluve!!! vzdyt to je 4x 4K!

Pazy
12. září 2020 • 14:05

Proto se ve článku píše o rtx 3090 což je nova generace ktera zvládá 4k na 144fps, podívejte se na testy

Kuba12345678
12. září 2020 • 14:25

no snad to tak bude, ale spise ne. Ja myslel navic stavajici grafiky.zde se pise o 8K, to je naprosty nesmysl

Net.Xtreme
13. září 2020 • 9:28

Dost pochybuji, že to zvládá u nejnáročnějších her se vším na max, tam asi nedá ani 60 fps ve 4k.

Martin
13. září 2020 • 10:48

4k zvládne na 60 fps rtx 2080 Ti a Rtx 3000

Kuba12345678
14. září 2020 • 23:28

urcite ne

Yiakubou
15. září 2020 • 0:00

Urcite ano. RTX 2080 Ti samozrejme ma dostatek vykonu na 4K@60FPS. Kazdy prumerne inteligentni clovek si muze vygooglit vysledky benchmarku a presvedcit se sam. Jsou hry, kde to neda, ale tam ten problem opravdu neni o vykonu graficke karty, ale o optimalizaci te dane hry.

Georga
11. září 2020 • 13:21

Jako demonstrace současných technických možností je to pecka, docela rád bych si to třeba jen na chvilku vyzkoušel, protože stále jsme v době, kdy naprostá většina kompů je ráda když dá hraní ve FullHD na plné detaily.

cernakus
11. září 2020 • 9:59

Rtx 3090 neda realne 8k rozliseni ve hrach. Mozna tak v 4waySLI.Jinak to bude tezky upscaling a tam fakt postrada 8k smysl, kdyz to bude vlastne rozmazly 4k.

Net.Xtreme
11. září 2020 • 10:32

Záleží na hře a nastavení a požadovaných fps...

cernakus
11. září 2020 • 17:57

Ok. tohle je pravda. Samozřejmě jsem při psaní myslel na nejnáročnější tituly s minimálními FPS => 30.

orgasmic
11. září 2020 • 12:04

S využitím DLSS to není nereálné.

cernakus
11. září 2020 • 17:55

To je ale ten upscaling, že ano ;-)
A zapomeň na to, že nějaká "AI", dopočítá z rozpixelovanýho lejna kvalitní kobilinec včetně larev much. Kdyby to fungovalo, tak nVidiacká karta nerenderuje, ale lepí obrázky z naučené AI syntézy.

Yiakubou
11. září 2020 • 18:20

To neni obycejny upscaling jako na televizich. V posledni verzi DLSS je obraz ve 4K kvalitnejsi (ktery se renderuje treba v 1440p), nez v nativnim renderu ve 4K s antialisingem, nehlede na zlepseni vykonu. Neco si o tom zjisti.

cernakus
11. září 2020 • 20:48

Ja si picoviny zjistovat nemusim. Zato ty patris se svym tvrzenim ze ziskas informaci z niceho mezi blbecky co veri na perpeetum mobile, volnou energii a plochou Zemi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Yiakubou
12. září 2020 • 0:49

Tak ja to sam nijak nezkousel, ale treba analyza od Digital Foundry, jasne prokazana, s priklady, bude asi duveryhodnejsi, nez tvoje detinsky zvasty. Dej si radsi sunar, at ses vic v klidu."Meanwhile, on PC, we see a 'next-gen' image reconstruction technique - Nvidia's DLSS - which delivers image quality better than native resolution rendering."Zdroj: Death Stranding PC: how next-gen AI upscaling beats native 4K (Digital Foundry, 28th July, 2020)

Net.Xtreme
13. září 2020 • 9:27

Nemůžeš překonat originál. Obraz bude "mimo". Může být "hezčí na oko", ale méně realistický. Podobně, jako když si někdo pohraje s barvami, spoustě lidí se líbí, když je zeleň zelenější, obloha modřejší, kontrast vyšší... ale není to realistické. Stejně jako upscaling, některých drobných artefaktů se zbavuje tak, že zavádí artefakty úplně jiné, v mnohem větším měřítku, ale ne tak okaté. Problém je, že některé pixely "lžou", což většině lidí nevadí, ale když přijde na kompetitivní FPS apod., tak hitboxy jsou důležité a pokud se člověk o pixel netrefí, tak mu to může prohrát hru.

Yiakubou
13. září 2020 • 14:41

To jsou nejaka zbozna prani, pocity, domnenky a neznalost veci... Ja jsem nabidnul analyzu, ktera to jasne potvrzuje, kazdy si to muze najit, precist, podivat se na video a presvedcit se sam. O nejakem obrazu mimo, hezcim na oko, nemuze byt rec. V prvni verzi DLSS, jeste v kombinaci se zapnutym ray tracingem, se nejake artefakty objevovaly. Vzhledem ke zvyseni vykonu o 40 a vic procent, to ale stale byla mala cena. Ted je to naprosto minimalizovane. Ja sam hraju Death Stranding ve 1440p a i v tomto rozliseni je obraz o neco ostrejsi se zapnutym DLSS, nez v nativnim rozliseni s antialisingem. O nejakych artefaktech, jinych barvach, nebo nerealistickem obrazu nemuze byt rec. Monitor pro takove srovnani mam dostatecny. V pripade hry Control neni se zapnutym DLSS obraz nijak ostrejsi, ale neni ani nijak horsi a vykon/FPS je mnohem lepsi. Mimochodem jiste vis, ze antialising generuje artefakty taktez, a samotny antialiasing vlastne dela 'nerealisticke' upravy obrazu take. Takze uzivatel si muze vybrat - nativni rozliseni bez antialisingu a mit kostickovani vsude - to je asi hodne realisticke, protoze tohle je ten render v nejcistsi podobe, ze? Nebo muze zvolit nativni rozliseni s antialisingem, kde to bude vyhlazene, ale uzije si treba zase ghostingu v pripade TAA a podobnych 'efektu' za cenu nizsiho FPS, nebo zvoli render v nizsim rozliseni s DLSS, ktere funguje jako antialiasing, s minimem vedlejsich efektu, vyrazne zvysuje FPS a nektere hry ukazuji, ze dokaze nabidnout i kvalitnejsi (ostrejsi/detailnejsi) obraz. Kazdy normalni clovek samozrejme zvoli variantu s DLSS. A to jsme teprve ve druhe generaci DLSS, v podstate stale na zacatku evoluce celeho systemu. S prichodem novych RTX karet a vubec do budoucna, se da ocekavat jeste dalsi zlepsovani.

Martin
13. září 2020 • 10:46

Ano člověk který má v hlavě nasráno si píčoviny zjišťovat vážně nemusí.

Yiakubou
10. září 2020 • 22:16

Dovolim si par oprav..."Dle LG Třetí generace AI procesoru α (Alpha) 9 v LG OLED televizorech a v 8K NanoCell TV podává výkony v ray-tracingu na úplně nové úrovni a posouvá tím možnosti zobrazení her."Toto je samozrejme nesmysl. Televize na vykon ray-tracingu nema zadny vliv. To dela graficka karta."Pokud chcete vědět, na kolik vás taková herní sestavy vyjde, tak vězte, že grafická karta GeForce RTX 3090 s předpokládanou cenou 49 990 Kč..."To je trochu prestrelene. Ocekavana cena RTX 3090 je okolo 1600 EUR dle modelu a to jsou aftermarket verze od OEM vyrobcu. Founders edition verze primo od nVidie byvaji jeste o neco levnejsi.

Určitě si přečtěte

Články odjinud