17. 09. 2019 09:18

Marhoul se snaží vydávat plevy za pšenici, kromě kamery, snímek nenabízí nic, kvůli čemu by stál zato vidět. 2/10*

Ilona Pavlová  |  19. 09. 2019 12:12

Film Nabarvené ptáče jsem neviděla, pouze ukázky a fotky, ale okamžitě mne napadlo, že téma i zpracování je velmi podobné starému ruskému filmu JDI A DÍVEJ SE ... Jde o putování kluka světěm plným násilí a zvěrstev v rámci 2. světové války. Takže, pane Marhoule, předloha k Vašemu filmu asi nebude originální, a Vy jste onen starý ruský film jistě viděl....

DR  |  25. 09. 2019 22:45

Autor Jerzy Kosiński The Painted Bird (1965) – česky Nabarvené ptáče (1995). Vyprávění o krutém životě malého chlapce na polském venkově, jehož zde ukryli jeho pronásledovaní rodiče za druhé světové války.

Richard Fiala  |  27. 09. 2019 15:18

Marhoul kdysi v rádiu vypravoval, jak byl v mládí (dětství) šikanován, jako funkcionářské dítě prý i na filmové střední škole v Čimelicích. Zřejmě i proto se tak upnul k tomuto tématu. Trochu blbé je, že ten Kosiński byl usvědčen ze lži, když vydával drastické zážitky malého hrdiny za autobiografické. To však Marhoula neodradilo, vsadil na to, že téma pronásledování Židů najde vždy v USA i jinde včetně ČR podporu a to i při nominaci na Oscara. Snad aby ještě přitlačil na antirasistickou a antidiskriminační notu vybral si za protagonistu cikánského chlapce ze Slovenska. V každém případě si zaslouží obdiv především jeho dlouholeté úsilí o prosazení filmu včetně toho, že pro něj získal i několik herců světového kalibru včetně v přepočtu 175 miliónů Kč na jeho realizaci. Film jsem neviděl abych ho mohl nějak posuzovat ale jen se obávám, že jeho distribuce skončí velkou finanční ztrátou. Někdo to však nakonec zaplatí - zčásti možná i zdejší daňový poplatník.