Netflix v prvním čtvrtletí zvýšil tržby o 15 % na 9,4 miliardy dolarů, čistý zisk dokonce o 78 % na 2,3 miliardy. Po účetní stránce firma rostla rychleji, než jak v lednu sama předpovídala. Zvýšil se totiž počet předplatitelů a zároveň nabývá na síle reklamní tarif, o který se Netflix chce v budoucnu hodně opírat.
Služba má aktuálně 269,6 milionu předplatitelů, o 9,3 milionu více než na konci loňského roku. Letošek však je poslední sezónou, kdy Netflix bude počet abonentů zveřejňovat. To číslo prý bylo důležité v minulosti, kdy šlo o významný ukazatel růstu. Teď už chce firma akcionáře uchlácholit jen tržbami, ziskem a statistikami sledovanosti pořadů.
Počet předplatitelů již neukazuje sílu společnosti. Netflix má tři tarify, v některých zemích i další. Ceny se napříč regiony liší. Jiné mohou být také příjmy z reklamy v různých částech světa. Jinými slovy nechce Netflix znervózňovat veřejnost, když počet předplatitelů začne klesat či stagnovat (což už se v minulosti stalo), přestože finanční ukazatele stále porostou.
Podobnou cestou se v minulosti vydal také Apple, který dlouhé roky oznamoval, kolik prodal iPhonů, iPadů a Maců, ale teď zveřejňuje jen příjmy v jednotlivých kategoriích.
Stále nemáme zprávy o tom, kdy Netflix uvede tarif s reklamou i do Česka. Firma jen opakuje, že je to klíčová nabídka pro nábor nových diváků. Mezičtvrtletně počet lidí s reklamním tarifem vzrostl o 65 %. A v zemích, kde tento tarif už dostupný je, tvořil 40 % ze všech nových registrací během prvního čtvrtletí.
Reklamní tarify už mají také Disney+ nebo (HBO) Max, ale ani ty nejsou dostupné v Česku. Všechny v tom předběhne SkyShowtime, který jej u nás nabídne od příštího týdne. Z lokálních služeb pak tarif s reklamou nabízí také Prima+.
Netflix je populární streamovací videoslužba. Kromě filmů, seriálů a dokumentů, které nakupuje, produkuje i svůj vlastní obsah. Nechybí ani mnoho populárních českých filmů, velká část zahraniční produkce obsahuje české titulky, některé tituly mají i český dabing.