Netflix zaříznul sdílení účtů, a hned má o 6 milionů předplatitelů víc. I tak zklamal investory

Netflix zaříznul sdílení účtů, a hned má o 6 milionů předplatitelů víc. I tak zklamal investory

Netflix zveřejnil údaje o tržbách za druhé čtvrtletí roku 2023. Protože zaostaly za odhady analytiků, důsledkem bylo zklamání Wall Streetu a investorů, a tak se akcie Netflixu ve středu propadly o 8,9 % na 435 USD. 

Jde o zajímavou reakci, protože zisk Netflixu překonal předpovědi a služba navíc od dubna do června získala 5,9 milionu nových předplatitelů. Na pohyb počtu předplatitelů se netrpělivě čekalo, protože Netflix začal aktivně postihovat sdílení účtů a nebylo jasné, jak se tato nová politika projeví.

Nicméně vše zastínil již zmíněný horší růst tržeb spolu se slabší očekávanou prognózou růstu ve třetím čtvrtletí.

b3c436b5-568f-40dc-9286-25d515b76e4d
Tržby a zisk Netflixu z finanční zprávy

Netflix už delší dobu hledá nové způsoby jak zvýšit příjmy, protože konkurence v oblasti streamovacích služeb sílí a zejména v USA se trh blíží už nasycení. Loni v listopadu společnost proto spustila levnější tarif s reklamou a razantněji také jde po všech, kteří sdílejí „rodinný“ tarif mimo svoji domácnost.

Společnosti se ale tlak vyplácí, neboť přírůstek činí téměř 6 milionů zákazníků, což předpoklady překročilo o 1,9 milionu. Netflix měl na konci června po celém světě celkem 238,4 milionu předplatitelů. Přestože však společnosti přibylo předplatitelů, tak průměrné tržby na člena klesly oproti předchozímu roku o 3 %. Částečně je to způsobeno tím, že mnoho nových předplatitelů získal Netflix v zemích, kde účtuje nižší ceny.

V důsledku toho se čtvrtletní tržby oproti předchozímu roku zvýšily o 2,7 % na 8,2 miliardy dolarů, což je méně, než předpovídali analytici – ti očekávali 8,3 miliardy dolarů. Netflix odhaduje, že tržby za třetí čtvrtletí 2023 dosáhnou 8,5 miliardy dolarů (původní předpovědi byly 8,7 miliard USD).

Ve zprávě Netflix uvádí také podíl na době strávené u TV obrazovky, kde přes rostoucí konkurenci od Disney +, Hulu, HBO Max a dalších neztrácí, spíše získává.

Nielsen.JPG
Podíl v čase stráveném u TV obrazovky se pro Netflix za poslední dva roky nezměnila, byť přibyly další streamovací služby. Dokonce narostl. Jde o údaje pro USA. 
Zdroj: Netflix/Nielsen

Zajímavé také je sdělení Netflixu, že zatím velmi málo předplatitelů využívá tarif s reklamou, tudíž že příjmy z reklamy jsou nepodstatné. Zmíněný 9% pokles hodnoty akcií je třeba také brát s rezervou protože jen letos posílily akcie Netflixu o 62 %, z toho 8 % tento měsíc. Dá se tak očekávat, že propad bude zase velmi brzy dorovnán. 

Dá se také očekávat, že Netflix bude poměrně dost těžit ze současné stávky scenáristů a herců v Hollywoodu. Na rozdíl od konkurence má totiž Netflix výhodu ve své globální produkci, a tak zatím co Disney+, Amazon Prime, Max a další, musí tvorbu nových projektů posouvat a zastavovat, tak Netflix bude svým předplatitelům dál nabízet nové seriály a filmy.

Zdroj: Netflix

Speciál: Netflix

Netflix je populární streamovací videoslužba. Kromě filmů, seriálů a dokumentů, které nakupuje, produkuje i svůj vlastní obsah. Nechybí ani mnoho populárních českých filmů, velká část zahraniční produkce obsahuje české titulky, některé tituly mají i český dabing.

Určitě si přečtěte

Články odjinud