Levnější tarif Netflixu nabírá reálnější obrysy. Reklamy tam dodá Microsoft

Levnější tarif Netflixu nabírá reálnější obrysy. Reklamy tam dodá Microsoft

Oživeno 14. července | Netflix a Microsoft včera vydaly společné prohlášení, podle něhož se firmy dohodly na partnerství pro zavedení nového reklamou provázaného tarifu.

Netflix by měl ještě před koncem roku, byť termín ještě oficiálně neoznámil, uvést levnější nabídku, která by měla na streamovací službu přilákat další diváky, pro které je i základní tarif (v Česku za 199 Kč) přespříliš drahý.

Stále neznáme jeho konkrétní podobu ani cenu, ale u konkurentů je typické, že během hodiny servírují asi čtyři minuty reklam. Ty na Netflixu dodá inzertní síť Microsoftu. Netflix uvádí, že si tohoto partnera vybral díky bohatým zkušenostem a globálnímu dosahu.

Roli ale teoreticky mohlo hrát i to, že si firmy navzájem nelezou do zelí. Microsoft snahy o streaming vzdal (s výjimkou her). Zato jiní potenciální partneři Comcast a Google, o kterých se nedávno mluvilo, na tomto trhu působí a Netflix je může považovat za rivaly.


Původní článek z 24. června | Slabší finanční výsledky doprovázené ztrátou dvou set tisíc předplatitelů přiměly Netflix, aby po vzoru konkurentů zavedl i levnější tarif, kde sledování filmů a seriálů bude přerušovat reklama. Novinka by měla dorazit již na podzim.

Znovu o ní promluvil i spoluředitel Netflixu Ten Sarandos na Mezinárodním festivalu kreativity v Cannes Lions. „Nechali jsme ležet ladem velkou skupinu lidí která si říká: Netflix je moc drahý, ale reklama by mi nevadila. Proto přidáme tarif s reklamou. A ne, do stávajících tarifů reklama nevstoupí,uvedl Sarandos.

Stále neznáme bližší detaily nebo cenu. Podle CNBC a WSJ už ale Netflix jedná s Googlem, který by mu měl se zavedením reklamy pomoci, protože pro něj je to pochopitelně hlavní zdroj příjmů. V jednání možná pomáhá i Čech Robert Kyncl, který v minulosti coby viceprezident Netflixu měl na starosti obsah a posledních 12 let dohlíží na byznys YouTubu.

Insiderské zdroje tvrdí, že Netflix hledá spolupráci i s Comcastem, což je největší americký poskytovatel internetu. Zároveň ale vlastní mediální konglomerát NBCUniversal, který provozuje konkurenční streamovací službu Peacock. Ta zavedla tarif s reklamou mezi prvními. Dnes už jej mají nebo chystají všechny americké online videotéky. V Česku ale takové tarify zatím nejsou.

Speciál: Netflix

Netflix je populární streamovací videoslužba. Kromě filmů, seriálů a dokumentů, které nakupuje, produkuje i svůj vlastní obsah. Nechybí ani mnoho populárních českých filmů, velká část zahraniční produkce obsahuje české titulky, některé tituly mají i český dabing.

Určitě si přečtěte

Články odjinud