O True Wireless sluchátka je velký zájem, Apple jich prodává desítky miliónů

27. ledna 2020
TWEET SDÍLET
Je tomu tři roky, kdy Apple zrušil u svých nových iPhonů sluchátkový výstup 3,5 mm - tzv. malý Jack. Tehdy naprostý standard, bez kterého drtivá většina lidí nedokázala smartphone představit.

 Nyní o tři roky později se ukazuje, že šlo o skvělý obchodní tah. Především se opět povedlo Applu vytvořit nový segment trhu, na kterém vydělává. Zcela bezdrátová, tzv. True Wireless sluchátka (TWS).

Jestliže o bezdrátová sluchátka byl dříve zájem, tak nebyl tak masivní, zkrátka od té doby se dramaticky zvýšil. Velký podíl na tom má však i technický vývoj –zlepšila se kvalita zvuku, prodloužila výdrž baterie, rozšířil se výběr. 

Klepněte pro větší obrázek

Nejzajímavějším segmentem jsou však právě True Wireless sluchátka. Jak pro firmy, tak (zjevně) i pro kupující. TWS před třemi lety nikdo prakticky neznal, avšak po uvedení prvních sluchátek Apple AirPods v roce 2016 se vše změnilo.

Velmi rychle se True Wireless sluchátka stala nejrychleji rostoucím segmentem sluchátkového trhu, který si prakticky nikdo nedovolí ignorovat. TWS sluchátka postupně začali prodávat všichni, ti poslední se přidali letos na CESu 2020. Lze si všimnout, že TWS sluchátka prodávají i výrobci audiotechniky, kteří sluchátka dříve ignorovali. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud se podíváme na současný trh s True Wireless sluchátky, tak Apple má necelých 60 % trhu. V roce 2019 se prodeje TW sluchátek zvedly o 200 %, ale vzhledem k vyšším cenám sluchátek Apple z růstu nejvíce profituje tato "ovocnářská společnost", neboť inkasuje 71 % z celkové částky, kterou za TW sluchátka lidé utratí. A pokud se podíváme na tabulku zisku, je vidět, jak s uvedením prvních AirPodů velmi rychle začal růst nejen příjem, ale především zisk. 

Klepněte pro větší obrázek

Loni začal Apple prodávat svá první True Wireless sluchátka s aktivním potlačením hluku. Bez ohledu na to, že je Apple nezačal prodávat jako první, tak zájem je enormní. A to jsou drahá (7 290 Kč), dražší než lépe hrající konkurence. Dle Nikkei je zájem tak velký, že se na sluchátka musí čekat – a to Apple zvýšil výrobu z 1 miliónu na 2 miliony kusů měsíčně. 

Klepněte pro větší obrázek

Podle Canalys se na každých 100 smartphonů prodá 48 bezdrátových sluchátek, v roce 2023 se má prodat celkem 726 miliónů bezdrátových sluchátek. Jen letos Apple má prodat 60 miliónů bezdrátových AirPodů, a to nepočítáme značku Beats, kterou má pod sebou Apple také.  

Dá se předpokládat, že True Wireless sluchátka si lidé nekupují jako svá jediná, zvláště u movitějších jedinců slouží jako doplněk k velkým cestovním sluchátkům s aktivním potlačením hluku. Na rozdíl od drátových si tak lidé koupí více modelů, a to pomíjím fakt, že bezdrátová sluchátka mají v drtivé většině vestavěnou baterii bez možnosti výměny, takže výrobci mají jistotu, že si po pár letech koupí sluchátka zase nová. 

Z podílu jednotlivých výrobců TWS je vidět, že s obrovským odstupem Apple následuje Bose, Samsung, Sony a další výrobci. Celkové tržby za bezdrátová sluchátka mají v roce 2024 přesáhnout 100 miliard. A z tak velkého koláče si bude chtít ukrojit každý. 

Zdroj: CanalysStrategy Analytics 

Témata článku: Hi-Fi, Sluchátka, Bezdrátová sluchátka, Sony, True Wireless, ANC, Apple, Bose


Nový Battlefield dorazí koncem letošního roku, mobilní verze o rok později

Nový Battlefield dorazí koncem letošního roku, mobilní verze o rok později

Battlefield pro nás chystá multiplatformovou válku.

Michal Maliarov
FPSBattlefield
Recenze hry Metroid Dread. Návrat legendy, která se drží svojí tradice

Recenze hry Metroid Dread. Návrat legendy, která se drží svojí tradice

Téměř dvě dekády jsme čekali na to, než se Nintendo vrátí k původnímu plošinovkovému pojetí Metroidu. Dread navazuje tam, kde Fusion skončil a pro fanoušky žánru je bezesporu povinností.

Martin Nahodil
Metroid DreadNintendo SwitchRecenze
Netflix: 25 nejoblíbenějších filmů a seriálů v září 2021

Netflix: 25 nejoblíbenějších filmů a seriálů v září 2021

Tyto filmy a seriály jsou teď na českém Netflixu nejoblíbenější. Nerozlišujeme žánr, stáří ani hodnocení na filmových webech. Jde o souhrnnou oblíbenost za poslední týdny, kterou zjišťuje web FlixPatrol.

Ondřej Králík
Netflix