Obama má podepsat zákon o povinné regulaci hlasitosti reklam v televizi

Vida. Když se chce, tak to jde. Taky vám vadí, jak reklamy v televizích řvou? Americký Kongres schválil zákon, který donutí výrobce televizorů zajistit srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu. Zákon se jmenuje Commercial Advertisement Loudness Mitigation (CALM), což je zhruba v překladu „Zákon o snížení hlasitosti komerčních reklam“. Přes jinak rozdílné politické názory Kongresem prošel zákon hladce a nyní čeká jen na podpis prezidenta Obamy. Po schválení zákonu budou výrobci povinni vybavit své televizory obvodem, který zajistí snížení hlasitosti reklam, přičemž jejich hlasitost nesmí být vyšší, než je u jiného pořadu. Na dodržování zákona bude dohlížet FCC (Federal Communications Commission). Na splnění povinnosti budou mít výrobci jeden rok.

Pro nás v Evropě zůstává otázkou, zda se zmíněný obvod bude vyskytovat v televizorech celosvětově, nebo pouze v modelech určených pro USA. Pokud by se podobné televizory objevily i u nás, je zcela jisté, že náš sluch (už tak dosti týraný), by zcela jistě uvítal, kdyby nebyl trápen řvoucími reklamními spoty. A pokud nikoliv, tak by nebylo špatné, kdyby si naši zákonodárci vzali z USA příklad.

Určitě si přečtěte

Články odjinud