Společnost Omdia (zabývá se průzkumem trhu) odhaduje, že letos poprvé podíl OLED televizorů (v počtu kusů) poprvé překročí 50 %. A to v segmentu prémiových televizorů, tj. těch s cenou nad 1 500 USD. K značnému nárůstu přitom došlo v posledních dvou letech – roce 2019 činil podíl pouze 32%. Omdia očekává, že podíl OLED televizorů v roce 2023 vzroste dokonce na 66 %.
Podíl technologii televizorů v prémiové třídě. Zdroj: Omdia
Co se podílu týče, ta lídrem evropského trhu s televizory OLED je LG Electronics s podílem 65,8 %, následuje Sony se 17 %, třetí je Philips s 11 %. LCD televizory jsou však stále populární, a to zejména ve velikostech 75 až 85 palců, kde OLED televizory jsou drahé.
Na celosvětovém prodeji televizorů (loni byl 213,5 milionu kusů) má Evropa podíl 23 %, na Severní Ameriku připadá 22 %. Prodej televizorů OLED je přitom největší v Evropě – v roce 2021 se v Evropě prodalo přibližně 2,9 milionu kusů televizorů OLED, což představuje 44 % celosvětového prodeje. Společnost Omdia předpovídá, že se letos v Evropě prodá 3,4 milionu OLEDů a růst bude 17%. Celosvětově se v letošním roce očekává 15% nárůst na trhu prémiových televizorů.
Společnost Omdia předpověděla, že celosvětový prodej televizorů OLED vzroste z loňských 6,5 milionu kusů na 8 milionů kusů v letošním roce a 9 milionů kusů v roce příštím.
Zdroj: FlatspanelHD, Omdia
Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: