Oneplay má být letos důvodem k nákupu nového televizoru. Zájem o streamingové služby táhne prodeje i v Česku | Zdroj: Hisense

Zdroj: Hisense

Oneplay má být letos důvodem k nákupu nového televizoru. Zájem o streamingové služby táhne prodeje i v Česku

Během přechodu na DVB-T2 a pandemie covidu, kdy lidé trávili více času doma, byl o nové televizory velký zájem. Po mírném poklesu se prodeje opět zvedají – podle aktuálních údajů loni meziročně narostly o 6 %. Celkem se v Česku prodalo 606 tisíc televizorů napříč všemi kategoriemi.

Podle společnosti Datart se stále více zákazníků přiklání k chytrým televizím, které nabízejí snadný přístup k online obsahu a aplikacím. Roste i poptávka po moderních OLED a QLED modelech a stále více lidí sahá po televizorech s větší úhlopříčkou.

Velký podíl na tomto trendu má klesající cena QLED modelů a cenová politika čínských výrobců, jako jsou TCL a Hisense. Ti úspěšně konkurují tradičním značkám, například Samsungu a LG, a u největších úhlopříček (98" a více) už dokonce vedou v prodejích.

Zásadním faktorem ovlivňujícím trh s televizory je rostoucí popularita streamovacích platforem. Zvyšuje poptávku po chytrých televizích s internetovým připojením, které umožňují sledovat obsah bez nutnosti set-top-boxů či dalších zařízení. Podle Datartu může zájem podpořit i chystaná služba Oneplay, která spojí O2 TV a Voyo. Právě Voyo je dnes největší českou streamovací platformou s nabídkou domácí i zahraniční produkce. Výrobci televizorů na to reagují – například Hisense oznámil, že Oneplay bude na jeho televizorech dostupná hned od spuštění 10. března 2025 (vyžaduje systém VIDAA U4 a novější).

„Většina z nás je od mala zvyklá sledovat audiovizuální obsah právě v televizi. Ačkoliv se tedy mnozí postupně odklání od klasického televizního vysílání směrem ke streamingu a online obsahu, samotnému televizoru zůstávají dál věrní. Ukazuje se navíc, že rozmach streamovacích služeb posiluje poptávku po nových chytrých televizích, na kterých je možné obsah streamovat, aniž by k tomu byly potřeba set-top-boxy nebo další dodatečná zařízení,“ vysvětluje Michal Novák, produktový manažer spotřební elektroniky Datart.

Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) má chytrý televizor jen 48 % českých domácností. Přechod ke streamovacím službám může být pro mnoho z nich důvodem k pořízení nového modelu. Není to ale nutnost – k jakémukoliv televizoru s HDMI vstupem lze připojit například Google Chromecast se systém Android TV, poté můžete i starší „hloupý“ model TV plnohodnotně využívat jako moderní Smart TV.

Zdroj: Tisková zpráva Datart

Speciál: Televizory

Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.

Doporučujeme také redakční výběry televizorů:

Když navštívíte internetový obchod přes náš katalog zboží, Živě za to může získat provizi. Službu Zboží Živě provozujeme ve spolupráci s Heureka.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud