Skvělá cena
Zajímavá výbava
Slušná čistota za dané peníze
Jsou momenty, kdy je cítit limit výkonu
9 /10
Jméno Onkyo, které se poprvé objevilo v Japonsku v roce 1946, je složeninou slov "On" (zvuk) a "Kyo" (harmonie). Firma se soustředí na klasické hi-fi, dostupné a rozumné po všech stránkách - řekněme na dobře provedený střední proud. Právě do takového patří i integrovaný zesilovač A-9130, který přes neobvykle vstřícnou čtyřmístnou cenovku nabízí více než solidně širokou výbavu.
Vzhled a konstrukce
Na první pohled je A-9130 klasickým hi-fi komponentem a nese také některé charakteristické rysy firemního designového rukopisu. Osm kilogramů vážící přístroj zabírá prostor 43,5 x 33 cm, do výšky mu pak stačí 12,9 cm. Je to tedy skutečně přístroj velmi tradičního střihu.
Osm kilogramů vážící přístroj zabírá prostor 43,5 x 33 cm,
do výšky mu pak stačí 12,9 cm
Čelnímu panelu dominuje centrále uložený velký ovladač hlasitosti - po jeho levé straně najdete spínací tlačítko a tři malé prvky, ovládající tónové korekce pro basy, výšky a vyvážení kanálů, po pravé straně je na panelu úzký proužek, na němž se podsvítí vždy aktivní vstupy, který zvolíte nevelkým otočným prvkem hned vedle.
Ve spodní části pod displejem jsou tlačítka buď pro volbu přímé signálové cesty bez korekcí nebo pro fázovou úpravu a zdůraznění hlubokých kmitočtů. Třetím tlačítkem se dá zesilovač "rozpojit" a využít tak jen koncový stupeň. Na přístroji najdete ještě velký sluchátkový jack.
Zadní panel je velmi jednoduše pojatý, ale zorganizovaný - v pravé části je jen napájecí zásuvka, uprostřed běžné dva páry reproduktorových terminálů a po levé straně se nachází vyrovnané vstupní a výstupní konektory.
Mezi konektory nechybí regulovaný výstup pro subwoofer
Je tu celkem pětice linkových cinchů, šestý pár těsně u kraje šasi je doplněn o zemnící kolík a je určen pro signál z gramofonových MM přenosek. Další pár cinchů slouží jako linkový výstup, ještě jeden, poslední, zase jako vstup přímo do koncového stupně. Je tu i regulovaný výstup pro subwoofer v podobě jediného konektoru.
Zesilovač je vybavený i digitálním rozhraním, konkrétně jedním optickým a jedním koaxiálním vstupem. Signál tu zpracovává čip Wolfson WM8718 s rozlišením 24 bit / 192 kHz. Poslední je 3,5 mm konektor pro příjem signálu z externího dálkového ovládání.
Zesilovač je postaven na platformě WRAT (Wide Range Amplifier Technology),
umí dodat 60 Wattů na kanál do zátěže 4 ohm
Základem síly zesilovače je transformátor s EI jádrem a dvojice filtračních kondenzátorů o kapacitě 10 000 uF. Zesilovač je postaven na platformě WRAT (Wide Range Amplifier Technology) a umí dodat 60 Wattů na kanál do zátěže 4 ohm. Regulace hlasitosti je nově vybavena obvodem Optimum Gain, který by měl zajistit čistší reprodukci při nízkých úrovních.
Výrobce u A-9130 udává hodnotu THD+N na úrovni 0,04% (8 ohm / 1 kHz) nebo odstup signálu a šumu 106 dB.
Pokračování 2 / 3
Jak to hraje
Zesilovač jsme poslouchali v běžných redakčních kombinacích, tedy s OPPO UDP-205 a Harbeth Monitor 30, s Cambridge CXC a Fischer&Fischer SN-70 nebo s Teac NT-503 a KEF LS50. Porovnávali jsme s Norma Revo IPA-140, Cambridge CXA80 nebo Emotiva XPA-DR2.
Kontrola mocných spodních tónů v "No Sanctuary Here" od Chrise Jonese ("Vinyl Classics Vol. 2" | 2014 | stereoplay | 03-14) byla docela dobrá, s ohledem na cenu pak vcelku respektuhodná. Bas byl odvážný a poměrně hutný, důraznější, ne by nějakých 30 - 40 Wattů výkonu slibovalo.
Je to snad trochu na efekt a na mručivost laděný zvuk a možná nemá skálopevné kontury, ale jednotlivá brnknutí mají mezi sebou rozestup a přes svou jistou jednoduchost se snaží Onkyo hrát co nejplnokrevněji a to je třeba ocenit - kdo by pak chtěl ještě šťavnatější, byť trochu méně realistický zvuk, funkce zesílení basu to vyřeší.
Hlas Sophie Zelmani v "How it feels" ("Dali CD Vol. 3" | 2012 | Dali | 280939) měl už jistou štábní kulturu, přibližující zvuk A-9130 směrem k "opravdovému hi-fi". Je to opět trochu jednodušší zvuk, nicméně i tady se snaží neznít prázdně a obyčejně, ale vokálu se dostává vcelku rozumného objemu a těla, taktéž čistota není špatná a za dané peníze je rozhodně příkladná.
Taktéž břinkot a cinkot činelů v Hermanově "Hello Dolly" ("Jazz Masters Vol. 4" | 2017 | STS Digital | STS-6111166) je snaživě prezentovaný a má vcelku švih a znělost. Není to takový ten zjemnělý zvuk, který se snaží opatrně nekřísnout o nějakou ostrou hranku, ale A-9130 se snaží udržet živost a konkrétnost, která dělá v entry-level kategorii čest. Samozřejmě, že nuance dozvuku a nějaké další finesy si užijete až s dražší technikou, nicméně není to syrový (až možná spíše surový) "levný" zvuk - to je za danou cenu velmi dobrý úspěch.
Od relativně skromně dimenzované zesilovače pak také samozřejmě nemůžete čekat robustní dynamičnost, nicméně i proměnlivá "Kote Moun Yo?" Markuse Schwartze a Lakou Brooklyn ("System Solution" | 2019 | Nordost) byla zahraná se silou a důrazem příjemnými vzhledem k ceně a zejména s citlivějšími reprosoustavami by zvuk mohl být férově živý.
Také v "Nativity Carol" Johna Ruttera ("First Sampling" | 1990 | Reference Recordings | RR-S1CD) bylo znát rozumné uspořádání, informace o takovém tom jemňoučkém dozvuku nebo o tichoučkém dýchaní varhanního pedálu tu jaksi úplně jako na dlani nejsou, ale nemáte pocit nějaké chaotické zvukové polévky, naopak se Onkyo snaží udržet reprodukci pod kontrolou a s hlavou a patou, takže se v hudbě neztratíte a tím neztratíte ani zájem poslouchat.
Podání prostoru Stingovy "Englishman in New York" ("Die Perfekte Räumlichkeit" | 2010 | stereoplay | 10-10) bylo opět na úrovni solidní vstupní třídy do hi-fi světa. Za dané peníze nelze neocenit, že to není jen velká hromada zvuku, ale že řád převládá nad chaosem a vlastně už můžete vystopovat i pozici jednotlivých instrumentů nebo vnímat, že zpěvákům vokál je o krok před nimi a neutápí se v nástrojové záplavě.
Velkým testem pro každou elektroniku je reprodukce orchestrální hudby - třeba Smetanův cyklus "Má Vlast" v podání London Symphony Orchestra v záznamu pro demonstrační disk Bowers&Wilkins Society of Sound je zachycený obdivuhodně a A-9130 navzdory své velmi nízké cenovce neodvádí špatnou práci ani u tak náročného materiálu. Je tu rozumná plynulost a férová plnost, které řadí A-9130 do světa skutečného hi-fi, byť dynamické špičky samozřejmě nejsou tak okázale suverénní - ale to nevadí.
Pokračování 3 / 3
Verdikt
Velmi dostupný zesilovač Onkyo A-9130 představuje velmi solidní standard toho, jak má vstup do světa high fidelity vypadat - ať už po stránce designu a zpracování, nebo po stránce konektorové výbavy či (a to hlavně) po stránce zvukové.
Protože právě tam funguje A-9130 s ohledem na cenu výtečně a nezabředává v žádném aspektu do kategorie "levného zvuku", snaží se respektovat bohatost a barevnost hudby. Celkově samozřejmě A-9130 není audiofilským bonbónkem, nicméně je to vkusný allrounder a jako první krok do světa kvalitního reprodukovaného zvuku obstojí na výbornou.
Onkyo A-9130
Cena: 8 990 Kč
Technické parametry
- Výkon 60 W + 60 W (4 Ω, 20 Hz–20 kHz, 0.5% THD, 2-k. řízené, IEC)
- Dynamický výkon 260 W (3 Ω, přední) / 220 W (4 Ω, přední) / 130 W (8 Ω, přední) THD+N 0.04% (8 Ω, 1 kHz)
- Vstupní citlivost a impedance Link. 200 mV/47 kΩ / Phono MM 4 mV/47 kΩ (IHF-A)
- Jmenovitá RCA výstupní úroveň a impedance 0.2 V/2.3 kΩ (Line Out); 1 V/ 500 Ω (Subwoofer Pre-Out)
- Phono 70 mV (MM, 1 kHz, 0.5%)
- Frekvenční odezva 10 Hz–100 kHz/+1 dB, -3 dB (Direct Mode)
- Ovládání tónů ±10 dB, 100 Hz (Basy) / ±10 dB, 10 kHz (Výšky)
- Poměr S/Š 106 dB (IHF-A, Line In, Speaker Out) / 81 dB (IHF-A, Phono In, Speaker Out)
- Impedance reproduktoru 4–16 Ω
- Spotřeba 150 W
- Spotřeba v pohotovostním režimu 0,2 W
- Rozměry 435 x 129 x 330 mm
- Hmotnost 8 kg
Poznámka redakce: Autor je šéfredaktor magazínu HiFi Voice, článek byl převzat z HiFi Voice
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně