Streamovací videoslužby jako Netflix nebo HBO Max se postupně zbavily bezplatných zkušebních verzí, protože tyto nabídky zneužívali vypočítaví uživatelé, kteří byli ochotní si stále registrovat nové e-maily a tvořit další virtuální platební karty.
U hudebních služeb zatím trial verze coby lákadlo zůstávají a největší z nich dokonce prodlužuje bezplatnou lhůtu z jednoho měsíce na tři. Nabídka je podle všecho jen dočasná a vyprší 11. září. Nárok mají pouze uživatelé, kteří na Spotify dosud účet neměli.
Ty, kteří si již Premium platili a zrušili jej do 15. července, pak chce firma nalákat zpět tím, že jim nabídne předplatné na tři měsíce v ceně jednoho. U nás stojí individuální účet 6 eur měsíčně (150 Kč).
Vábnička na předplatitele má zároveň uchlácholit akcionáře. Spotify dnes poslouchá 433 milionů lidí, z toho 188 milionů jich využívá tarif Premium. Do toho ale Spotify počítá i ty s bezplatnými trialy či jinými marketingovými akcemi. Nově rozšířená tříměsíční lhůta se navíc protáhne mezi dvě účetní období, takže služba bude do konce roku hlásit další nárůsty posluchačů.